Derudover er der et par håndfulde ting og sager uden for temaet.
Kig inden for i hundehuset, hvis I har lyst - synes i hvert fald lige jeg ville smide et link her i forummet.
http://www.sleazehound.dk/
Jack J skrev:Mht. M så husker jeg at DR engang i 90'erne viste filmen, men kort tid efter viste NRK den også, og denne version havde længere scener med. Blot dialogscener osv. der alle syntes at være forkortede i DR-udgaven. Mon det monstro er den lange version der er ude på den danske DVD?
Skøtt skrev:Jack J skrev:Mht. M så husker jeg at DR engang i 90'erne viste filmen, men kort tid efter viste NRK den også, og denne version havde længere scener med. Blot dialogscener osv. der alle syntes at være forkortede i DR-udgaven. Mon det monstro er den lange version der er ude på den danske DVD?
I 2001 blev filmen restaureret, så den kom op på 3024 meter. I 1931 var den på 3208 meter, mens den i 1960 var svundet helt ned til 2693. Den danske udgave er som sagt den nyeste og længeste. Så det er kun billedscan-kvalitet det drejer sig om.
Skøtt skrev:102 minutter. De resterende meter er vist, som det gør sig gældende for mange af de europæiske klassikere, VERSWUNDEN!
Tilbage til Filmmagasiner, blogs og websites
Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst