Jeg har et par spørgsmål vedr. Laserdisc formatet som jeg håber at der er nogen her der måske kan svare på. Jeg er stødt på en forretning hvor de sælger en brugt laserdisc afspiller og omkring 100 film samlet for cirka 1200kr. Nu ville jeg jo så lige høre om nogen kan fortælle mig hvad sådan en afspiller er værd, og hvad man burde betale for den. Jeg er godt klar over at det selvfølgelig afhænger af mærke og tilstand, men det kunne jo godt være at der var en slags tommelfinger regel.
Filmene er ikke det helt store at råbe hurra for, da det mest består af 90'er action bras, men jeg tænkte at det kunne være en oplagt måde at starte en samling op på.
Jeg ville også høre hvordan laserdisc markedet ser ud mht genrefilms udgivelser. Det kunne jo let tænkes at der var en del at komme efter af sjældne udgivelser.
Desuden ville jeg høre hvordan billed og lyd kvaliteten kan forventes at være på sådan en, set i forhold til f. eks. dvd og vhs formatet.
Alle kommentarer og evt. erfaringer vedr. laserdisc formatet er mere end velkomne, da jeg anser det som en ting som man ikke bare lige anskaffer sig sådan uden videre, da den højst sandsynlig kommer til at optage et stort stykke plads i mit hjem