Fik lige set denne helt fantastiske italiensk/spanske crime/action film fra 1973 instrueret af Tulio Demicheli. Det er en atypisk hævnerfilm, i det tonen ikke er specielt mørk og brutal, men så kammer filmen over ind i mellem med de ledeste voldsscener. Highligt er helt klart, da en mand får skåret klokkeværket af (og det ses ret så tydeligt!!) og får proppet orm og kugler ind i munden og så smidt i et syrebad, hvor han opløses! Fuck, det er nasty! Der er også mange blodige nedskydninger, sleaze med den altid vidunderlige Barbara Bouchet (elsker at lure på den kvinde!) og en anden ved navn Malisa Longo (meget undervurderet, skal jeg hilse at sige...hende vil jeg gerne se mere til!). Christopher Mitchum er i hovedrollen som hævneren Ricco. Mitchum med havlangt blond hår, cowboybukser og skinnende orangetrøje ligner den fredeligste hippie og hele hans familie skal da også myrdes, før han for alvor tager affære. Xtra-materialet byder på et interview med netop Mitchum, hvor han fortæller om tilblivelsen af filmen og det er vældigt underholdende. Dvd'en er udsendt Dark Sky Films - dem der også har udsendt Riccardo Fredas TRAGIC CEREMONY, som jeg også netop har fået ind af døren (ikke set endnu).
Har også lige set Dark Sky's udgave af Ricco and the Mean Machine og den kan klart anbefales af folk med hang til italienske sleaze/ crime film, dog er den lidt mere atypisk for genren italian crime, men stadigt indenfor genren vil jeg mene.
Masser af vold og grusomheder og lidt nøgne fruntimmer
Jeg kunne nu godt tænke mig en lidt mere hårdkogt type i hovedrollen istedet for Christopher Mitchum, det havde gjort en rigtig god film til en af de bedste i genren.