• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Uncut ‹ Nyt fra Uncut

Uncut informerer. Her kan du læse den seneste nyt fra Uncut, samt høre om de nyeste opdateringer, quizzer, mm.
Skriv et svar
75 indlæg • Side 5 af 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Indlægaf søren » man 27. feb 2012 15:30

Værsågod Jack J

Det jeg mener er at det her forum også er lavet i phpbb og altså sikkert ville kunne overføres til en anden model ( mere tidsvarene , opdateret mod hacker angreb mm ). Det kræver og at i kan få adgang til der hvor tingene er laget hos web udbyderen .

Men ud over det burde det ikke være det store problem at lægge alt hvad der findes her over på et nyt forum med en ny web adresse . Hvis du scroller ned i bunden af siden kan du se at der står phpbb og vedsiden af står den version/model (skin /udsene ) som forummet bruger pt.

Du/ i kan jo spørge ind til det på et af de phpbb hjælpe forums om det kan lade sig gøre .

En anden og være ting er at når man sål forummet op på http://cqcounter.com/whois/ så kan man se at domainet udløber d.31 marts 2012 Så om en md. er domainet og forummet slettet hvis ikke det bliver betalt ....
søren

Geografisk sted: Helsingør

Indlægaf Nicolai » man 27. feb 2012 16:24

søren skrev:En anden og være ting er at når man sål forummet op på http://cqcounter.com/whois/ så kan man se at domainet udløber d.31 marts 2012 Så om en md. er domainet og forummet slettet hvis ikke det bliver betalt ....

Billede
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Boye » man 27. feb 2012 17:18

søren skrev:En anden og være ting er at når man sål forummet op på http://cqcounter.com/whois/ så kan man se at domainet udløber d.31 marts 2012 Så om en md. er domainet og forummet slettet hvis ikke det bliver betalt ....

Det er så ikke helt rigtigt - normalt plejer man vist at have 3 måneder til at respondere.
Der ud over så bliver forummet ikke slettet. Det kan bare ikke tilgås på et domæne navn mere.
Boye

Indlægaf Skøtt » lør 3. mar 2012 09:28

Nu er jeg ikke redaktør, men har som tidligere aktiv skribent lidt indblik i overvejelserne. Som der står i Caspars post er der generel stemning for at lade Jer der bruger forummet overtage det - det er såvidt jeg kan forstå blot et spørgsmål om hvorledes I får det overdraget - der er jo en del teknisk halløj involveret. det skal exporteres, installeres på Jeres egen server (dvs ikke på forum.uncut.dk), phpbb skal opdateres, etc. Så det er jo ikke bare at gøre det - I skal jo have en vis introduktion til hvorledes I gennemskuer det. Hvis Kristensen var ond ville han jo bare exportere det, sende Jer en masse uforståelige filer og sige 'værsgo' fakho'er!' så det er vist bøffen...

At et domæne udløber betyder jo bare at det skal fornyes af ejeren. Subdomæner er desuden afhængige af hoveddomæner - dvs hvis forum.uncut.dk ryger ryger uncut.dk også...
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » søn 4. mar 2012 11:50

Skøtt skrev:Nu er jeg ikke redaktør, men har som tidligere aktiv skribent lidt indblik i overvejelserne. Som der står i Caspars post er der generel stemning for at lade Jer der bruger forummet overtage det - det er såvidt jeg kan forstå blot et spørgsmål om hvorledes I får det overdraget - der er jo en del teknisk halløj involveret. det skal exporteres, installeres på Jeres egen server (dvs ikke på forum.uncut.dk), phpbb skal opdateres, etc. Så det er jo ikke bare at gøre det - I skal jo have en vis introduktion til hvorledes I gennemskuer det. Hvis Kristensen var ond ville han jo bare exportere det, sende Jer en masse uforståelige filer og sige 'værsgo' fakho'er!' så det er vist bøffen...

At et domæne udløber betyder jo bare at det skal fornyes af ejeren. Subdomæner er desuden afhængige af hoveddomæner - dvs hvis forum.uncut.dk ryger ryger uncut.dk også...

Det bliver nu vist ikke det store problem at overtage det, selv hvis Kristensen skulle være ond. Diabolik er udlært i faget og var indtil for nyligt ansat til at ordne bibliotekernes edb-udstyr. Han har forlængst været inde at kigge på den type forum, som Uncut bruger (og fortalte mig sjovt nok, at grunden til at I har hacker-problemer kunne jo måske nok skyldes, at Uncut ikke har opdateret forummet i lang tid - hvordan fanden han så kan se det, har jeg ingen anelse om). :lol:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » fre 6. apr 2012 23:19

Der var ikke megen påskefrokost det blev til i denne omgang :D, men nu er skallen da i det mindste færdig:

http://www.forum-uncut.dk/

Selvfølgelig er der nogen ting der skal rettes til og justeres, men overordnet set er forummet fuld funktionsdygtigt og klart til brug!

I fald nogen ønsker at prøve forummet, så må I gerne det, MEN så snart (hvis det overhovedet er ladesiggørligt) dette forum bliver overført til det andet domæne så vil ALT blive overskrevet og SLETTET!!!

/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Jack J » fre 6. apr 2012 23:28

Niice. Og vi kan få YouTube-video'er på nu, ser jeg. 8)
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » fre 6. apr 2012 23:46

Bravo!
Brugeravatar
Mads

Re: Forummet flytter

Indlægaf Skøtt » lør 28. apr 2012 21:58

HJ: Kristensen siger at han ikke har fået GO fra dig til at lægge det gamle forum ned endnu (og bare fyrre et link ind på forum.uncut.dk der henviser til denne side - eller endnu en auto-referal). Er det ikke noget rod at der er to forums med 99% samme indhold? Skal det gamle ikke bare blastes?

