• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Kræmmermarkedet ‹ Tips

Her kan du poste nyt om tips om tilbud over alt i verden.
Skriv et svar
289 indlæg • Side 1 af 20 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 20

Nyt fra AWE - den officielt uofficielle tråd

Indlægaf Jack J » lør 8. mar 2008 18:36

Fik lige nyhedsbrevet og en af de nye titler er:

Billede

Dem, der i starten ville ha troet, at den udelukkende stod på italienske zombier og kannibaler, får nok et mindre hosteanfald.

Er der nogen af jer, der har set den?? Billede

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » lør 8. mar 2008 18:46

Nej, men jeg er glad for, at AWE satser så bredt, som de gør - og den sleazede erotik-linie (Tinto Brass, tyrolerlir, svensk lummererotik osv.) er en glædelig overraskelse, synes jeg.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Vang » lør 8. mar 2008 21:26

Jeg glæder mig vildt til at få Tarkovskij-titlerne hjem på DVD-hylden. Mikkel Svendstrup har været "teknisk flueknepper" på udgivelserne, så de skulle være tiptop og bare i orden. Tyrolerfilmen har jeg aldrig fået set, så den skal naturligvis også en tur gennem... ahem... "afspilleren".
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » lør 8. mar 2008 21:31

Vang skrev:Jeg glæder mig vildt til at få Tarkovskij-titlerne hjem på DVD-hylden. Mikkel Svendstrup har været "teknisk flueknepper" på udgivelserne, så de skulle være tiptop og bare i orden. Tyrolerfilmen har jeg aldrig fået set, så den skal naturligvis også en tur gennem... ahem... "afspilleren".

Også her! Vidste slet ikke Svendstrup havde været med til det! Fremragende nyheder indeed! :D
Regnede dog med at det ville være ham, der skrev de medfølgende booklets. Men savner alligevel mere info om dem. Såsom f.eks. hvilken udgave af Andrey Rublyov, der er tale om.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Vang » lør 8. mar 2008 21:39

Nicolai skrev:Regnede dog med at det ville være ham, der skrev de medfølgende booklets. Men savner alligevel mere info om dem. Såsom f.eks. hvilken udgave af Andrey Rublyov, der er tale om.

Jep, Mikkel har skrevet booklets til Tarkovskij-filmene, og jeg har skrevet en lidt anderledes en til "Gå og se".
Brugeravatar
Vang

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » lør 8. mar 2008 23:30

Caspar, hvis du ligger inde med noget mere info om Tarkovskij-udgivelserne (eller taler med Svendstrup om dem), vil jeg sætte meget pris på enhver form for oplysning. Undrer mig ærlig talt meget over dette med at alle 5 film skulle være "remastered og nyrestaureret" - det ville jo være lidt af en sensation. Skal formentlig tages med et gevaldigt gran salt. Eller?

Og hvorfor har de kun undertekster på dansk og norsk? Burde vel være en smal sag at inkludere dem på engelsk også. AWE skyder jo sig selv i foden mht. det globale marked.
Brugeravatar
Nicolai

Re: Nyt fra AWE - den officielt uofficielle tråd

Indlægaf Mads » lør 8. mar 2008 23:35

Jack J skrev:Er der nogen af jer, der har set den?? Billede

hmm, det kunne jo sagtens være en af de film man så som 10-12 årig en sen nattetime på RTL.
Anyways, hende Marie Ekorre var jo ganske hot..

Billede
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Nicolai » lør 8. mar 2008 23:41

Hva' er en "Dirndl"? :roll:
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Mads » lør 8. mar 2008 23:46

Nicolai skrev:Hva' er en "Dirndl"? :roll:

:lol:

Det er en kjole.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dirndl
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Nicolai » lør 8. mar 2008 23:51

Mads Jensen skrev: :lol:

Det er en kjole.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dirndl

Aha! Oktoberfestuniformen! :wink:

Og jeg som troede, at det var noget ganske andet... :roll:
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Vang » søn 9. mar 2008 09:06

Nicolai skrev:Caspar, hvis du ligger inde med noget mere info om Tarkovskij-udgivelserne (eller taler med Svendstrup om dem), vil jeg sætte meget pris på enhver form for oplysning. Undrer mig ærlig talt meget over dette med at alle 5 film skulle være "remastered og nyrestaureret" - det ville jo være lidt af en sensation. Skal formentlig tages med et gevaldigt gran salt. Eller?

Og hvorfor har de kun undertekster på dansk og norsk? Burde vel være en smal sag at inkludere dem på engelsk også. AWE skyder jo sig selv i foden mht. det globale marked.

Du kan kan jo sende Svendstrup en email, med dine spøgsmål, så vender han nok tilbage, når han på et tidspunkt kommer hjem fra de slovenske alper, karpaterne, Hammers hus, Frøbjerg bavnehøj... eller hvor pokker det nu er, han er henne.
Brugeravatar
Vang

• Hjemmeside

Indlægaf Cheeto » søn 9. mar 2008 22:22

Ser ud til at Tarkovskij titlerne blir dyrerer end man er vandt til fra AWEs side:

http://www.dvdcity.dk/?50O48O49O4832O4832A636O48X1

Det løber jo op hvis man skal have dem alle (180 kr pr stk).
Cheeto

Indlægaf Thomsen » man 10. mar 2008 17:42

Nicolai skrev:Og hvorfor har de kun undertekster på dansk og norsk? Burde vel være en smal sag at inkludere dem på engelsk også. AWE skyder jo sig selv i foden mht. det globale marked.

Jeg kunne forestille mig, at det har med at gøre, hvilke rettigheder AWE har forhandlet sig frem til. De fleste, der opererer med smalle film, ved godt, at engelske tekster er lig med et større, internationalt salg, og derfor er rettighederne tilsvarende dyrere.
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Jack J » man 10. mar 2008 17:48

Thomsen skrev:
Nicolai skrev:Og hvorfor har de kun undertekster på dansk og norsk? Burde vel være en smal sag at inkludere dem på engelsk også. AWE skyder jo sig selv i foden mht. det globale marked.

Jeg kunne forestille mig, at det har med at gøre, hvilke rettigheder AWE har forhandlet sig frem til. De fleste, der opererer med smalle film, ved godt, at engelske tekster er lig med et større, internationalt salg, og derfor er rettighederne tilsvarende dyrere.

Der er flere af de tyske selskaber, der kommer udenom det ved at sætte engelske undertekster på, men ikke gøre opmærksom på det, hverken på cover eller menu.

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf mikkelsvendstrup » tirs 11. mar 2008 17:02

Thomsen skrev:

Ja, ja selvfølgelig er det et pengeproblem mht. til UK tekstning.

Filmene er de seneste restaureringer fra Rusico - hvilket vil sige, at "Andrei Rublev" er det korte 185 min cut (der dog er lige så officielt som det lange 205 min. "Scorsese" cut). Der er stadig det lidt mærkelige problem med AR på masteren til dene udgivelse. Men til gengæld er den samlet på en DVD9 frem for andres 2xDVD5 udgivelser.
Stalker og Solaris er ligeledes samlet på DVD9 skiver. Og filmene er encodet med en lidt højere bitrate end ex. de engelske udgaver fra Artificial Eye. Ivans barndom er samme master som den franske fra MK2 - altså utrolig flot.

Ellers mail med spørgsmål... Mikkel
http://www.uncut.dk
http://www.dvdsnak.dk
Brugeravatar
mikkelsvendstrup

• Hjemmeside

Næste

Skriv et svar
289 indlæg • Side 1 af 20 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 20

Tilbage til Tips