• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
3 indlæg • Side 1 af 1

Martyrs

Indlægaf Kristensen » tors 6. nov 2008 04:03

I tidligere tråde er der blevet efterspurgt og kommenteret den nye franske "bølge" af ekstreme film. Martyrs har jeg i den forbindelse nævnt som en film der den seneste tid er blevet hypet som "the real shiiit" og nu fik jeg endelig mulighed for at se den.

Og ja, den er ekstrem og på sin vis på en langt mere modbydelig og sadistisk måde end de tidligere film som Inside og Frontie(r). Plottet starter som en monsterfilm, hvor to kvinder på flugt fra et grotesk maltrakteret væsen flygter ind i et hus for at dræbe hele familien, men bevæger sig over i nogle meget ydmygende torturscener uden at jeg vil sige for meget.
Som Cahiers de Cinema skrev, så er den nærmest to film i een. En stramt fortalt modbydelig goremovie og så en underlig pseudofilisofisk Gaspar Noe-wannabe.

Men er den god? Nej ikke noget særligt, efter min mening (dog bestemt heller ikke ringe). Den er alt for forhippet på at bryde grænser med dens barnlige og påtagede nihilistiske statements og så er stilen alt for aggresiv og larmende efter min smag.

Men man må sgu næsten have respekt for den måde det er lykkes af skabe den aura af mystik omkring filmen, med alle dens historier om folk som måtte køres væk i ambulance under screenings. Viva William Castle ;-)
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Dr. Humpp » lør 8. nov 2008 15:49

Bloody Disgusting skrev:MARTYRS is this year's INSIDE

Glæder mig til at se den. Mener jeg læste at den først kommer på dvd i Februar...?
http://devilution.dk/ (House Of Franco)
Dr. Humpp

Geografisk sted: Olga's House Of Shame aka Amar

Indlægaf Staal » fre 17. apr 2009 22:36

Jeg ville lige hive denne tråd op igen.

Jeg så Martyrs for et par uger siden, og den tog mig med storm. Godt nok er den intet mesterværk, og den sidste halvdel af filmen faldt egentlig også uden for min smag, men alligevel er der noget ved Martyrs, som gør at jeg helt sikkert skal se den igen.

Den agressive og larmende stil, der ovenfor er blevet kritiseret, var helt sikkret noget der fangede mig. Tempoet i første halvdel af filmen var noget, jeg længe har savnet.

Kan helt sikkert anbefales, hvis man nød film som Inside, Haute Tension osv.
Staal

Geografisk sted: Århus

Skriv et svar
3 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Genrefilm