• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
129 indlæg • Side 9 af 9 • 1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Indlægaf Jack J » fre 25. apr 2008 01:36

Ja, han har DE PRIMITIVE og har forlængst lovet mig et scan, men det tager sin tid (!!). Ud over en amerikaner fra Cinehound, så er Ovesen den eneste, jeg kender der har den (nå ja, den står også inde i Videoudlejningen i Kbh.).

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » fre 25. apr 2008 09:08

Ovesen har De Primitive - jeg kan huske vi lavede en sammenligning mellem den danske og Hollandske kassette for et par år siden. Booooong... De er iø identiske.
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Mads » fre 25. apr 2008 20:03

Jack J skrev:Jeg vidste såmænd ikke engang, at Video International overhovedet havde udsendt salgskassetter. Faktisk ser den også lidt mystisk ud; der er hverken navn (altså på selskabet) eller nummer på. :shock:

Jeg tror ikke nødvendigvis at det var Video International der udgav de salgskassetter. Man kunne købe dem, og flere lignende udgivelser, i diverse kiosker og videoforretninger i de tidlige 90ere. Jeg har ikke set andre af VI's Indo titler i lign. indpakning.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Jack J » lør 26. apr 2008 03:58

Mads Jensen skrev:
Jack J skrev:Jeg vidste såmænd ikke engang, at Video International overhovedet havde udsendt salgskassetter. Faktisk ser den også lidt mystisk ud; der er hverken navn (altså på selskabet) eller nummer på. :shock:

Jeg tror ikke nødvendigvis at det var Video International der udgav de salgskassetter. Man kunne købe dem, og flere lignende udgivelser, i diverse kiosker og videoforretninger i de tidlige 90ere. Jeg har ikke set andre af VI's Indo titler i lign. indpakning.

Du har ret! Diabolik har netop her i aften været så flink at forære mig salgsudgaven af FLUGTAKTION HELL HOLE og den er udsendt af noget, der hed "Euro Master". Når man ser nærmere på coveret er det tydeligt, at det er lejekassetten, man har kopieret (halvdårligt) og klippe/klistre-flyttet lidt rundt på omslagsteksten! På bagsiden står der "Må ikke udlejes", men underligt nok står der på selve båndlabelen med meget små typer (punktstørrelse 4 eller 5) at det er en salgskassette med "udlejningsret"! Jeg tror, der er en slags fuskerudgivelse, men om det er en direkte bootleg... who knows.

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » lør 26. apr 2008 16:15

Jeg har set lignende udgaver af bl.a. MANAOS ('Amazonjunglens Slavelejr') og A REASON TO LIVE, A REASON TO DIE ('Massacre at Fort Holman'). Og ja, de udgivelser lugter langt væk af fusk.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf knockabout » lør 16. aug 2008 14:45

I et forsøg på at redde kung fu genren ud af den lidt 'dødvande' situation den er i nu (hvor der stort set kun bliver udgivet film der allerede findes 3-4 andre DVD udgivelser af). Så vil folkene bag Flashlegsrare (FLK) prøve at sætte deres katalog (eller dele af det) ud til gratis torrent downloads.

Jeg er derfor blevet bedt om lige at gøre lidt reklame for den første film de har lagt ud, King Hu's Dragon Gate Inn. Den er uncut i original sprog, og der er både menu og extra features inkluderet.

Pete Jr og de andre ved FLK er meget interesseret i, at så mange som muligt ser dette. Så i er meget velkomne til at sprede rygtet, så så mange som muligt får downloadet filmen.

Dragon Gate Inn - FLK Forum
knockabout

Indlægaf Mads » søn 17. aug 2008 09:36

Ja man må sige at der er langt mellem udgivelserne af de mere ukendte titler, men det samme er vel gældende for andre genrer. DVD-branchen har set langt bedre tider, mildest talt. Jeg er dog især taknemmelig for de tyske udgivelser fra CMV og NEW, der bliver tydeligvis lagt en masse arbejde i dem, selvom de efter sigende ikke sælger specielt godt.

Jeg tvivler på at det hjælper at ligge film ud til gratis download, men på den anden side, det skader sikkert heller ikke.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Jack J » søn 17. aug 2008 18:26

Har Flashlegsrare fået lov til det fra ejerne af filmen?

Det er faktisk ikke så længe siden, jeg købte den på tysk dvd, og uden at være en spielverderber, så kunne jeg forestille mig, at det nemt kunne give bagslag; Nogle selskaber udgiver stadigvæk titler på dvd, som de godt ved, der kun er et lille marked til, men hvis andre begynder at "udgive" deres glemte/mindre kendte/gamle film som gratis download, så vil der helt sikkert være folk, som holder op med at købe de små udgivelser. Med andre ord; de forsvinder snart og alt, vi har tilbage, er download. Fint nok for dem, som er glade nok for at have deres film på hjemmebrændte dvd-r eller liggende på harddisken, men for den uddøende race af samlere, der ligefrem gerne vil have en rigtig udgivelse med et trykt cover (trykt på en fabrik, modsat trykt på ens egen amatør-printer), så er det måske ikke så heldigt. Jeg ser dommedags komme.

Jack
Senest rettet af Jack J søn 17. aug 2008 18:45, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » søn 17. aug 2008 18:34

Jack J skrev:Har Flashlegsrare fået lov til det fra ejerne af filmen?

Ja, det spekulerede jeg også på... en ting er at købe rettighederne til at sælge filmen, noget andet er dette. Desuden kan det næppe hjælpe på selve salget.

EDIT: Jeg er enig med Jacks seneste tilføjelse til ovenstående indlæg. Hvis de endelig vil fremme salget af deres film på lignende vis, kunne de jo evt. lægge en smule af den pågældende film ud til gratis download (f.eks. de første 30 minutter). Personligt gad jeg ikke selv se det, eftersom jeg vil se filmen færdig, i sin helhed, men der er da sikkert mange, der ville gøre brug af muligheden for at se lidt, før de køber, og det kunne nok øge opmærksomheden omkring selskabets udgivelser.
Den nuværende "løsning" tangerer økonomisk selvmord.
De kunne i det mindste tage et vist beløb for download af filmene. Et beløb som de så kunne bruge til at finansiere de "rigtige" udgivelser.
Brugeravatar
Nicolai

Foregående

Skriv et svar
129 indlæg • Side 9 af 9 • 1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Tilbage til Genrefilm