• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Uncut ‹ Nyt fra Uncut

Uncut informerer. Her kan du læse den seneste nyt fra Uncut, samt høre om de nyeste opdateringer, quizzer, mm.
Skriv et svar
33 indlæg • Side 2 af 3 • 1, 2, 3

Indlægaf Gæst » lør 23. apr 2005 20:12

Ovesen skrev:og misforstået præstudentikos analyse ikke lave om på.

:lol:

Men så er jeg blot uenig, da jeg mener Ichi fungerer fint i sig selv som den såkaldt "non-narrative" film den er. For der er sgu ikke meget historie i den, blot handlinger og meget abtrakte karakterer der i bund og grund INGEN mening giver. Jeg ser den som en meget sort komedie, der præsenterer os for karakterer som er fuldstændig utroværdige og lever i et helt anderledes amoralsk univers end hvad vi er vant til.

Jeg erklærer ikke filmen for et mesterværk, men synes da mindst den er to, hvis ikke flere kasetter velfortjent. Men jeg har som sagt ikke gennemgået hverken studentereksamen eller den dejlige medie-og film videnskabelige uddannelse, som jeg, udfra måden min filmlærer anskue film på, klart vil undgå.
Gæst

Indlægaf Yousef » søn 24. apr 2005 15:32

Jeg må indrømme at jeg var glad for at se Ichi The Killer kun scorede to kasseter, alle de anmeldelser jeg har fundet på nettet indtil videre har allesammen givet den ret positive karakterer, så jeg var lidt bange for at jeg var den eneste der ikke kunne se hvad der skulle være så godt ved den.

Jeg synes filmen er kedelig og langtrukken, den store mængde vold, blod og splat er enormt underholdende de første 15-30 min men efter 1½ time gider man knapt nok følge med i filmen længere. Hvis det var mig der havde anmeldt filmen havde den nok fået en kassete mindre, men jeg kan høre at der er meget delte meninger om den...
Brugeravatar
Yousef

Geografisk sted: Kokkedal

Indlægaf Vang » man 25. apr 2005 12:22

Så skulle den seneste opdaterings film være placeret i databasen - dvs. at de nu kan findes ved en søgning på filmtitel eller instruktørnavn.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Petter » ons 27. apr 2005 16:08

Yousef skrev:Jeg synes filmen er kedelig og langtrukken, den store mængde vold, blod og splat er enormt underholdende de første 15-30 min men efter 1½ time gider man knapt nok følge med i filmen længere. Hvis det var mig der havde anmeldt filmen havde den nok fået en kassete mindre, men jeg kan høre at der er meget delte meninger om den...

Naturligvis havde den nogle svage scener. Jeg fandt den dog aldrig rigtigt kedelig. Jeg syntes samtidig at personerne i filmen var ganske interessante. Selve kamera arbejdet syntes jeg var vildt fedt. Og det skøre musik i baggrunden...
"I'm not a fag! But I've heard a lot about it and read exposes. I want to try it now to see how bad it is. Just once."
Brugeravatar
Petter

Geografisk sted: København

Spekulationsfilm er fint med mig...

Indlægaf Kinski » søn 8. maj 2005 23:28

"Ichi" styrer da for hårdt! Det var en kanon oplevelse at se den på Natfilm. Det er en spekulationsfilm og det er helt fint med mig. Det er en sleaze og voldsfest fra start til slut. 5 af 5 Uncut-kassetter herfra!

Gaspor Noés "Irreversible" er i mine øjne også en spekulationsfilm. Jeg vil vædde min gamle westernhat på, at filmen ALDRIG havde fået den omtale, hvis det ikke havde været for den voldtægtscene og den afstumpede tæskescene. At den så også har et flot og arty look, er en anden sag, men det ændrer ikke på, at den lever i kraft af nogle ekstreme scener.

Bestemt en række interessante titler, der er anmeldt på UNCUT i denne omgang. Hvis man har mod på flere syrede/voldelige westerns, så kan jeg varmt anbefale:

- Kill and Pray (1967) [Af Carlo Lizzani med bla. Pier Paolo Pasolini!]
- Kill the Wickeds (1967) [Tanio Boccia]
- Hate Thy Neighbor (1968) [Ferdinando Baldi med George Eastman]
- Garringo (1969) - [Rafael R. Marchent med Anthony Steffen]
- Matalo (1970) [Cesare "Gestapo's Last Orgy" Canevari]
- Cain's Cutthroats (1971) [Amerikansk western af Ken Osborne]
- Taste of the Savage (1971) [Mexicansk western med Cameron Mitchell]
- Cut-Throats Nine (1972) [Mest brutale spaghetti western]
m.fl.

