• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
3104 indlæg • Side 74 af 207 • 1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 207

Re: Seneste VHS-fund (hvis det interesserer nogen...)

Indlægaf larsskive » ons 19. jun 2013 22:52

Ja det er da ikke mange øre, og den er vel ret sjælden, jeg har aldrig set den før ihvertfald.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Maratonmanden » ons 19. jun 2013 23:01

Jo tak Lars, det må siges og være et rent loppefund :)

Jack J skrev:Ahh, Birte Tove! Ja, det var skisme da ikke mange basører! Bestemt tillykke med den! "Kinski" interviewede hende jo til et gammel nummer af hans blad eXtase.

Tjaa havde såmænd nok givet det 10 dobbelte havde jeg stået over for det valg. Havde scanbox købskasetten på et tidspunkt. Men denne har jeg ledt efter længe. Netop det fænomenale Extase nummer:) , hvor ex rental coveret er bag på, nok derfor det ordvalg poppede op i min hjerne :mrgreen:
Manfred Mann soundtracket er iøvrigt fantastisk til filmen, spekulerer på om der nogensinde har været et cd re-issue af det Geek Tvivler på det, men er der nogen som ved det må de da gerne lige byde ind :)
Senest rettet af Maratonmanden ons 19. jun 2013 23:17, rettet i alt 1 gang.
Maratonmanden

Indlægaf larsskive » ons 19. jun 2013 23:15

Billede
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Diabolik » tors 20. jun 2013 17:36

Har desværre ikke haft tid til den helt store eftersøgning her på det sidst pga. svær sygdom og dødsfals i den nærmeste familie... Her er dog hvad jeg har købt og byttet mig til af tapes;

Tommy Lee Wallace's Halloween III: Season of the Witch ... Desværre er det kun coveret, men hva' fa'en man ku' jo være heldig at rende ind i et bånd uden cover... Selvom chancen nok er noget nær lig 0...
Billede

Jack Starrett's The Strange Vengeance of Rosalie
Billede

Richard Loncraine's Full Circle ... Faktisk en ret spooky lille sag skrevet af Peter 'Det forfærdeligste/Ghost Story' Straub
Billede

John Llewellyn Moxey's Nightmare in Badham County ... Oprindeligt lavet som en TV film, men producerne skød lidt nøgenscener og sim-sa-la-bim, så havde man en film man kunne give europæisk biografpremiere... Dansk video udgave er biografversionen!
Billede

Jeffrey Bloom's Blood Beach ... Tjah, når man alligevel har de to andre danske releases, så ska' man da også ha' den 3.
Billede

Don McBrearty's American Nightmare ... Atter et 'bare for at have alle releases'-køb
Billede

Robert Collector's Red Heat (Red Heat - Unschuld hinter Gittern) ... Denne har jeg dæl'me ledt efter længe... Dansk video-udgave er godt 10 minutter længere end den hollandske video-udgave!!!! Nåh-ja, så er Sylvia Kristel også med... og det trækker jo heller ikke ned i helhedsværdien!!! topdollar
Billede

Adam Marcus' Jason Goes to Hell: The Final Friday ... R-rated udgave, men jeg vil sååå gerne have F13 komplet på DK ex-rental!!!
Billede

Sidney J. Furie's The Ipcress File ... Efter min mening et mesterværk udi spion/agent-filmgenren... Otto Heller's kameraindstillinger slår alt hvad jeg tidligere har set, selv en afgud som Storaro blegner i forhold!!! Og Caine... Fantastisk som Harry Palmer... (NB. De 2 60'er efterfølgere Funeral in Berlin & Billion Dollar Brain er bestemt også et kik værd... De er dog slet ikke på højde med The Ipcress File!!)
Billede

Michael Winner's Scorpio ... Har desværre en svaghed overfor den selvfede flødebolle til Alain Delon, men denne CIA-thriller får ret gode anbefalinger med på vejen, så den glæder jeg mig til at vidde... Også en af de DK-ex'er jeg har søgt længe!!!
Billede

... And as the raisin in the hotdog end; James Bryant's The Executioner, Part II ... Fandt traileren til denne Exterminator-klon på et gammelt AB-Collection bånd og der så den sgi' fed ud, så derfor ville jeg gerne ha' fat i den... Ét er så trailerens 'sejhed', et andet er så de faktiske forhold; Fuuuiiij, for en stinker... magen til low-budget slam skal man lede længe efter... Der er faktisk kun éen god (eller dårlig!!) ting at sige om den danske udgave den er en hel del længere end andre udgaver (4-6 minutter); den indeholder scener og extendede scener som ikke findes på DVD og så er den danske udgave ovenikøbet meget lysere i billedet, så man kan se hvad der sker i de 'mørkere' sekvenser!!!
Billede

Her er lige traileren (Spoiler alert!!!!);

/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf larsskive » tors 20. jun 2013 21:10

Er ked af at høre om sygdom og dødsfald i din familie, det er aldrig sjov :(

Ellers gode fund, den der Maskernes Nat 3 må da være ret sjælden, jeg har aldrig set den før nogensinde, jeg kan huske den første release af Maskernes nat, kunne vi leje, flere steder i starten af 90erne, og alle de andre Maskernes Nat.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Jack J » tors 20. jun 2013 21:29

Det er jeg ked af at høre, Diabolik. Jeg kan kun være enig med Lars, det er ikke noget rart noget. :( Håber, du klarer dig gennem skærerne.

Og ja, nogle fine fund der. Ikke mindst EXTERMINATOR 2.

PS: Nå, så det var DIG, der snuppede min Nightmare in Badham County! :|
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » tors 20. jun 2013 21:44

Jack J skrev:Det er jeg ked af at høre, Diabolik. Jeg kan kun være enig med Lars, det er ikke noget rart noget.n :( Håber, du klarer dig gennem skærerne.

Tah til Jer begge for medfølelsen!!

Jack J skrev:Og ja, nogle fine fund der. Ikke mindst, EXTERMINATOR 2.

EXTERMINATOR 2... Du mener vel The Executioner, Part 2, n'es pas??????

Jack J skrev:PS: Nå, så det var DIG, der snuppede min Nightmare in Badham County! :|

Undskyld!!!! :cry:

/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Jack J » tors 20. jun 2013 21:47

Jo-jo, det er den, jeg mener. Jeg har en fæl hovedpine og filmtitler flimrer lidt. Og ikke noget at undskylde, sådan er eBay.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Maratonmanden » tors 20. jun 2013 23:39

Ja trist og høre det med familien, bestemt aldrig sjovt :cry:

Fine bånd iøvrigt!
Maratonmanden

Indlægaf Jack J » fre 21. jun 2013 22:13

Jack J skrev:Jo-jo, det er den, jeg mener. Jeg har en fæl hovedpine og filmtitler flimrer lidt. Og ikke noget at undskylde, sådan er eBay.

Oooog... et døgn senere er hovedet endelig nogenlunde okay igen.

Med hensyn til THE EXECUTIONER, part 2, så spurgte et forumsmedlem på Latarnia forum i dag Bill Olsen (Code Red) om netop den film og hvorvidt Code Red kunne udsende den. Bill svarede:

Rene Harmon estate's lawyer and James Bryan has been trying to get EXECUTIONER PART 2 element back for years with no luck.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf larsskive » fre 21. jun 2013 23:26

Jeg kunne se over på CINEHOUND at Death Ship, skulle være ude på vhs fra Videomate, det skulle være den første udgave på Dansk vhs. Er der nogen af jer, der har den eller set den før?
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Maratonmanden » fre 21. jun 2013 23:40

Oooog... et døgn senere er hovedet endelig nogenlunde okay igen.

Lyder til du påvej oven vande igen :)

Med hensyn til THE EXECUTIONER, part 2, så spurgte et forumsmedlem på Latarnia forum i dag Bill Olsen (Code Red) om netop den film og hvorvidt Code Red kunne udsende den. Bill svarede:

Rene Harmon estate's lawyer and James Bryan has been trying to get EXECUTIONER PART 2 element back for years with no luck.

Trist, Så The Executioner pt. 2 er en uofficiel sequel til The Exterminator for der er ingen The Executioner pt. 1, hvis jeg har forstået det rigtigt(og der er jo en Exterminator pt. 2) ? :mrgreen:
Maratonmanden

Indlægaf Jack J » fre 21. jun 2013 23:57

Thanks. Og ja, for denne gang i alt fald (jeg har levet et langt liv med tilbagevendende migræne).

Ja, THE EXECUTIONER, PART 2 blev lavet for at cashe ind på THE EXTERMINATOR. Ifølge IMDb kom begge sequels (officiel og uofficiel) i 1984.

Rygtet har jo iø i årevis været, at kun den danske vhs af THE EXTERMINATOR 2 var uklippet, men nu er den også kommet på dvd fra Shout:

http://alienbee.net/dvd-review-4-action ... minator-2/
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Maratonmanden » lør 22. jun 2013 00:23

Thanks. Og ja, for denne gang i alt fald (jeg har levet et langt liv med tilbagevendende migræne).

Ja det kan jeg forstå :(

Ja, THE EXECUTIONER, PART 2 blev lavet for at cashe ind på THE EXTERMINATOR. Ifølge IMDb kom begge sequels (officiel og uofficiel) i 1984.

Ja The Executioner pt. 2 i juni og The exterminator pt. 2 i sep. ifl. imdb, close run :mrgreen:

Rygtet har jo iø i årevis været, at kun den danske vhs af THE EXTERMINATOR 2 var uklippet, men nu er den også kommet på dvd fra Shout:

http://alienbee.net/dvd-review-4-action ... minator-2/

I know :) Skal også ha dvden hjem, husker den som ok cheesy 80er action, dog uden at nå Ginty filmen til sokkeholderne! Er en sucker for revenge film topdollar Men The Executioner pt. 2 gad jeg godt se...selvom filmen så nok ikke lever helt op til den fede trailer!
Maratonmanden

Indlægaf Diabolik » lør 22. jun 2013 11:42

larsskive skrev:Jeg kunne se over på CINEHOUND at Death Ship, skulle være ude på vhs fra Videomate, det skulle være den første udgave på Dansk vhs. Er der nogen af jer, der har den eller set den før?

Death Ship har min. 2 rental udgivelser i Danmark; VideoMate og S.T.V.P. .... S.T.V.P. udsendte den også, så vidt jeg husker, på sellthru med identisk artwork som rental coveret, dog var kassetten en billig letvægts-kassette;

Billede

Billede

Maratonmanden skrev:Men The Executioner pt. 2 gad jeg godt se...selvom filmen så nok ikke lever helt op til den fede trailer!

En af mine små feticher er compares, så grundet de forskellige tidsangivelser som jeg har fundet skulle Executioner Part II da også nærlures op mod en anden release...
Ikke at jeg bifalder uploads af hele film til YT, så må jeg da indrømme at det kan være en fordel hvis man skal lave compares her og nu...

Her er de forskelle jeg fandt frem til;

There's no facts about the YT version, but I think it might be a rip of First Look Home Entertainment's Grindhouse Experience, vol. 1 compilation... The danish version runs a bit fast, but the YT version is very dark, while the danish version is nice and bright... YT version runs 78'01 (Probably NTSC?!), while danish version runs 82'14 (PAL). Danish release contains a lot of scenes and extended scenes not to be found in the YT version... Well, here goes;

@05'42; Missing in the danish release - Newsreader (audio only); 'Today the executioner has struck again... Police report the 5th unsolved homicide in 2 weeks and the only clue they have is that the murders were committed by someone known on the streets as The Executioner.'

@07'55; Missing in the danish release - Newsreader (audio only);
'Police still have no idea who The Executioner is and they don't want to talk about it. He either shoots his victims, cuts them with glass or places live grenades in their clothes. He's cleaning out the criminals of the city; The rapists, the pimps, the drug dealers.
He's doing a better job at fighting crime than the police. Maybe we would all sleep better if the police leave him alone?'.

@13'15-13'20; The scene where Lieutenant O'Malley and Mike the mechanic is returning to the garage after fighting the punks who tried to strip a car is extended.

@13'20-13'42; Dialog between O'Malley's daughter Laura and another girl after their math test.

@16'01-16'07; Pete the drug dealer/pimps walk home and the arrival of Casallas is longer.

@17'07-17'14; The departure of Casallas after threatening the drug dealer is extended.

@17'14-17'24; The arrival of news reporter Celia Amherst at the police station is extended.

@19'39-19'48; A girl dancing in a bar (probably the worst dancer I've ever seen!!!!! o_O).

@20'57-23'20; Streetgang harrassing and robbing a homeless old woman. They then get 'robbed' by one of the punks from '@13'15-13'20'.

@23'20-23'24; Exterior shot of Pete the drug dealer/pimp's apartment.

@23'24-23'56; Pete the drug dealer/pimp breaking in Laura's friend as a hooker.

@36'43-37'17; Mike the mechanic drives around in the night before attacking the gang who hides out at the Bijou Theater.

@47'53-48'19; O'Malley's driving to a crimescene

@49'01; Missing in the danish release - Newsreader (audio only)... Danish release plays some easy listening jazz instead.

@59'45-01'01'11; Casallas' henchmen safeguarding the building in which they keep the abducted Laura... Casallas' hitman looking for Celia Amherst at her house, but she's not at home so he waits
for her.

@01'07'02-01'07'42; Casallas' hitman guarding the drugged Celia Amherst and Laura in a kind torture room in Pete's apartment. Celia wakes up, but pretends still to be drugged...

@01'21'41; Missing in the danish release - Newsreader (audio only)... Danish release plays a bit of funk music instead.

@01'22'01-01'22'14; End credits ('Youtube'-version has none)

Hvordan så med filmen? Ingen tvivl om at den, som Jack, blev lavet for at cashe ind på Exterminator... Og der er heller ingen tvivl om at hvis den var blevet lavet af en lidt mere kyndig instruktør med et større budget og bedre skuespillere, så kunne det ha' blevet en super film... Istedet fremstår den, IMO, som et über makværk, hvor man har skullet skyndt sig netop for at cashe ind på Exterminator inden andre gjorde det!!

Derimod var Robert Collector's Red Heat (Red Heat - Unschuld hinter Gittern) en positiv overraskelse!!!! Jeg forstår godt karaktergivningen på IMDB og på diverse blogs... Selv den 'knapt' så klippede hollandske video udgave er en skidt film, men med de godt 12 minutter ekstra som den danske VHS indeholder i forhold til den hollandske, så reddes filmen og bliver faktisk en af de bedre WIP's jeg har set; her er både ekstra sleaze, men også dialogscener som giver filmen et løft på det ellers pauvre handlingsplan!!!

/D
Brugeravatar
Diabolik

ForegåendeNæste

Skriv et svar
3104 indlæg • Side 74 af 207 • 1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 207

Tilbage til Genrefilm