gorzelak skrev:Genrefilm er en international fællesbetegnelse for film i den såkaldte fantastiske genre - dvs. horror, sci fi og fantasy.
Thomsen skrev:What he said.
Der findes altså ingen international konsensus om begrebet "genrefilm", andet end at det er betegnelsen for film, der kan kategoriseres i en (hvilken som helst) genre.
Jeg er med på, at det i Uncut-regi betegner de film, som er Uncuts fokusområde, hvor "ikke-genre" så dækker alt udenfor. Men det er stadigvæk en indforståethed, ikke alment accepterede termer som folk udenfor fanzine-miljøet umiddelbart kan genkende.
Mads Jensen skrev:
"International fællesbetegnelse" ligefrem? Du tror ikke nærmere at det bare er indforstået blandt uncuts redaktører?
Se nu at få ryddet op i det kategorihelvede i har skabt.
Mads Jensen skrev:Se nu at få ryddet op i det kategorihelvede i har skabt.
gorzelak skrev:International fællesbetegnelse betød sådan set bare, at begrebet - "genre movies", "genre films" - også forekommer på engelsk. Og betyder det samme. Og nej, det er ikke en indforståethed, du vil kunne finde et ton fansider og artikler, der anvender begrebet i den betydning, jeg nævner.
Mads Jensen skrev:gorzelak skrev:Og så skal jeg beklage at tråden kørte godt og grundigt af sporet.
Det er beklageligt så lidt afsporet denne tråd er, dens titel taget i betragtning.
Mads Jensen skrev:Filmens Virkemidler og Instruktører bliver ikke brugt til ret meget, til gengæld mangler der en kategori til arrangementer og den slags.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster