Er begyndt at researche på en kommende FilmTozzen udsendelse om den nyligt afdøde Aalborg Filmmand, Peter JOEhansen, som var min gode ven udi filmens verden mm. For mange mange år siden skrev jeg om "Johansen Sagaen" i filmfanzinet Bloody Darlings og nu fortsættes/sluttes sagaen med et mindeprogram. Her et billede af den cool udseende filminstruktør iført Schizofrantic-Tshirt
Puk Scharbau og Jens Jørn Spottag på vej til uhyggelig begravelse af deres egen søn, som muligvis genopstår som "lillemanden", da Peter Mygind en mørk aften invaderer deres hus. Gir det mening? JOEhansen skrev ihvertfald manusset og Martin Schmidt instruerede... (produktions-still fra optagelserne)
JOEhansen arbejde for, på Zentropa i midt 90'erne og Bloody Darlings omtalte det f. eks i den gennemgående notits/tossesladder-spalte...Johansen-Sagaen
JOEhansen & vonHegnet lavede en enkelt film sammen.... bare de 2 alene. Længde ca 17 minutter og skudt i villavovsehuset på Hindbærvej...home of Bloody Darlings Filmen brygger videre på Thomas "Profondo" Rostocks kortfilm, Hysteria, som skaffede ham ind på Filmskolen Instruktørlinie...wouw. Hysteria 2 - Til Helvede Med'et...lød titlen Det var super fine sjove filmtider.
Peter fik meget post....og udover de hundreder af blurays, ja så dumpede der osse af og til nogle myyystiske sager ind af brevsprækken. Som denne kuvert indeholdende noget halvpervers kunst... en cd med musik/text om en " Luder i en Lygtepæl" Afsender var ret kendt i fanzine miljøet i sin tid...jeg mødte ham in person en 2-3 gange....og EkstraBladet lavede da osse artikler med og om ham... TV stationer ligeså....Gæt hvem!
JOEhansen og jeg tilbragte ritti mange filmaftener sammen i hans jææææmmmebif....skide hygligt var det. Her en titel jeg så i biffen som ung mand og som vi begge ikke var aaalt for vilde med ved gensynet på bluray. En enkelt eller 2 heftige gore fx får vi dog. Cushing er helt ude i madman galaksen som en "holy roller"