Imorgen laver jeg et bette FilmTozzen interview med en barndomskammerat, som faktisk så hele 2 Dario Argento film i bifferne, da de premierede...wouw. Her 1 bevis
Er i fuld færd med at redigere på den ultimative omgang FilmTozzen-nostalgi....hvor de 2 Vejgaard drenge Jan A og Lars L mindes de goe gamle bifdage. "Sinichi" Chiba, Italo Mondo, samt Poliziesco og meget meget mere.... Spørgsmål: Fandtes der virkelig egen-censur i drengenes film- scrapbøger???
FilmTozzen kigger gamle filmscrapbøger.... og Jan A kan idag stadig blive forfærdet over de grove gyserfilm han så i Aalborgs biffer i 70'erne Nogen der har et bud på denne titel? ...herlig fed gyser-titel, faktisk.
27 marts 1978 er en Vejgaard filmfreak i Palæ og se en "kødelige sag" med en noget vovet titel. Det ku lade sig gøre dengang og plakaten var i sebar øjenhøjde på ét af Aalborgs fine strøg-miljøer. Spørgsmålet er idag....tør FilmTozzen vise bifannoncen i selve udsendelsen, med risiko for at fremstå uterlig??? På billederne ses en både fornøjet håbefuld, men osse slukøret studievært...hmm!!?? Svaret kommer her i ugen på Filmtozzen kanalen på Youtube....men hvis nogen vover et svar/bud, jamen go ahead. Forlystelser i 70'erne er idag ikke hvad de har været, nix
Spot on, Kent...du og Ørsted er jo "the knowers" når det drejer sig om den slags skumle titler Hvad synes du om de 2 Vejgaard drenges bif-meritter? ..ret godt gået af dem dengang, vil jeg jo mene. Hvem i dette forum slår mon 160 bifture på et år
Mega fint program Lars.......Dupond og Dupont klarede det fint - imponerende at deres scrap bøger har overlevet helt til i dag. Det er virkelig godt gået.
Jeg samlede også på avisannoncer og diverse udklip fra slut 70'erne til midt 80'erne - de overlevede desværre ikke - jeg smed dem ud på et tidspunkt, hvor jeg lige havde andre interesser end film. I guder hvor har jeg fortrudt det mange gange.......
Med hensyn til de 2 gutters antal biografbesøg, så er det med et godt jysk ord "voldsomt" - så ved vi, vi er oppe i den høje ende......tror seriøst ikke jeg har været i biografen 160 gange i hele mit liv - skal lige sige, at sidst jeg var i biografen var i 2001, så det er alt sammen før den tid.
Glæder mig til at se mere af dit Tozze-TV
P.S. er programmet til Morderen i Sort / Fuglen med krystalfjerpragten specielt sjælden ??
Tak for dejlig respons Kent...altid værdsat Jeg synes ikke man ser programmet til "Fuglen med" til salg nogensteder...så tror at de 3-4-5 samlere der har det, holder det pænt i samlemapperne. Hvad angår de 2 Vejgaard gutter, så fik jeg nok noget mindre "feedback" end regnet med. Især Lars L var ret meget ude af stand til at huske tilbage og udsendelsen kunne jeg således ikke bare centrere om ham alene, som var mit oprindelige udgangspunkt. Jan J kender jeg jo og vidste derfor hvad han kunne levere. Desværre var hele hans hus beklædt med klinker og det gav en elendig akustik. Men skidt pyt...udsendelsen var aldrig tænkt som én der skulle gå i dybden...bare opfriske de goe gamle bifdage og fyre nogle bemærkninger af, sådan ala "slaglinjer" i presserne og ellers levere en hurtig omgang hyggenostalgi. Så alt ialt er jeg godt tilfreds med resultatet. I januar får jeg besøg af en 84 årig herre...Tidligere bifdirektør OG skuespiller i TOOFA Finns fiasko-familiefilm "Dagen derpå, Hr Direktør" . Han har haft 5 biffer i Horsens området og har masser af anekdoter...hans hukommelse er helt i top. DÉT bli'r sgu bifkultur snak på den medrivende facon, tror jeg
Så fik de 2 Vejgaard drenge Jan og Lars lige en rigtig fin kommentar til deres fortællinger om de goe gamle bifdage & scrapbøger...fandme iorden. --Hi Lars, alt det her film snak og minder, ja jeg lever og ånder for film, og nostalgi, så det var fantastisk at se disse gutter, gøre hvad man selv gjorde i ca. 1973 hvor den første film jeg så i Danmark "Aarhus" var live and let die" liv og lad dø, med Roger Moore, jeg havde aldrig set en James Bond film, min svoger Søren, tog mig med i Regina i Aarhus, og fra det øjeblik var jeg fuldstændig solgt, efter filmen fortalte Søren, at det ikke engang var den rigtige Bond, ja ! så var jeg i chok. Siden 73 til nu, er min interesse film. Det er skønt at høre at jeg ikke var den eneste filmnørd derude. Jeg gik også i dobbelt midnat i Aarhus med nogle venner, det var i Astra i Åbyhøj, mange gange ,det var enten en vilde engle film, der var en jeg svagt huske, noget med Vietnam/motorcykler med maskine pistoler, og seje fyre, mener den hed "Kommandos på motorcykler" ? + en karate film, så mange af de der Shaw Brothers film hvor de springer fem meter op i luften +blodet der sprøjter, eller gyser, der så vi også de der Hammer film. Det var bare fantastiske tider. Lige en anden sjov film historie, vi var inde at se Dawn of the Dead i en biograf der hed Saga der lå i Trøjborg centeret, vi var fem kammerater, vi var alle under 16 år, undtagen en, gæt hvem der ikke kom ind.