• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
151 indlæg • Side 3 af 11 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11

Indlægaf Mads » søn 22. nov 2009 10:28

Jack J skrev: Så vidt jeg husker er Bio-Boy i lbx og Cleo i fullscreen. De er ikke udsendt andre steder på dvd, men jeg har fra pålidelig kilde (haha), at Cleo Wong og den første Bio-boy skal udkomme på reg.1 dvd på et eller andet tidspunkt i nær fremtid.

Dark Sky annoncerede sidste år at de ville udsende One-armed Executioner og Cleopatra Wong i nærmeste fremtid. Mener ikke at Bionic Boy blev nævnt som en del af den pakke?
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Jack J » søn 22. nov 2009 17:03

Mads Jensen skrev:
Jack J skrev: Så vidt jeg husker er Bio-Boy i lbx og Cleo i fullscreen. De er ikke udsendt andre steder på dvd, men jeg har fra pålidelig kilde (haha), at Cleo Wong og den første Bio-boy skal udkomme på reg.1 dvd på et eller andet tidspunkt i nær fremtid.

Dark Sky annoncerede sidste år at de ville udsende One-armed Executioner og Cleopatra Wong i nærmeste fremtid. Mener ikke at Bionic Boy blev nævnt som en del af den pakke?

Du har ret, jeg huskede forkert. Men om ikke andet købte de også retten til resten af bagkataloget i tilfælde af, at dobbeltdisken sælger godt (når ellers den kommer :? ), så om ikke andet er der mulighed for, at de andre også kommer. Der er iø også tale om en sequel til Cleopatra Wong, The Vengeance of Cleopatra Wong, men lad os nu se. :|
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Maratonmanden » søn 22. nov 2009 17:41

Jack J skrev:
Maratonmanden skrev:Jeg kender kun de vhs udgaver af bloody friday ud over den danske, som er vist på ofdb, altså en hollandsk og en tysk. Måske er det en af dem du har set?

bionic boy fra Video action, fedt smid gerne et cover til den. :D
Ved du om 2eren findes på dansk vhs?
Iøvrigt kender kun til de sydafrikanske dvdudgivelser
fra Starlite Video, ikke et label jeg kender?
Ved du om de findes på dvd andre steder?
Kan sku godt lig den lille mand med næver af stål :)

Nej, den lignede den danske (eller det var den danske). Muligvis var det på Cinehound. Men ligemeget, den er i alt fald sjælden.

Bionic Boy: Hvis 2'eren er ude på dansk, så kender jeg i alt fald ikke til den. Jeg tror ikke, den er ude. Tænk engang, i Sverige er THE IMPOSSIBLE KID, efterfølgeren til FOR Y'UR HIGHT ONLY, ude på video (og uden for nogen form for logik, så er den svenske titel: FOR Y'UR HIGHT ONLY!!! :shock: ). Jeg mener at huske, at Fredzilla har fortalt, han har den i kælderen. 8)

Starlite Video (eller Global, som det også hedder) er en uheldig fyr i Sydafrika, som har arvet sig til en masse biograf-prints og som har åbnet et enmandsselskab, hvor han udsender dem på dvd i SA. De fleste af hans udgivelser er spaghettiwesterns. Når jeg skriver "uheldig" er det, fordi han har en dårlig attitude og er svær at have med at gøre. Han sidder på VIRKELIG sjældne film, men han vil ikke udgive dem, fordi han siger han ikke kan tjene på dem og det er svært at handle med ham. Han havde iø forudannonceret en hel stribe af udgivelser af filippinske film, men det blev kun til 3, eftersom de ikke solgte lige så godt som spaghettiwesterns. Problemet er bare, at han ikke gider gøre nogen form for reklame og så er det jo svært at sælge noget. Dvd'erne er officielle udgivelser i SA, men det er vist mest, fordi det er nemt at købe rettigheder i det land. Sidste år fik jeg en email fra Bobby A. Suarez, der ejer rettighederne til Bionic Boy 1+2, og They Call Her Cleopatra Wong, som skrev, at de Sydafrikanske dvd'er er bootlegs, eftersom Starlite-fyren aldrig har betalt ham en krone endsige underskrevet en kontrakt. Jeg har alle 3 udgivelser (den sidste er iø netop Cleo. Wong) og printene er helt okay. Det er tydeligt, at de er overført direkte fra film uden nogen form for restaurering, men det er okay. Så vidt jeg husker er Bio-Boy i lbx og Cleo i fullscreen. De er ikke udsendt andre steder på dvd, men jeg har fra pålidelig kilde (haha), at Cleo Wong og den første Bio-boy skal udkomme på reg.1 dvd på et eller andet tidspunkt i nær fremtid.

Jack hvor har du købt de 3 film, kan de fås fra sydafrika?
Gad godt se de her film...
Ja nogen gange kan man blive overrasket over hvad man har i kælderen,
fandt Bobby A. Suarez "Devils three" som "Tre piger mod mafiaen"
med marrie lee også som Cleopatra Wong . Selvfølgelig som Video2000 Grrraaaaa :evil:
Men er det ikke 2eren til "They Call Her Cleopatra Wong "?
Maratonmanden

Indlægaf Diabolik » søn 22. nov 2009 18:29

Jack J skrev:Personligt synes jeg, der er gået inflation i udtrykket "sjælden"! Det er næsten blevet til, at et bånd kun er sjældent, hvis der kun findes et par stykker. Er der 5 ex af en udgivelse, så er det jo efter disse regler lige før det samme, som at alle og enhver har dem. :?

Jeg vil holde på, at om der så er 20 ex, så er et bånd stadig sjældent. Det er jo ikke ligesom om, at man bare kan købe det, når som helst. Jeg tillægger en vis videojæger skylden for denne overdrevene overdrivelse af, hvad der er sjældent og ikke er. Øh, dette er sådan set ikke en kommentar til denne tråd som sådan, men generelt.

Selvfølgelig har du du ret i at der er gået inflation i begrebet 'sjælden'... Som jeg lagde ud med at pointere, så er begrebet/mediet vhs noget nær en død sild, ergo er bare det at finde en vhs nærmest et lykketræf!! MEN, indrøm dét, Jack... Du ville sgu' være en smule skuffet ifald din tur udi 'Ed Gein-country' kun affødte et fund af Far til Fire i Sneen, Baronessen på Benzintanken... Eller en eller anden skodfilm med Robert 'En af de største skuespillere Danmark har fostret... Helt på linie med Poul Reumert, Ib Schønberg eller Preben Lerdorff-Rye' Hansen!!!... Confess!!!! Du fandt sgu' Desagnat's Les Étrangers... Det er dæl'me ligefør at jeg ville ha' 'squealled like a pig' for at få fingrene i den titel eller Lenzi's The Biggest Battle på Irish for den sags skyld!!! :lol: :lol: :lol:

Omvendt synes jeg det er helt vildt interessant, at se hvad folk egentlig har af titler, som jeg for én ikke har set før eller hvor mange ex. der egentlig findes af den samme titel (Glæder mig helt vildt til den dag hvor Herr Ovesen lukker op for godtposen!!!!)... Helvedes Forgård er bla. en af dem som jeg er meget imponeret over at se IRL... Antallet af Slagtehuset ved Kirkegården, som for mig har stået som en Holy Grail, viser sig nu at eksistere i hele 4 stk!!! (Ka' du huske hvordan vi kæmpede for at 'lave' 2 komplette eksemplarer, Jack?)... Raiders of Atlantis... HELE 2 eksemplarer!!!!! :shock: JA, indrømmet, er p*ssemisundelig på ejerne!!! :lol: :lol: :lol:

Vang skrev:Var det ikke en god idé at fastsætte kriterierne for sjældenhed inden man kyler sine titler op på tråden? Så er der jo ikke så meget at rafle om. Så skulle det være ret let at sætte en tabel op med titler og antal kendte eksemplarer, på film der bliver nævnt.

