• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
40 indlæg • Side 1 af 3 • 1, 2, 3

En forårsdag i 'Helvede'... Et spørgsmål om opstilling

Indlægaf Diabolik » søn 30. mar 2014 13:52

Min kæreste har over en længere periode knurret over stablerne af bånd der voksede op inde i mit lille videorum og bad mig om at flytte dem så der blev mere plads til nogen af vores fælles ting...
Så i fredags, da hun var til pigefrokost, tænkte jeg at jeg ville glæde hende med at flytte dem... Måske ikke en heeeel gennemtænkt idé, men man mister jo al dødsforagt efter to Tuborg Fine Festival... Glæder var da ihverftfald til at overse, da hun kom hjem og så stablerne i spisetuen!!

Billede

Nå, men intet er så skidt, at det ikke er godt for noget... Så nu hvor jeg alligevel har trængt mig selv op i en krog, hvor eneste udvej er at 'rydde op' og få mingeleret stablerne ind på hylderne, så kan jeg vel ligeså godt bruge en kedelig søndag på noget nyttigt...
Mit største problem er, at min opstilling er løseligt baseret efter distributør / alder / best. no. og grundet dette, så skal jeg ikke bare kaste dem i på hylderne, men må re-organisere hele rummet... ohdarn
Hvilken måde har I andre sat dem op for lettere genfinding? Genreopdeling, distributøropdeling, stabler eller andet?
/HJ
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Re: En forårsdag i 'Helvede'... Et spørgsmål om opstilling

Indlægaf Ovesen » søn 30. mar 2014 14:00

Jeg inddeler i forskellige kategorier. Hvis jeg har mere end tre film af en instruktør, så får han sin egen hylde. Resten er ordnet efter genre, og i visse tilfælde også lande. Således står det italienske for sig, fordi det udgør halvdelen af samlingen. Jeg har altid blandet de forskellige formater (rentals, DVD, sellthru etc), men er for nylig begyndt på, at skille VHS og DVD.
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » søn 30. mar 2014 14:09

Jeg må nok desværre indrømme, at jeg endnu ikke er nået dertil, hvor jeg katalogiserer. De eneste film, jeg har for sig, er et par hylder med hongkong-dvd'er (men jeg har mange, der ikke står på de hylder alligevel). Og vhs, dvd og vcd hver for sig.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » søn 30. mar 2014 14:20

Ovesen skrev:Hvis jeg har mere end tre film af en instruktør, så får han sin egen hylde.
:shock:
Kan jeg leje nogen hylde-meter hos dig????? :D

Forresten... Kvinder har ingen humor... Lavede lige en lille 'Wolfenstein'-labyrint af båndene inde i stuen og satte katten derind... Dét faldt heller ikke i god jord!! :funny:
/HJ
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Ovesen » søn 30. mar 2014 15:14

Diabolik skrev:
Ovesen skrev:Hvis jeg har mere end tre film af en instruktør, så får han sin egen hylde.
:shock:
Kan jeg leje nogen hylde-meter hos dig????? :D /HJ

Du kan bare efterlade dine bånd hos mig. Hvis du da tør!
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf HenrikL » søn 30. mar 2014 19:49

Jeg har desværre ikke så meget hyldeplads, men prøver at inddele efter genrer, og hvor det er muligt instruktører. Og så rydder jeg op med hård hånd og forærer det væk, jeg ikke skal gense, så min samling vokser kun langsomt. Min western-samling bliver dog aldrig trimmet.
Brugeravatar
HenrikL

Geografisk sted: Midtsjælland

Indlægaf Diabolik » søn 30. mar 2014 22:17

Jubiiii... Så er 3,22 m sat på plads... så mangler der kun knap 106 meter!!! :lol:
/HJ
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Diabolik » tors 3. apr 2014 14:13

Det var så the easy part... Alle boxsets og alle slipcase-, digipack-, mediabook- og lignende DVD'er er sorteret fra og sat op...
Billede
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf larsskive » tors 3. apr 2014 16:57

Det ser sgu godt ud :D Jeg synes jeg kan skimte Blind Dead Collection i kiste udgaven.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf HenrikL » tors 3. apr 2014 18:57

Jeg spekulerer på, om den gode Diabolik mon ligger inde med Danmarks største filmsamling. :)
Brugeravatar
HenrikL

Indlægaf Diabolik » tors 3. apr 2014 19:18

HenrikL skrev:Jeg spekulerer på, om den gode Diabolik mon ligger inde med Danmarks største filmsamling. :)

Tvivler... :)
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf HenrikL » tors 3. apr 2014 19:54

Jeg har nu alligevel svært ved at forestille mig en masse danske hjem med mere vhs på hylderne.
Brugeravatar
HenrikL

Indlægaf larsskive » tors 3. apr 2014 21:05

Jeg tror Diabolik er den der har flest vhs, ihvertfald her i Danmark :D
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf HenrikL » tors 3. apr 2014 21:27

Jeg tror du har ret. :)
Brugeravatar
HenrikL

Indlægaf Diabolik » tors 3. apr 2014 21:29

HenrikL skrev:Jeg har nu alligevel svært ved at forestille mig en masse danske hjem med mere vhs på hylderne.

Hmmm... Jeg har nu på fornemmelsen at der nok skal sidde nogen derude i det ganske land som har betydelig flere end mig... De er bare ikke så udfarende som mig...

Forresten... Fandt lige denne under oprydningen...
Billede

Da jeg flyttede herover til Sjælland kom jeg til at arbejde med en dame og en aften, hvor hende og hendes mand havde inviteret mig til middag kom vi til at tale om hvilke bøger vi læste (damen og mig arbejdede begge på Hørsholm Bibliotek)... Jeg fortalte at jeg var ret fascineret af FBI's profilers og deres BSU og at læste alt hvad jeg kunne få fat i af bøger om emnet... Det viste sig, at hendes mand var tidligere kommissær hos politiets rejsehold (ham i tweed-sættet) og han brugte det meste af aftenen på at fortælle om gamle sager han havde arbejdet på og inden jeg gik, gav han mig denne bog...
Brugeravatar
Diabolik

Næste

Skriv et svar
40 indlæg • Side 1 af 3 • 1, 2, 3

Tilbage til Sniksnak