• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
16 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

La terza madre

Indlægaf Mikkel Harris » lør 13. jan 2007 13:53

Her kan man se et par hurtige klip fra Argentos tredje heksefilm. Ifølge speakeren mere splattet og overnaturlig end de to forrige:

http://news.cinecitta.com/multimedia/cn ... sp?id=1320
Brugeravatar
Mikkel Harris

Indlægaf Giordani » tors 18. jan 2007 23:56

Det ser sgu rigtig dejligt ud :-)

Ydermere er jeg meget glad for nyheden lige inden, der siger at Pupi Avati er i fuld gang med at indspille sin første "skræmmende" film siden House With the Laughing Windows - good shit.
Brugeravatar
Giordani

Geografisk sted: kbh. v.

Indlægaf Kristensen » lør 26. maj 2007 23:49

Der blev vist en 20 min teaser på Cannes, som jeg desværre (?) selv missede. Men ALLE som jeg talte med efter sagde at det var det værste makværk de nogensinde havde set. Rygtet gik at den er så ringe at Medusa simpelthen ikke kan få filmen solgt, da ingen vil røre den med en ildtang.

/K
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » søn 27. maj 2007 10:32

Kristensen skrev:Der blev vist en 20 min teaser på Cannes, som jeg desværre (?) selv missede. Men ALLE som jeg talte med efter sagde at det var det værste makværk de nogensinde havde set.

Er det ikke svært at bedømme ud fra et 20 minutters nedkog?
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » søn 27. maj 2007 11:29

Som sagt var det ikke mig selv som så den, men de 20 min burde være repræsentative, da man jo netop forsøger at præsentere filmen fra dens bedste side (skulle man da tro).

Skuespil, plot og dialog skulle være helt "over the top" ringe og Argentos trademark med at filme huse og set pieces så de virkelig får liv mangler totalt. Det eneste positive jeg hørte om den var at den skulle være temmelig gory.

/K
Brugeravatar
Kristensen

• Hjemmeside

Indlægaf Giordani » lør 9. jun 2007 02:44

Om filmen bliver en gigant skuffelse eller ej vil jeg ikke tage stilling til endnu, men derimod vil jeg bare nyde spændingen og forventningerne til selvsamme.

I kan varme lidt op, ved at se denne teaser trailer: http://www.youtube.com/watch?v=pDdp2cZdVPs
Brugeravatar
Giordani

Indlægaf gorzelak » lør 9. jun 2007 12:19

Jeg glæder mig også - og håber selvfølgelig på, at der ikke er tale om et eklatant flop a la "Phantom of the Opera". Men jeg vil tage rygterne med et gran salt, eftersom Argento-fans som bekendt har mildt sagt delte meninger om instruktørens karriere fra 90erne og frem.
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » lør 9. jun 2007 12:56

Folk jeg talte med sagde at den er værre end Phantom...

Vi dropper den nok på FFF, jeg har ikke hørt nogetsomhelst godt om den. Men ses det skal den da, omend så for at få et godt grin.
Brugeravatar
Kristensen

• Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » lør 9. jun 2007 14:56

Værre end "Phantom..."? Bloody hell.

Interesserede kan se et minigalleri med stills fra filmen her: http://www.cinema-france.com/news3918_l ... hotos.html

Der kommer desuden løbende nyheder om filmen på http://darkdreams.org/darkdreams.html - bl.a. skriver Alan Jones efter at have overværet 20 min.s-visningen i Cannes: "The vibe in the room was mixed. People laughed at the monkey but all jumped at a terrific demonic scare. Talking to everyone afterwards the feeling was the acting was variable (what's new), the scripting had too much exposition (ditto) but that it was beautifully shot - lots of steadicam through the museum - and the photography was fabulous" og at "Simometti's music" er en "unqualified success".
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf Giordani » søn 10. jun 2007 01:17

Hvis den er dårligere end "Phantom of the Opera" føler jeg mig nødsaget til, for Darios egen skyld, at finde på en snedig måde at aflive ham, så hans eftermæle ikke bliver helt spoleret af for mange tvivlsomme film. :D

Angående Cannes, så ved vi ikke hvilken type publikum der var til stede. Forhåbentlig en flok kunstfilmselskere, der ikke helt vil værdsætte Argentos styrker - but what are the odds....
Brugeravatar
Giordani

Indlægaf Vang » ons 28. maj 2008 13:36

REKLAME... Heksetemaet er på vej og lander en gang i næste uge. Promise! Anyways, jeg har lige fået Gorzelaks review af Terza Madre ind og det er overvejende meget positivt i forhold til, hvad jeg ellers har læst om filmen, så nu glæder jeg mig faktisk til at se den.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » ons 28. maj 2008 13:47

Den er blevet diskvalificeret fra FFF i år, da alle som har set den i filmgruppen synes den stinker. "Vill bara gråta..." som een skrev i kommentaren :-)

Vi ville ellers gerne have inviteret Argento og lavet retro-kavalkade, men folk synes det var pinligt at invitere ham til så dårlig en film.

Men har ikke selv set den.
Brugeravatar
Kristensen

• Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » ons 28. maj 2008 15:16

Kristensen skrev:Den er blevet diskvalificeret fra FFF i år, da alle som har set den i filmgruppen synes den stinker. "Vill bara gråta..." som een skrev i kommentaren :-)

Vi ville ellers gerne have inviteret Argento og lavet retro-kavalkade, men folk synes det var pinligt at invitere ham til så dårlig en film.

Men har ikke selv set den.

Det er en helt urimelig underdrivelse af filmens kvaliteter (ikke Kristensens indlæg, men den indstilling, han refererer). Der er efterhånden også mange positive reviews blandt f.eks. imdb's brugerkommentarer. Det er selvsagt helt i orden, hvis man - efter at have set den - ikke bryder sig om den. Men et godt råd til alle, der ikke har set den endnu: ignorer - fuldstændigt - rygtet om, at filmen skulle være bemærkelsesværdigt dårlig. Det er den ikke. Den er vanvittig, bizar, smagløs og over the top sine steder, men det var Inferno - sørme - også. Se den uden fordomsbriller på, og lad dem græde, der vil.
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » ons 28. maj 2008 15:56

gorzelak skrev: Den er vanvittig, bizar, smagløs og over the top sine steder, men det var Inferno - sørme - også.

Jeg synes iø, det er sjov, som alle nu synes INFERNO er rigtig god. Jeg husker Simon Nielsen i sin tid i Moshable skrev, at hele slutsekvensen så ud som noget, der var lavet af TV-Teatret. :lol:

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Næste

Skriv et svar
16 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Tilbage til Genrefilm