Jeg sidder og skal skrive en lille opgave, hvor jeg skal sætte et objekt i en kontekst, i mit tilfælde en horror film, eller flere, men bølgen af nyere og barske horror film, vil være mit centrum. Med film som specielt "Hostel" og "Saw"-filmene for øje, men også "The Hills Have Eyes"-remaket, "The Descent" o.l.
Jeg skall forbinde begreberne modernitet, kropskultur, urbanitet, ornament og industrialisering med filmen/objektet. Der skal derfor laves en analyse af filmen med disse begreber for øje (visse begreber må selvfølegelig vægtes mere end andre).
Der kan vælges følgende problemstillinger, en, flere eller alle:
1.1. Hvilke værdier gør objektet moderne (der kan f.eks. være tale om værdier, der knytter sig til form og funktion, skoledannelser mm)?
1.2. Hvordan er kroppen repræsenteret i objektet, og hvilke kulturhistoriske værdier knytter sig hertil?
1.3. Hvordan kan man tolke objektet i forhold til ornamentets status på et givent historisk tidspunkt?
1.4. Hvordan kan man tolke objektet i relation til emner som urbanitet og/eller industrialisering?
Håber der er nogle kloge hoveder, som har noget at sige. Og skulle der være nogle, som er undervisere eller har anden autoritet på et området, så skriv gerne det, da jeg så evt. kan referere til denne person/autoritet i min opgave.
Forslag til andre film er velkomne...
Jeg siger tak og PM mig gerne eller svar bare i dette forum