• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
796 indlæg • Side 25 af 54 • 1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 54

Indlægaf Mads » ons 18. feb 2009 18:27

Thomsen skrev:Det lyder rigtig spændende med den danske TRE RÆDSELSNÆTTER. Jeg håber da, at din pålidelige kilde overvejer at sælge den for højeste bud, for jeg er meget interesseret i den, og jeg er helt sikkert ikke den eneste (ja, det er dig, jeg kigger på, Mads)...

Kig du bare, den kommer vi ikke til at slås om..

Billede

Thomsen skrev:Nå, men for at afslutte fristilen: Ikke så meget nyt. PISKEN er afsendt og i transit. Jeg er spændt og en smule nervøs.

Den ser utrolig flot ud. Har du fået løst problemet omkring indramning endnu?
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Thomsen » ons 18. feb 2009 19:45

Jeg har i hvert fald fundet ud af, hvad jeg skal gøre.

Jeg spurgte inde på et amerikansk forum og fik at vide, at med den størrelse ville det være tåbeligt andet end at gå efter plasticglas af en slags. Almindeligt glas ville blive for tungt, og så var der også risikoen med, at det kunne smadre. Plasticprodukterne, f.eks. plexiglas, ridser nemmere, så man skal bruge noget specielt til at rense det, hvis man skal gøre mere rent end bare at støve af. Til gengæld er det meget svært at smadre.

Grunden til, at jeg kiggede efter almindeligt glas, var, at jeg ikke troede, man kunne få det andet herhjemme. Men nu har jeg søgt lidt på det, og det kan man faktisk godt. Man kan både få plexiglas og konkurrerende produkter i størrelsen, og man kan endda få dem i flere tykkelser og med eller uden UV-filter. Så det bliver sådan noget, jeg skal have fat på. Nu håber jeg bare, at Nørrebros indramning kan arbejde med det. Ellers må jeg på jagt efter et andet værksted. Så burde jeg kunne nøjes med en almindelig 3x34 og nogle tæpper til at transportere den hjem.
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf henschjell » ons 18. feb 2009 22:25

Thomsen skrev:Æv, nu fik jeg formiddagskaffen galt i halsen... :lol:

Den er fantastisk, Dennis! Jeg kan virkelig godt li' den lidt specielle sammenblanding af foto og tegning. Nu har jeg været meget fokuseret på italienske plakater på det seneste, og jeg ved, at det også dernede var en af de store ændringer i 1960'erne: Man gik bort fra det rent tegnede og eksperimenterede vildt med alle mulige former for udtryk (jvf. f.eks. de tre udgaver af VESTENS HÅRDE HALSE). Der lader også til at være mange, der indenfor Europæiske plakater regner 1960'erne for storhedstiden, der så varede lidt ind i 1970'erne, indtil den ultimativt fadede ud til fordel for den standardiserede studieplakat.

Nå, jeg ævler løs som sædvanlig...

Du skriver, at det har været jeres største investering. Tør man spørge, hvor meget I måtte af med?

Tak for at minde mig om filmprogrammet til PISKEN OG KROPPEN. Sjovt nok er motivet *ikke* helt det samme. Programmet ser til at værre endnu en variant, hvor Lees ansigt fra den danske plakat (og internationale festivalplakat) er udskiftet med den - efter min mening noget bedre tegnede - piskesvingende overkrop fra den italienske plakat. Det er også det eneste sted, man kan se huset i sin fulde udstrækning, selvom det naturligvis stadigvæk intet har med filmen at gøre.

Jeg tror, jeg dropper min hovedløse idé om specifikt at samle på plakater o.l. fra filmen. Det ville jeg da kun ende som endnu mere frustreret af. :lol:

Det lyder rigtig spændende med den danske TRE RÆDSELSNÆTTER. Jeg håber da, at din pålidelige kilde overvejer at sælge den for højeste bud, for jeg er meget interesseret i den, og jeg er helt sikkert ikke den eneste (ja, det er dig, jeg kigger på, Mads)...

Nå, men for at afslutte fristilen: Ikke så meget nyt. PISKEN er afsendt og i transit. Jeg er spændt og en smule nervøs.

Vi er også meget glade for de collage-agtige plakater. Hvor en af mine personlige favoritter er "Dødskørerne fra Le Mans" Det hjælper selvfølgelig også, at frøken Fenech er med 8)

Der måtte 2 af de store sedler på bordet, for Peeping

Billede
Billede
Bare for en god ordens skyld :)
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet

Indlægaf Thomsen » tors 19. feb 2009 02:46

henschjell skrev:Der måtte 2 af de store sedler på bordet, for Peeping

Wof, det er en heftig pris (siger manden, der selv lige har brugt en mindre bondegård på sit plakateventyr). Men den ser også ud til at være i fantastisk stand. Tillykke med den! :)
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf Thomsen » fre 20. feb 2009 18:03

Så kom den sgu'! FedEX var endda tre dage hurtigere end planlagt.

Billede

Jeg er godt tilfreds. Den havde en stor, vandret revne til venstre for Christopher Lees hoved og udviklede så yderligere en lodret ved siden af under rensningen. Man kan godt se, hvor de har været, men kun hvis man går helt tæt på. Til gengæld er alle spor af de meget tydelige brune syreskader i kanterne og folderne forsvundet fuldstændigt under blegningen. For en plakat af den alder og med de skader så tror jeg ikke, at det kunne havde været gjort meget bedre. :D

NB. Den der lille, hvide plet, man kan se ved O'et i titlen, er en fotofejl og ikke en del af plakaten.
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf henschjell » lør 21. feb 2009 03:46

Thomsen skrev:Så kom den sgu'! FedEX var endda tre dage hurtigere end planlagt.

Billede

Jeg er godt tilfreds. Den havde en stor, vandret revne til venstre for Christopher Lees hoved og udviklede så yderligere en lodret ved siden af under rensningen. Man kan godt se, hvor de har været, men kun hvis man går helt tæt på. Til gengæld er alle spor af de meget tydelige brune syreskader i kanterne og folderne forsvundet fuldstændigt under blegningen. For en plakat af den alder og med de skader så tror jeg ikke, at det kunne havde været gjort meget bedre. :D

NB. Den der lille, hvide plet, man kan se ved O'et i titlen, er en fotofejl og ikke en del af plakaten.

Papir er et fantastisk materiale. Smukt!
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Indlægaf samler » man 23. feb 2009 20:31

1964 FRWL 2sh :

Billede
Billede
Billede
Billede

Betalte nesten 5000 kr for denne plakat , en selger ville ha 7000 for denne så not too shabby price 8)

Desember 1972 Way of the Dragon spesial , publisert bare 7 måneder før Lee's død :

Billede
Billede
Billede

1966 trade ad & stillbilder :

Billede
Billede
Billede
Billede

1961 stillbilde signert :

Billede
Billede
samler

Indlægaf Thomsen » man 23. feb 2009 23:26

Hey, dem synes jeg, at jeg har set før... du poster også inde på Movie Poster Forum og NSFGE, ikke?

Den FRWL er virkelig fantastisk!
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf Jack J » tirs 24. feb 2009 01:04

Jeg købte sidste år en boks med den komplette Batman-serie. Den er ikke ude officielt, fordi rettighederne til henholdsvis tegneserien og TV-serien ligger hos to forskellige selskaber, som ikke kan være i stue sammen, men heldigvis er der kommet et bootleg-bokssæt i god kvalitet, som er trukket over studiemasterbånd (modsat tidligere bootlegs, der er optaget fra TV). Rygtet vil vide, at det er Burt Ward, som er i pengenød og derfor er den hemmelige bagmand! :lol:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » tirs 24. feb 2009 22:54

Så fik jeg endeligt taget billeder af den danske ONIBABA, jeg købte af von Hegnet sidste år:

Billede
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf samler » tors 26. feb 2009 02:53

Ward i pengenød...neppe , han er nemlig gift med dattern til en styrtrik billionær ;)

Adam West on the other hand.....
samler

Indlægaf Jack J » tors 26. feb 2009 12:35

samler skrev:Ward i pengenød...neppe , han er nemlig gift med dattern til en styrtrik billionær ;)

Adam West on the other hand.....

Virkelig? Det vidste jeg ikke, men det er i alt fald rygtet. Anyhoo, det sæt er bestemt fra studiomasters, så de kommer måske fra Adam West eller en teknikker eller who knows. :lol:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf henschjell » fre 27. feb 2009 04:44

Thomsen skrev:Så fik jeg endeligt taget billeder af den danske ONIBABA, jeg købte af von Hegnet sidste år:

Billede

Forholdsvis simpel, men cool plakat, ikke langt fra filmprogrammet
Visuelt prøver man at sælgen filmen, mere på det erotiske, end det dæmoniske.

Super. henschjell takke for synet :)
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Indlægaf Jack J » fre 27. feb 2009 13:03

Thomsen skrev:Så kom den sgu'! FedEX var endda tre dage hurtigere end planlagt.

Billede

Jamen tillykke med den, Thomsen! Den er jo virkelig flot, og herligt, at den gik godt med forsendelsen. Skal der så lige gå 18 mdr., før du får plads på væggen til at smække den op?? :lol:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » fre 27. feb 2009 14:37

Henschjell --> Rigtig god pointe med det erotiske. Man får jo overhovedet ikke indtryk af, at der gemmer sig noget dæmonisk i den.

Jack--> Ah, det håber jeg nu ikke. :lol:

Jeg tæller lidt knapper i denne måned, og jeg har ikke fået spurgt Frank fra Nørrebros indramning endnu, om han kan ordne den, og hvor meget han tager for det. Har dog fundet ud af, at refleksfrit plexiglas i størrelsen alene kommer til at koste en tudse, og så skal han vel også have noget for træet og sit arbejde.

Men hvis tingene går, som de plejer, når jeg ævler løs om noget herinde, ja, så går der jo nok indtil flere måneder, før jeg får taget mig sammen. :)
Brugeravatar
Thomsen

ForegåendeNæste

Skriv et svar
796 indlæg • Side 25 af 54 • 1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 54

Tilbage til Sniksnak