Den seneste trend indenfor soundtracks er at udgive i oplag på bare 500 eksemplarer. Her er det seneste eksempel, tre spaghetti-titler fra GDM. Man skal skynde sig, skal man...
http://www.screenarchives.com/email.cfm?eid=3
AvatarDK skrev:Ja, det er et nummer GDM er begyndt på indenfor det sidste halve år eller så. Selv deres 'CLUB' udgivelser er begyndt at komme i disse små oplag.
Spørgsmålet er så hvor store oplagene var før og hvor meget man egentlig skal skynde sig... De udgivelser der kom for et halvt år siden kan man stadig få, så så hurtigt ryger 500 eksemplarer altså heller ikke. Der er et meget begrænset publikum til dem.
Men jeg skal have dem
Gizmo skrev:Det er ikke til at forudsige hvilke titler, der sælger hurtigt. Soundtrack-markedet oversvømmes med udgivelser i disse år og smertegrænsen er for længst nået mht. til, hvor meget fansene har råd til.
Gizmo skrev:Nu er jeg selv til horror-soundtracks og købte forleden Mancinis musik til NIGHTWING. Her blev de 1500 eksemplarer udsolgt fra pladeselskabet på en enkelt dag og nu kan man kun få den fra de forhandlere, der nåede at købe en stak. Om en måned eller to vil den være helt udsolgt.
AvatarDK skrev:Jeg er så heldig at jeg kun samler på soundtracks til obskure italienske genrefilm, og disse plejer der ikke at være SÅ meget rift om.
Skøtt skrev:Men jeg gætter på at der ikke er tale om numerede CDer, og derfor er det nok bare et spørgsmål om udbud og efterspørgsel. Selvom de så mange stede som muligt skriver de faretruende ord LIMITED EDITION!
Skøtt skrev:...så er det sigende for hvor bredt mp3fænomenet er nået
Diabolik skrev:AvatarDK skrev:Jeg er så heldig at jeg kun samler på soundtracks til obskure italienske genrefilm, og disse plejer der ikke at være SÅ meget rift om.
Næh, det er sgu' nok kun os to der køber dem!!!!![]()
![]()
![]()
AvatarDK skrev:Diabolik skrev:AvatarDK skrev:Jeg er så heldig at jeg kun samler på soundtracks til obskure italienske genrefilm, og disse plejer der ikke at være SÅ meget rift om.
Næh, det er sgu' nok kun os to der køber dem!!!!![]()
![]()
![]()
LOL. Ja det er desværre nok ikke helt løgn....
Diabolik skrev:Se positivt på det... Så er der mer' til os!!! Grundet det, blev jeg altså li'e nød til at bestille disse to;![]()
AvatarDK skrev:Der er nogen cd-udgivelser der er nummerede...
AvatarDK skrev:Jeg er måske lidt tunghør men forklar mig hvorfor en limited vinyl-udgivelse skulle være mindre tåbelig end en limited cd ?
AvatarDK skrev:noget så absurd som vinyl
Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster