• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
16 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Indlægaf Dreyer » fre 18. nov 2005 14:20

gorzelak skrev:Det med atmosfæren kan du simpelthen ikke mene, Kim. :) Men jeg har - ligesom dig - også lidt svært ved at forstå modviljen mod genindspilninger i almindelighed. Det er lidt, som om folk har den opfattelse, at genindspilninger skader eller tager "noget fra" originalen, hvilket selvfølgelig ikke er tilfældet. Sprogbrug medfører risiko for genbrug og herunder også misbrug, som Per Højholt sagde, og det er vel også tilfældet hvad filmsprog angår.

Jeg mener det i rammeste alvor. Men ja, du har fuldstændig ret angående remakes. Det virker til, at folk føler remakes på en måde kan krænke de gamle klassikere - og det er da latterligt! The Texas Chainsaw Massacre blev da ikke ringere fordi den blev genfortolket som en middelmådig chokmaskine. Og jeg ser faktisk frem til genindspilningen af The Hills Have Eyes, velvidende at den oplevelse, jeg havde med originalen, alligevel ikke står til at ændre.

Skøtt skrev:Toolbox Murders er et remake af House by the Cemetary - IKKE Toolbox Murders. How freggin is DAT!?

Har Hooper direkte sagt det? Jeg kan godt se lighederne, men hvis den er et decideret remake af Fulcis film, så er den altså meget løs...
Brugeravatar
Dreyer

Foregående

Skriv et svar
16 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Tilbage til Genrefilm