• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
42 indlæg • Side 2 af 3 • 1, 2, 3

Indlægaf Maratonmanden » søn 23. aug 2009 19:45

Jeg vil da lige slå fast at jeg på ingen måde er en pervers stodder
som tar glæde i andre folks pinsler, eller at se på det,
hvis nogen skulle være i tvivl.

Og min interesse i true cime etc. har intet med at sidde at se snuff film! :cry:
Maratonmanden

Indlægaf Ibzen1 » søn 23. aug 2009 20:13

Mit Indlæg var heller ikke møntet på dig. :-)
Mener bare ikke at den slags hører til hverken her eller andre steder.
Jeg elsker selv at se folk blivet revet i stumper og stykker....men selvfølgelig kun som makeup effekter.
My Movies
Music Collection
http://www.forum-uncut.dk/adm_pic/IBZ/home.htm
Ibzen1

Indlægaf Maratonmanden » søn 23. aug 2009 20:29

Ahh, rart at høre :) Kunne ikke være mere enig!

Desuden er det jo vigtigt at værne om horrorkulturen,
og ikke skabe forkerte associasioner og
unødvendige fordomme hvilket der er nok af
i forvejen. :x

vh

mikkel
Maratonmanden

Indlægaf Vang » søn 23. aug 2009 20:29

Maratonmanden skrev:Og min interesse i true cime etc. har intet med at sidde at se snuff film! :cry:

Er skam også meget interesseret i den slags, men her sætter jeg en personlig grænse. I 90'erne købte jeg en masse bøger om emnet. Den gang synes jeg det hele var vildt interessant. Og jeg tror måske jeg ville have set en mordervideo, hvis jeg havde haft muligheden. Af nysgerrighed. Heldigvis ikke længere. Nu har jeg faktisk muligheden. Og vælger at sige fra.

Det er da vist i øvrigt ikke et helt ukendt fænomen, at seriemordere filmer eller fotograferer deres gerninger. Kan huske det blev nævnt en del gange på en glimrende CD-ROM, jeg havde. Den hed vist nok In the Mind of a Killer og er produceret cirka 1997.
Senest rettet af Vang søn 23. aug 2009 20:56, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » søn 23. aug 2009 20:38

Hmm, det er i øvrigt interessant så mange lurere, der har været ude i mørket her i dag!!!
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Maratonmanden » søn 23. aug 2009 21:10

Vang skrev:
Maratonmanden skrev:Og min interesse i true cime etc. har intet med at sidde at se snuff film! :cry:

Er skam også meget interesseret i den slags, men her sætter jeg en personlig grænse. I 90'erne købte jeg en masse bøger om emnet. Den gang synes jeg det hele var vildt interessant. Men jeg tror måske jeg ville have set en mordervideo, hvis jeg havde haft muligheden. Af nysgerrighed. Heldigvis ikke længere. Nu har jeg faktisk muliheden. Og vælger at sige fra.

Det er da vist i øvrigt ikke et helt ukendt fænomen, at seriemordere filmer eller fotograferer deres gerninger. Kan huske det blev nævnt en del gange på en glimrende CD-ROM, jeg havde. Den hed vist nok In the Mind of a Killer og er produceret cirka 1997.

Min interesse stammer også tilbage fra 80/90erne, dengang var det nok mere shockfaktoren i det der tiltrak mig. Har holdt nogle lange pauser med
at læse om emnet men er altid vendt tilbage, og er blevet mere interesseret i de forskellige psykologiske årsager og teorier der er
om seriemordere end bare hvor mange mord de begik osv.
Jeg kender ikke lige den cd-rom du nævner.
En af de bedste bøger jeg har læst er "My life among the serial killers"
af Helen Morrison, en meget personglig beretning som har fået meget
kritik pga hendes kontroversielle teorier.

"Chasing the devil" af David Reichert om hans 20år lange jagt på
The green river killer er også en fantastisk bog.

Det med at seriemordere har for vane at filme deres forbrydelser,
er jo temmeligt godt og effektfuldt skildret i McNaughtons Henry!
Gir sgu stadig islende kuldegysning!

Det godt at sætte sin grænse. Forstår heller ikke folk som samler på serial
killer kunst, kalendere osv Nogle korresponderer sågar med dem og opfordrer dem til at lave kunst som de så får ud af fængslet og
udstiller på artgallery`s etc. Helt uden respect for dem som er berørt
af det?
Maratonmanden

Indlægaf Jack J » søn 23. aug 2009 21:19

Maratonmanden skrev:Det med at seriemordere har for vane at filme deres forbrydelser,

[...]

Forstår heller ikke folk som samler på serial
killer kunst,

Jeg tænkte faktisk selv på at nævne scenen i HENRY.

Mht. at korrespondere med serial killers, så husker jeg Sverre H. Kristensens korrespondance-interview med John Wayne Gacy, som blev trykt i Sverres blad Sewer Cunt, hvor Sverre spurgte Gacy, om han syntes, Sverre var syg i hovedet, fordi han interesserede sig så meget for seriemordere - hvortil Gacy ikke overraskende sagde, at næh det så han ikke noget problem i, haha.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Maratonmanden » søn 23. aug 2009 22:21

Jack J skrev:
Maratonmanden skrev:Det med at seriemordere har for vane at filme deres forbrydelser,

[...]

Forstår heller ikke folk som samler på serial
killer kunst,

[color=black]Jeg tænkte faktisk selv på at nævne scenen i HENRY.