Er man til dårlige men blodige westerns, så prøv evt. Bruno Matteis White Apache (1986) & Scalps (1987).
Kommende koncerter:

http://www.myspace.com/DoomedDenmark
Brugeravatar
Kinski

Geografisk sted: Amager
  • Hjemmeside

Re: Spekulationsfilm er fint med mig...

Indlægaf mikkelsvendstrup » man 9. maj 2005 12:35

Kinski skrev:"Ichi" styrer da for hårdt! Det var en kanon oplevelse at se den på Natfilm. Det er en spekulationsfilm og det er helt fint med mig. Det er en sleaze og voldsfest fra start til slut. 5 af 5 Uncut-kassetter herfra!

Gaspor Noés "Irreversible" er i mine øjne også en spekulationsfilm. Jeg vil vædde min gamle westernhat på, at filmen ALDRIG havde fået den omtale, hvis det ikke havde været for den voldtægtscene og den afstumpede tæskescene. At den så også har et flot og arty look, er en anden sag, men det ændrer ikke på, at den lever i kraft af nogle ekstreme scener.

Bestemt en række interessante titler, der er anmeldt på UNCUT i denne omgang. Hvis man har mod på flere syrede/voldelige westerns, så kan jeg varmt anbefale:

- Kill and Pray (1967) [Af Carlo Lizzani med bla. Pier Paolo Pasolini!]
- Kill the Wickeds (1967) [Tanio Boccia]
- Hate Thy Neighbor (1968) [Ferdinando Baldi med George Eastman]
- Garringo (1969) - [Rafael R. Marchent med Anthony Steffen]
- Matalo (1970) [Cesare "Gestapo's Last Orgy" Canevari]
- Cain's Cutthroats (1971) [Amerikansk western af Ken Osborne]
- Taste of the Savage (1971) [Mexicansk western med Cameron Mitchell]
- Cut-Throats Nine (1972) [Mest brutale spaghetti western]
m.fl.

Er man til dårlige men blodige westerns, så prøv evt. Bruno Matteis White Apache (1986) & Scalps (1987).

Er Cut Throats Nine tilgængelig på en rimelig DVD?

Mikkel
http://www.uncut.dk
http://www.dvdsnak.dk
Brugeravatar
mikkelsvendstrup

• Hjemmeside

Indlægaf Larsemand » man 9. maj 2005 12:37

mikkelsvendstrup skrev:

Mikkel

LFVW har udgivet den i en rimelig widescreen version. Det er det eneste release jeg kender af den. Men det er ikke den voldeligste spag. western hvad med El Topo?
Larsemand

Indlægaf mikkelsvendstrup » man 9. maj 2005 14:47

Larsemand skrev:
mikkelsvendstrup skrev:

Mikkel

LFVW har udgivet den i en rimelig widescreen version. Det er det eneste release jeg kender af den. Men det er ikke den voldeligste spag. western hvad med El Topo?

El Topo har jeg i en fin udgave fra italienske Raro Video. Har du et link til Cut Throats Nine skiven.
Brugeravatar
mikkelsvendstrup

• Hjemmeside

Indlægaf Larsemand » man 9. maj 2005 15:28

mikkelsvendstrup skrev:
Larsemand skrev:
mikkelsvendstrup skrev:

Mikkel

El Topo har jeg i en fin udgave fra italienske Raro Video. Har du et link til Cut Throats Nine skiven.

www.lfvw.com - men det er nu en bootleg :?
Larsemand

EL TOPO...

Indlægaf Kinski » tirs 10. maj 2005 08:19

EL TOPO er jo ikke en spaghetti western, i det det ikke er en Europæisk produktion. Så CUT-THROATS NINE er den mest brutale spaghetti western. Den bedste udgave er den bootleg DVD fra Lum.
Kommende koncerter:

Brugeravatar
Kinski

• Hjemmeside

Re: EL TOPO...

Indlægaf mikkelsvendstrup » tirs 10. maj 2005 11:58

Kinski skrev:EL TOPO er jo ikke en spaghetti western, i det det ikke er en Europæisk produktion. Så CUT-THROATS NINE er den mest brutale spaghetti western. Den bedste udgave er den bootleg DVD fra Lum.

Ja.. haha.. El Topo er vel en art "Chili Con Carne / Taco Western"

Forresten har jeg lige fået den Tyske Sergio Sollima box med leksikon og det hele, vældig lækker. Se evt. anmeldelsen fra DVDsavant på www.dvdtalk.com

Arghh Niels, jeg kommer da lige i tanke om den der John Cale sag. Jeg sender den imorgen, den ligger i mit rod på skrivebordet.

Mikkel
Brugeravatar
mikkelsvendstrup

• Hjemmeside

Indlægaf Petter » tirs 10. maj 2005 14:32

Kinski skrev:EL TOPO er jo ikke en spaghetti western, i det det ikke er en Europæisk produktion. Så CUT-THROATS NINE er den mest brutale spaghetti western. Den bedste udgave er den bootleg DVD fra Lum.

Cut-Throats Nine er jo heller ikke en spaghetti western. Da den er produceret i Spanien, skal man nok snarere kalde den en Nachos western.
Den kan fås til en billigere penge her (det er også et bootleg):
www.b-videos101.com
Jeg har ingen ide om kvaliteten, men man skal nok ikke regne med noget ekstra materiale.
Kunne den ikke fås på www.absurd-online.dk på et tidspunkt? Eller husker jeg forkert?
"I'm not a fag! But I've heard a lot about it and read exposes. I want to try it now to see how bad it is. Just once."
Brugeravatar
Petter

Geografisk sted: København

Indlægaf mikkelsvendstrup » tirs 10. maj 2005 16:35

Petter skrev:

Cut-Throats Nine er jo heller ikke en spaghetti western. Da den er produceret i Spanien, skal man nok snarere kalde den en Nachos western.
Den kan fås til en billigere penge her (det er også et bootleg):
www.b-videos101.com
Jeg har ingen ide om kvaliteten, men man skal nok ikke regne med noget ekstra materiale.
Kunne den ikke fås på www.absurd-online.dk på et tidspunkt? Eller husker jeg forkert?

Spaghetti/Euro-western = Europæisk produktion. de fleste er Italiensk/spanske co-produktioner. Og rigtig manger optaget i Spanien i Sierra Nevada bjergene. (Hvor jeg forresten jagtede rundt efter en flok voildheste sidste år og agerede spaghettihelt efter bedste evne)

Mikkel
Brugeravatar
mikkelsvendstrup

• Hjemmeside

Indlægaf Kinski » tirs 10. maj 2005 18:01

Ja, Sollima-boxen er lækker. Ulrich Bruckner (Koch Media) har begået en flot udgivelse. Jeg skal overbringe dine roser til Ulrich, når jeg ser ham i forbindselse med det kommende westerntræf i Spanien fra den 20 - 29 maj. Vi er omkring 20 mennesker fra 'Spaghetti Western Web Board' (http://disc.server.com/Indices/160642.html), der drager til 'Tabernas Ørknen' (der kommer selv folk fra USA og Japan!)! Lige som sidste år går vi går i fodsporet på Leone og alle de andre spaghetti instruktører og besøger de locations, hvor de slog deres folder (vi optager film på selvsamme steder!). Jeg ser frem til den spanske varme - ahhhhhhh :-)

Se Koch Medias western-udgivelser på: http://www.dvd-klassiker.com/?rid=98811 ... 2405821722
De har netop udsendt BLINDMAN og SENTENZA DI MORTE - ligeledes i lækre udgaver med spændende ekstra-materiale som interviews med henholdsvis Ferdinando Baldi og Mario Lanfranchi.

>Arghh Niels, jeg kommer da lige i tanke om den der John Cale sag. Jeg >sender den imorgen, den ligger i mit rod på skrivebordet.

No problem! Du sender bare, når du finder tid...
Kommende koncerter:

Brugeravatar
Kinski

• Hjemmeside

Indlægaf Larsemand » tirs 10. maj 2005 19:10

Petter skrev:

Jo det var nemli der jeg købte den dengang....
Larsemand

ForegåendeNæste

Skriv et svar
33 indlæg • Side 2 af 3 • 1, 2, 3

Tilbage til Nyt fra Uncut