Billede
Brugeravatar
Skøtt

• Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » lør 28. apr 2012 22:31

Skøtt skrev:HJ: Kristensen siger at han ikke har fået GO fra dig til at lægge det gamle forum ned endnu (og bare fyrre et link ind på forum.uncut.dk der henviser til denne side - eller endnu en auto-referal). Er det ikke noget rod at der er to forums med 99% samme indhold? Skal det gamle ikke bare blastes?

Nej, jeg har ikke kontaktet Kristensen endnu af 2 årsager... 1) Jeg ville lige give de der havde lavet postings folk tid til at flytte de poster de havde lavet i det gl. forum efter backup'en var blevet taget. 2) Ville godt lige lade dette forum køre en uge eller 2, for lige at tjekke at tingene kørte som de sku'.

Så hvis ingen indvendinger, så skriver jeg til Kristensen at han gerne må tage det gamle forum ned og laver en re-direct eller en ar her til...

/HJ
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Jack J » søn 29. apr 2012 02:04

Herligt! Når du skriver til ham, må du også godt minde ham om at ændre linket fra Uncut-siden (altså det rigtige site) og FB-siden.

topdollar
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » søn 29. apr 2012 17:07

Tja, folk poster jo stadig i det gamle, så jeg tror den eneste vej frem er flg:

Brugeravatar
Skøtt

• Hjemmeside

Re:

Indlægaf Jack J » søn 13. maj 2012 13:54

Jack J skrev:Konservativ, som jeg er, synes jeg det er en rigtig dum og dårlig idé! Både på grund af det, vi mister og det, vi får. Lige nu har vi fx lange lister over udgivelser fra forskellige videoselskaber som Video International, etc, og tråde med fede scans, både vhs og plakater. Det er ikke tit de bliver opdateret, men de bliver jo brugt, når der laves research. Den slags er Facebook noget skod til.

Og de mange indlæg, der til stadighed checkes (af nogle af os i alt fald) for info. Det forsvinder altså bare. At begynde helt fra scratch er ikke altid nogen super idé, heller ikke selvom der ikke er specielt megen trafik her til dagligt.

Og så er der det, vi får: Facebook er virkelig dårlig til alt andet end small-talk. Efter 3 dage er info'en jo gået tabt, hvorimod den ligger i faste tråde på et forum.

Jeg er udemærket klar over, at Facebook er det *moderne* og de gamle fora er gammeldags, men det er jo lidt ligesom med film, det er ikke alt det nye, der er specielt godt, bare fordi det er moderne. Og det er ikke alt nyt, der er bedre end det gamle, bare fordi det er nyt.

Men beslutningen er sikkert fastlagt, så yderligere protester herfra er omsonste. :|

Ovenfor er min første kommentar i denne tråd, da UNCUT meldte ud, at forummet her skulle lukke i sin nuværende form og i stedet flytte til Facebook. Som bekendt tog jeg heldigvis fejl; Protesterne hjalp og det gamle Uncut forum lever nu videre.

Jeg har i øvrigt netop set, at den gamle udgave af forummet nu er helt væk. Livslinen til moderskibet er dermed klippet og vi sejler nu for egen drivkraft. Personligt synes jeg, det er fedt, at Uncut forum kan overleve med alle de gamle tråde og indlæg.

Det er selvfølgelig lidt underligt, eftersom hverken Diabolik, Avatar eller jeg selv tidligere har været medlem af Uncut-familien (og vel heller ikke bliver det nu, vi blir vel nærmest en slags fæle klon-Uncuttere a la THE BODY SNATCHERS). Men hva' fa'en, det går nok.

I øvrigt er det lidt spøjst, at der nu er to Uncut forummer; Uncut-redaktionens eget forum på Facebook og os her i udbrydergruppen. Lidt ligesom i gamle dage med IRA og udbrydergruppen "The Real IRA" (uden dog andre sammenligninger). :shock:

Ikke eet ondt ord om Uncuts nye Facebook-side, men som jeg (og Diabolik) har sagt hele tiden, så mener jeg stadig, at det er en sørgelig erstatning (men man kan jo kigge forbi alligevel, så Vang, Kristensen, og Gorzelak ikke sidder heeelt mutters alene). Geek

Tak til alle jer, der her i tråden gav udtryk for, at vi skulle fortsætte, og en stor tak til Diabolik, som er den praktiske gris i det her. bow

Og skal vi så se at komme i gang!! Hvem starter med at poste det første af denne uges 8 forum-indlæg? topdollar
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf vonhegnet » man 14. maj 2012 14:10

Yo Jack.....rigtig mange tak for JERES indsats i at "bevare" uncut-forummet....hammerflot job I der har udført,du,HJ og Avatar...cheers, Lars
"Jens....kald mig...Jens"(Dr Jerslev i SCHIZOFRANTIC)
vonhegnet

Geografisk sted: aalborg

Indlægaf larsskive » søn 3. feb 2013 21:41

Ja det er sgu lækkert at den her side findes :) Der er mange ting der ellers ville have gået tabt.
Brugeravatar
larsskive

Foregående

Skriv et svar
75 indlæg • Side 5 af 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Tilbage til Nyt fra Uncut