• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
7 indlæg • Side 1 af 1

uncredited danske skuespillere

Indlægaf aim1 » tors 31. jul 2008 03:36

Ved ikke om dette er den rigtige gruppe som jeg poster i, så bær over med mig.
Jeg sad for nyligt og søgte på hong kong films, og var kommet ind på et side emne med Birthe Tove, da jeg opdagede noget interessant.
I filmen 'Sexy Girls of Denmark' medvirker Ulla jessen, men hun er ikke nævnt i credits nogne steder på nettet eller andre steder.
Så var det at jeg kom til at tænke på hvor mange kendte danske skuespillere har mon medvirket i udenlandske film uden at de er creditered for det??
Kender i til andre tilfælde???
aim1

Indlægaf Mads » tors 31. jul 2008 07:55

Der findes adskillige eksempler på den slags. Her er endnu et godt bud:

http://forum.uncut.dk/viewtopic.php?t=1 ... 78e582be27

Liselotte Norup er krediteret som Lisa Lodi på imdb:

http://www.imdb.com/title/tt0164489/
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Thomsen » tors 31. jul 2008 08:38

Jeg købte de første to af de tyske Edgar Wallace-bokse i starten af måneden. Foreløbigt er det ikke blevet til mere end et par film, men det var ret overraskende, at dem, jeg har set, var optaget i Palladium-studierne i København. Der optræder også danske locations ind imellem og enkelte danske "bit players", som jeg kan kende fra folkekomedierne. Jeg vil lige prøve at støve nogle navne op.

Det er en ret sjov blanding: Tyske film, optaget i Danmark, og som skal foregå i UK. Helt gennemført er det heller ikke, for rattet i bilerne sidder konsekvent i den forkerte side i forhold til engelske biler.
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Mads » tors 31. jul 2008 18:38

Werner Hedmann var involveret i flere af Edgar Wallace filmatiseringerne, som jo var produceret af det dansk/tyske selskab Rialto Film. Han medvirker både foran og bagved kameraet i flere af filmene, hvilket hverken fremgår (fyldestgørende) i DFI's nationalfilmografi eller på imdb.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf aim1 » lør 2. aug 2008 19:55

har selv fundet ennu en: Susanne Breuning er ikke crediteret i "Romantik på sengekanten"
aim1

Indlægaf Mads » lør 2. aug 2008 20:23

Lisbeth Olsen, der spiller en af pigerne i Dværgen, optræder ukrediteret i I tyrens tegn. Desuden optræder hun under navnet Henriette Hansen i Mac Ahlberg's Bel Ami samt John Hilbards sidste sengekantsfilm Sømænd på Sengekanten:

Billede
Hun medvirker også i flere 8mm film, som hun ikke er krediteret for i DFI's database. Det samme gælder Jette Koplev, som også medvirker i Dværgen (under navnet Jane Cutter):

Billede
Brugeravatar
Mads

Indlægaf aim1 » fre 22. aug 2008 09:35

fedt. kom endelig med alle de eksempler i måtte kende til. Har fået jettet bl.a Ulla jessen hos IMDB.
aim1

Skriv et svar
7 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Genrefilm