Et sted, hvor jeg synes at logikken (ikke at der er meget logik i samleri, men alligevel) knirker, er, at der absolut skal være tale om en kanoniseret (samleraccepteret) titel. Alle tapes kan i sagens natur være sjældne, hvis der kun findes et eksemplar.

Ikke tænkt som alvorlig kritik, men bare et forslag for at gøre det hele mere overskueligt.

Jo, men som Jack, så rigtigt er inde på, kan man godt ansé en titel som godt nok forefindes i x antal eksemplarer som værende sjælden (man kan og det gør bedømmelsen subjektiv... Det som Jack mener er en sjældenhed er måske ikke det som jeg mener er en sjældenhed og omvendt og det som Jack og jeg mener er en sjældenhed, mener AvatarDK måske ikke er en sjældenhed osv. osv.

Hvilken kriterier skal så være opfyldt for at kunne komme på vhs'ens svar på storvildtjægernes 'The Big 5'?
Antal eksisterende eksemplarer må være én af dem! Hvad med genrer? Hvilke genrer er adgangsgivende? Skal det være disse Uncut-genrer:

Bag om Uncut skrev:Horror, sci-fi, alternative filmgenrer, lowbudget og independent-film

Eller skal gialli, crime, spaghettiwestern, sleaze, kung-fu, nazi, w.i.p. og andre ikke mainstream-genrer også repræsenteres?

Eller... er dette projekt ligegyldigt og decideret uinteressant? Hvad mener I?

/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf AvatarDK » søn 22. nov 2009 19:20

Maratonmanden skrev:L'arciere di Sherwood :Giorgio Ferroni (Desværre video2000).
Billede

Den har jeg både på VHS og Video 2000 (eller Betamax). Så der findes ihvertfald hele 3 eksemplarer :) Har dog ikke set den andre steder så vidt jeg erindrer.

Maratonmanden skrev:Jeg kender kun de vhs udgaver af bloody friday ud over den danske, som er vist på ofdb, altså en hollandsk og en tysk. Måske er det en af dem du har set?

Der er et cover af den norske udgave på cinehound et sted, og det er identisk med det danske. Sikkert det Jack har set.
Brugeravatar

Indlægaf AvatarDK » søn 22. nov 2009 19:36

Diabolik skrev:Jo, men som Jack, så rigtigt er inde på, kan man godt ansé en titel som godt nok forefindes i x antal eksemplarer som værende sjælden (man kan og det gør bedømmelsen subjektiv... Det som Jack mener er en sjældenhed er måske ikke det som jeg mener er en sjældenhed og omvendt og det som Jack og jeg mener er en sjældenhed, mener AvatarDK måske ikke er en sjældenhed osv. osv.

Hvilken kriterier skal så være opfyldt for at kunne komme på vhs'ens svar på storvildtjægernes 'The Big 5'?

Kunne man ikke arbejde med to begreber / tal. Et der angav antallet af kendte eksemplarer (ikke så meget at rafle om) og så et tal der angav hvor eftertragtet titlen/udgivelsen er (wantedness). Dvs. man kan godt ha' en titel der findes i et kendt eksemplar med en wantedness grad på 1 (Lille Palle I Sneen / Nordisk Film), mens en titel som Emanuelle I Amerika (ABCollection) der findes i flere eksemplarer måske har en wantedness helt i Top.

Eller sådan noget lignende.
Brugeravatar

Indlægaf Jack J » søn 22. nov 2009 19:45

Maratonmanden skrev:L'arciere di Sherwood :Giorgio Ferroni (Desværre video2000).
Billede

Den har jeg både på VHS og Video 2000 (eller Betamax). Så der findes ihvertfald hele 3 eksemplarer :) Har dog ikke set den andre steder så vidt jeg erindrer.

Der er et cover af den norske udgave på cinehound et sted, og det er identisk med det danske. Sikkert det Jack har set.

Thanks! Jeg er sikker på, det nok er den så.