Mht. at korrespondere med serial killers, så husker jeg Sverre H. Kristensens korrespondance-interview med John Wayne Gacy, som blev trykt i Sverres blad Sewer Cunt, hvor Sverre spurgte Gacy, om han syntes, Sverre var syg i hovedet, fordi han interesserede sig så meget for seriemordere - hvortil Gacy ikke overraskende sagde, at næh det så han ikke noget problem i, haha.[/quote
][/color]

Henry må for fan være den mest realistiske SK film ever!
Tenderness of the wolves og
Dahmer er også gode!

Nu har jeg desværre aldrig læst Sewer Cunt men ingen tvivl
om Sverres sans for det bizarre!Det lyder jo nærmest som om
Gacy og ham hyggesnakkede :roll:
Husker selv en hovedrystende dokumentar jeg så som hed
"Collectors", some egentlig var dygtigt og objektivt lavet.
Om 2 af usa s største samlere a serialkiller kunst. Den ene havde lavet
et berygtet SK brætspil(?) den anden opfordrede dem til at lave kunst,
og lavede udstillinger.
Under en sådan udstilling dukkede der pårørende op, en købte et bestemt usmageligt billede og brændte det af i protest udenfor. Hvor efter den ene collector bagefter grinte af ham for at spilde 600$(billedets pris), så
skrabede han asken sammen i en kuvert og sagde han var glad for
han fik denne lille souviner :roll: :roll:
Maratonmanden

Snuff

Indlægaf nightshadow » søn 23. aug 2009 22:24

Hvorfor bliver folk ved med at beskrive denne optagelse som snuff?

SNUFF er en vandrehistorie om at nogle optager film med udvalgte ofre, der for at (bagmændende kan) tjene penge ved at distribuere dem kommercielt, slagter dem for åbent kamera med dette ene formål.

Der findes ikke et eneste eksempel for at dette nogensinde er foregået og som jeg opfatter denne optagelse var det altsammen foregået for at de sindssyge personer havde noget at mindes sammen når de blev gamle - det har bestemt aldrig været planen at optagelserne skulle offentliggøres for andre...
nightshadow

Snuff

Indlægaf nightshadow » søn 23. aug 2009 22:34

Skal lige tilføje at jeg ikke mener netop her på forummet (folk her har tilsyneladende gennemgående en rimelig IQ) men mange steder på nettet bliver denne optagelse "markedsført" som "genuine snuff"...
nightshadow

Indlægaf Ovesen » søn 23. aug 2009 23:54

Jeg tror alligevel jeg må tilslutte mig jack og andre: den slags hører ikke rigtig hjemme her. mest fordi jeg kan forestille mig det kan forstærke enkelte folks tåbelige fordomme om horror-fans som synonym for psykisk syge der svælger i andre folks lidelser. Tråden her er lige til Pernilles Univers, godt forummet her ikke eksisterede da hun kontaktede uncut, med henblik på et indslag om splatterfilm..... (Til de yngre læsere: programmet var et talkshow på TV3. Showet tog mere eller mindre "kontroversielle" emner op).

Jeg synes dog alligevel Vangs argument er en anelse søgt. Så vidt jeg husker udmærker den CD-ROM du omtaler, sig netop ved at have meget detaljerede fotos af Jack the Rippers ofre. Jeg kan godt godtage argumentet, men det kan i sin logiske konsekvens kun føre til hindring af adgang til information.

Det er et kildent emne, men jeg føler mig, som andre ganske berettigt til at sige, at det er en usund interesse at poste den slags på nettet, og du burde bruge din tid på noget fornuftigere.......
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf Vang » man 24. aug 2009 06:15

Ovesen skrev:Jeg synes dog alligevel Vangs argument er en anelse søgt. Så vidt jeg husker udmærker den CD-ROM du omtaler, sig netop ved at have meget detaljerede fotos af Jack the Rippers ofre. Jeg kan godt godtage argumentet, men det kan i sin logiske konsekvens kun føre til hindring af adgang til information

Jeg synes bestemt, der er stor forskel på crimescene photos / historisk dokumentation (lavet af myndighederne eller politiet) og film eller fotos skudt af forbrydelsen (lavet af forbryderne af gud ved hvilken grund). Har i øvrigt fortrudt, jeg kiggede på billederne (som er godt gemte på CD-ROM'en). Den slags skærer sig ind i hjernen. Er ret sikker på, at jeg ikke ville kigge på dem i dag.

En anden samling billeder, der har gjort stort indtryk er i en kvindelig fotografs fotobog om slagmarker (fyldt med lig og andre grimme ting) fra Den Anden Verdenskrig. Husker ikke lige navnet, det var nogle år siden jeg læste den, men mange af billederne har aldrig forladt mig.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 24. aug 2009 11:25

Linksne har nu fået lov til at stå siden lørdag. Skal det ses som udtryk for, at moderatorerne accepterer dem, er ligeglade, eller ikke checker forum særlig ofte? En udmelding om den generelle holdning (retningslinjer) ville også være fint.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Staal » man 24. aug 2009 13:08

Jeg har desværre ingen mulighed for at fjerne linket, da jeg ikke kan redigere min post.

Jeg ser dog intet problem i, at en moderator sletter linket, nu folk er stødte af dets tilstedeværelse.
Staal

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Jack J » man 24. aug 2009 13:45

Staal skrev:nu folk er stødte af dets tilstedeværelse.

Du starter en glimrende debat, som du stort set ikke deltager i, og nu lyder du næsten forudrettet over, at folk har en anden opfattelse af de links, end du selv har. Du kunne jo fx have deltaget i debatten og argumenteret for din egen holdning.

I øvrigt er det ikke rigtigt, at du ikke kan redigere i din egen post. Alle kan redigere deres egne indlæg. Der er en "edit"-knap i højre hjørne, du bare skal klikke på.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
42 indlæg • Side 2 af 3 • 1, 2, 3

Tilbage til Sniksnak