Jack J skrev:Absolut ros til AWE for den her udgivelse.
Skøtt skrev:Jeg var inde i Phony2000 i dag. Ingen Dværg
René, Århus C skrev:Made in Denmark
Denne såkaldte 'sexgyser' ligner mest af alt noget elendigt amatør-arbejde, der er blevet optaget med et smalfilms-kamera. Manuskriptets handling kunne ligeledes sagtens være baseret på en skoleknægts pubertets-fantasier, der er blevet nedkradset i et stilehæfte under frikvartererne. Professionelt skuespil er der heller ikke for meget af i filmen, så jeg kan jo godt undre mig over, hvad instruktøren Vidal Raski's arbejdsopgaver egentlig har været under optagelserne? Han har sikkert bare været hyret til udelukkende at råbe: "Action!" og: "Cut!" med jævne mellemrum. Og ikke andet.
Selvom alle udendørsoptagelser tydeligt bærer præg af at være foretaget i og omkring København, så tales der konsekvent engelsk i filmen - sikkert fordi den først og fremmest har været tiltænkt det udenlandske marked. Denne film fra det frigjorte Skandinavien har tydeligvis skulle sælges udelukkende på sine nøgenoptagelser, samt på den groteske dværg, Torben Bille's medvirken. Men da man formentlig også har måttet tage højde for den udenlandske film-censur, er sexscenerne derfor blevet nedtonet så meget, at de næppe i samme grad vil kunne provokere i dag. Resultatet er derfor en dansk film fra de tidlige 70'ere, der hverken er gyserfilm (alene det tåbelige plot og dårlige skuespil umuliggør dette) eller sexfilm. Kun makværk.
I pressematerialet står der bl.a.:
"Det er lykkedes distributøren Another World Entertainment at fremdrive det hidtil usete komplette danske print af filmen, der indeholder ekstra sexscener i forhold til det kendte exportprint". Ih, sikken et held! For "Dværgen" må vel uden tvivl indeholde uvurderlig stor filmhistorisk værdi.
Mads Jensen skrev:Er ret sikker på at de stadig har rigelige mængder af den, prøv evt. at kigge på hylderne med danske film.
Thomsen skrev:Mais non, der er faktisk kommet en lang, lav hylde, hvis du går ned bagerst i butikken. Den står anden række fra bagvæggen. Danske film står samlet og alfabetisk sorteret i højre side, hvis man har ryggen mod bagvæggen.
Det var mig selv der på første side af tråden skrev:Den dag jeg ser Dværgen i Fona, tror jeg at jeg fordamper ud i den blå luft...
Jack J skrev:Fantastisk anmeldelse! (ikke at jeg er enig med ham, men det er underordnet). Jeg ville ønske flere skrev sådan.
Mads Jensen skrev:På hylderne der vender ud mod strøget er der faktisk også noget der minder om en sektion for danske titler, der stod Dværgen for et par uger siden. At det kan være svært at finde hvad man leder efter, kan jeg kun give ret i. Generelt er det bare et lortested at handle.
Vil hermed anbefale at man går i DVDcity istedet, der står Dværgen på den ærefulde plads lige bag ekspedienten, som med garanti også har set filmen. Og prisen er den samme som i Fona, TP, osv.
Skøtt skrev:Mads Jensen skrev:Er ret sikker på at de stadig har rigelige mængder af den, prøv evt. at kigge på hylderne med danske film.
Danske film?!? I Fona er der kun éeeeeeén sektion, og den hedder tilbud. Jeg får stres af at gå rundt i den butik. Jo vist har de sat andre skilte op hist og pist, men kun tv-serie sektionen holder nogenlunde hvad den lover. Og de udulige ekspedienter, der ikke engang ved hvordan man staver til Miles Davis har jeg opgivet for længst. Det er en jungle derude... I rummet kan ingen høre dig skrige...
KnatLouie skrev:selvom det måske er lidt svært at regne ud for "nybegyndere".. hvis man leder efter en bestemt film med feks Johnny Depp, Tom Cruise, Robert De Niro, eller lignende "store navne", så står de fleste af deres film rimelig samlet på bestemte steder i butikken [...] medmindre man selvfølgelig er helt debil..![]()
Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster