Okay, jeg har forsøgt at finde frem til en film, som jeg så i filmklubben på min skole, da jeg gik i første klasse (ja, den samme filmklub, som den jeg omtalte i et gammelt nr. af Obskuriøst). Jeg postede spørgsmålet i dvdmaniacs, fordi jeg tænkte, det var det største forum, jeg kender, men tilsyneladende er der ikke nogen dér, der har set den. Kunne det være, at den var så fuldkommen obskur og glemt at den er, well, glemt!?
Anyway, det jeg husker (og som gjorde stærkt nok indtryk til at jeg husker det endnu) var, at den gennemsyrede ondskabsfulde, onde skurk havde en jernhånd, som var elektrisk og når han ville ondulere en sagesløs stakkel, så tog han fat i deres ansigt og tændte for strømmen, så deres ansigt blev stærkt forbrændt (og de døde). I slutscenen sloges helten (som jeg ellers slet ikke husker noget om) med ham og slog ham omkuld, så hans hånd, der var "tændt", landede på (vist nok) en jernbaneskinne og han fik selv strømmen igennem sig. Virkelig skræmmende kost, når man går i første klasse.
Anyway, er der nogen, der har set den??? Anyone??? Lars von Hegnet, måske??? Og nej, det er ikke dén med en hånd, der kommer kravlende og heller ikke dén med een, der tager en handske på!!!
Jeg har ingen anelse om, hvor i verden den var fra eller hvilket sprog de talte.
http://www.dvdmaniacs.net/forums/showthread.php?t=30936
Jack