• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
24 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Indlægaf Nicolai » tors 6. mar 2008 15:30

Tak for den uddybende info Caspar. Lyder som om du selv er blevet indfanget af serien. :wink:
Og ja, jeg er også ved at være lidt træt af alle disse serier, hvor man partout skal fange hvert eneste afsnit for at kunne følge med. Det var pissefedt i Twin Peaks men er efterhånden ved at blive en art kommerciel selvfølgelighed. Og det bliver unægteligt lidt hårdt i længden med de faste sendetidspunkter, cirkusfagterne og rodet med de gamle VHS-bånd, når noget skal optages samt stress og irritation over at være nået for langt bagud. Så kan man selvfølgelig ty til at købe dem på dvd i stedet, men det gider jeg sjældent, når nu man har mulighed for at fange dem på fjernsynet. Med blod, sved og afrevne hårtotter til følge. Og de stopper jo aldrig, når først de får begyndt! :?
Synes dog også Strengt fortroligt i lange perioder var bygget over den skabelon med føljetonlignende episoder og genoptagne, hidtil uafsluttede, handlingsforløb. Især til sidst.

Apropos din anmeldelse af A Tale of Two Sisters, så har det også undret mig ekstremt meget, at den ikke kom i dansk biografdistribution. Især fordi den i sin tid var en af de mest populære film på Natfilmfestivalen. Husker stadig da jeg så den i Empire for første gang. Troede fandeme jeg skulle dø! Har sjældent været så angst i en biograf! :shock:
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Vang » tors 6. mar 2008 15:43

Nicolai skrev:Synes dog også Strengt fortroligt i lange perioder var bygget over den skabelon med føljetonlignende episoder og genoptagne, hidtil uafsluttede, handlingsforløb. Især til sidst.

Jo, Strengt fortroligt var sådan cirka 1/4 såkaldte "mythology"-afsnit, der handlede om den store onde røde tråd i det hele. Der er unægteligt nogle gode, især i starten, men genrelt foretrak jeg resten, der var små selvstændige gyserfortællinger, der sagtens kunne stå på egne ben. som fx den uhyggelige "Sleepless" i sæson 2, hvor Tony Todd spiller en krigsveteran, der har fået mærkelige evner på grund af eksperimenter udført på soldaterne. Eller hvad med "Humbug", hvor drengene fra Jim Roses sideshow stalkes af en blodtørstig siamesisk tvilling med afkoblingsfunktion. Fuckin great!
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » tors 6. mar 2008 15:47

Jeg foretrækker helt klart også de små, selvstændige fortællinger i serien.
Men kors hvor er det længe siden, jeg sidst har sat tænderne i en X-sag! :?
Som hard-core X-fan(atiker) hvilken sæson vil du så anbefale, at jeg investerer i først? Anden sæson?
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Vang » tors 6. mar 2008 16:21

Nicolai skrev:Jeg foretrækker helt klart også de små, selvstændige fortællinger i serien.
Men kors hvor er det længe siden, jeg sidst har sat tænderne i en X-sag! :?
Som hard-core X-fan(atiker) hvilken sæson vil du så anbefale, at jeg investerer i først? Anden sæson?

De første fire sæsoner er suveræne, derefter bliver der lidt langt mellem snapsene. Jeg startede selv med sæson 2, men jeg anbefaler da, at du ser dem fra en ende af og bare begynder med sæson et. Fremragende pilotafsnit i øvrigt.
Brugeravatar
Vang

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tors 6. mar 2008 16:37

For et par somre siden gik jeg grassat og bestilte hele serien på een gang fra Play.com! Men okay, det var så ikke til danske priser, men 144 kr. per sæson. Alle nåede igennem uden told!! Der er iø en ny film på vej. Og så er der jo The XXX-files serien med Ron Jeremy (haha, no not really, men det ku' sgu ha' været sjååvt :mrgreen: )

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Vang » tors 6. mar 2008 21:55

Det her er vist lige noget for Jack (og Gorzelak?): http://www.imdb.com/title/tt0208676/
Brugeravatar
Vang

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tors 6. mar 2008 22:18

Vang skrev:Det her er vist lige noget for Jack (og Gorzelak?): http://www.imdb.com/title/tt0208676/

:mrgreen:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » tors 6. mar 2008 23:53

Vang skrev:Det her er vist lige noget for Jack (og Gorzelak?): http://www.imdb.com/title/tt0208676/

Ja, for dælen! Og Kira Reed er med.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Alfred Argento » man 10. mar 2008 21:04

Jeg må indrømme jeg foretrækker original-serien fra 70'erne, den er godt nok kitsch ala Buck Rogers, men den slags er jo hylende skægt at se idag.
:lol:
Brugeravatar
Alfred Argento

Geografisk sted: Odense, Fyn, DK

Foregående

Skriv et svar
24 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Tilbage til Genrefilm