Robin Hoods hævn: Jeg har netop checket Henrik Larsens artikel "Robin Hood for fodnotefetischister" og han nævner, at den version af filmen, som han deri anmelder, er dette danske bånd, så enten har han altså båndet (eller Videoudlejningen har :wink: ).
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » søn 22. nov 2009 19:51

Billede

Off topic... Tusind tak for denne posting... Så er det endelig bevist: Svenske VTC har haft noget med Gunnar Obel's Video Action at gøre!!!!!

'Ren' VTC:
Billede

Tidlig Video Action:
Billede

NB: Super fedt cover til den Robin Hood-film!!! Thumbs up!!!!
/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Maratonmanden » søn 22. nov 2009 20:26

Jack J skrev:
Billede

Thanks! Jeg er sikker på, det nok er den så.

Robin Hoods hævn: Jeg har netop checket Henrik Larsens artikel "Robin Hood for fodnotefetischister" og han nævner, at den version af filmen, som han deri anmelder, er dette danske bånd, så enten har han altså båndet (eller Videoudlejningen har :wink: ).

Kanon, jamen så står blodig fredag som en "enlig svale", medmindre
andre kender til ex. Diabolik Kender du til nogle ex.

En håndfuld af Robin hoods hævn må det så blive til, og sågar på
vhs. Er sku glad for den findes på vhs også, nu kan jeg måske drømme
om at få set den en dag :D

Diabolik, fedt hvis det har bevist "den svenske forbindelse" til obels
videoaction. Man har jo næsten brug for lidt vhs historieundervisning her :)
Det jo virkelig oldsager de her bånd, tidlig VTC/videoaction på vhs og
video2000, vi snakker vel de spæde start80erne?
Det må være noget af det ældste jeg har som bånd!

vh
mikkel
Maratonmanden

Indlægaf Diabolik » søn 22. nov 2009 22:09

Maratonmanden skrev:Kanon, jamen så står blodig fredag som en "enlig svale", medmindre
andre kender til ex. Diabolik Kender du til nogle ex.

Jeg er ikke helt sikker, men et eller andet si'r mig at Dag-Johnny har et eksemplar! Er det korrekt, D-J?
/D
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Dag-Johnny » søn 22. nov 2009 22:25

Jeg har den Norske utgaven av Blodig Fredag. Den har akkurat det samme
artwork som den danske. Tror ikke jeg har den danske, men er ikke sikker.
Har ikke full kontroll over min danske samling. Har mellom 1000-1500 danske rentals.
Dag-Johnny

Geografisk sted: Norge

Indlægaf AvatarDK » søn 22. nov 2009 22:34

Maratonmanden skrev:Kanon, jamen så står blodig fredag som en "enlig svale"

Ja på listen med den... Kom så i sving Diabolik !

Jeg har et par andre jeg gerne vil have prøvet og som jeg ikke har set nogen steder:

Blood and Bullits aka Sangue di sbirro aka Policeman's Blood (Filmcom)

og

Træk Først, Sabata aka Arriva Sabata! aka Sabata the Killer (Dansk Video Film/Hem Video Film)
Brugeravatar

Indlægaf Diabolik » søn 22. nov 2009 23:31

Maratonmanden skrev:Desuden ville det også være fedt for mig/os samlere som altså ikke
har specielt mange bånd at eyebale nogle fede tapes/covers! :)

Her er et par stykker:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

/D
Senest rettet af Diabolik søn 22. nov 2009 23:47, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Gory-Glory » søn 22. nov 2009 23:38

Fan vad snygga :)
https://www.instagram.com/goryglory
https://www.tiktok.com/@g0rygl0ry
https://www.youtube.com/@g0rygl0ry
Brugeravatar
Gory-Glory

Geografisk sted: Sverige
  • Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » søn 22. nov 2009 23:44

AvatarDK skrev:Blood and Bullits aka Sangue di sbirro aka Policeman's Blood (Filmcom)

Når du får tid, gider du så smide et scan på af den udgave... Den har jeg aldrig set... kender kun I.T. Video Production- og Baroness-udgaverne!!!!
/D
Brugeravatar
Diabolik

ForegåendeNæste

Skriv et svar
151 indlæg • Side 3 af 11 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11

Tilbage til Sniksnak