Nogle fans af asiatiske film er mest til karatefilm og andre ynder de nye gyserfilm fra Korea. Dem ka' jeg osse godt lide, men mit hjerte har fra starten banket mest for to genrer: De mørke skrækfilm fra Hongkong og Heroic Bloodshed-genren!
Og een af de FINESTE film i den undergenre af Heroic Bloodshed, der hedder 'Girls with guns' er netop ved at blive genudsendt. Yeps, det drejer sig om ANGEL, der i sin tid i Danmark udkom på video som Iron Angels!!! Arrrr, droool, drooool, arrrrr...
Jeg har virkelig håbet på en ordentilig version i årevis og nu er der håb for, at det sker (men når man taler om HK-DVD-udgivelser kan alting jo ske [læs: fuckes up!!]), så jeg holder vejret. Den danske var u/c, men i fullscreen og dubbed + det var et print med udelukkende engelske credits. I England kom den i lbx, men klippet. Og fra Tyskland har jeg den endda på DVD, endda det rigtige HK-print og i lbx, men endnu mere klippet!!!
Men nu, altså NU, skulle den være der: lbx + u/c. Om det så blir anamorfisk eller hvad, ved jeg ikke. Hos DDDhouse, hvor den kan forbestilles står der ikke så meget.
Men altså, dem, der ikke kender den, men kan lide genrefilm fra HK/Asien, bør checke den ud. Den er virkelig over-the-top. Body-countet er højt!!! Forhåbentligt kommer sequellen også, den er endnu bedre.
Check den selv hos DDDhouse, og lad jer ikke skræmme af det herredårlige cover! Filmen fejler ikke noget (og hvorfor fanden de har valgt at bruge distributionstitlen Iron Angels istedet for HK-originaltitlen er beyond me).
http://www.dddhouse.com/v3/product_deta ... uctID=7541
Åhhhh, jeg tror, jeg vil tage posen af et øjeblik og sidde lidt her i mørket og savle lidt...
Jack