• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
98 indlæg • Side 2 af 7 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 7

Indlægaf Dr. Humpp » lør 26. jul 2008 23:21

Det var dog en grusom og ubehagelig film. :shock: Rimeligt grænseoverskridende, kompromiløs og satanisk godt skruet sammen. Selvom home invasion temaet er simpelt, er Inside en meget opfindsom og vellavet sag...og ultra blodig og ond som en i helvede. Jeg må se noget mere ny fransk horror.

Frontier(s)?
http://devilution.dk/ (House Of Franco)
Dr. Humpp

Geografisk sted: Olga's House Of Shame aka Amar

Indlægaf Skøtt » tirs 29. jul 2008 09:56

Jeg giver jer alle ret på ét punkt: Fed gore.

Men plottet er dog nærmest stupidt simpelt, og der er en hel række næsten pinlige debutant-fejltagelser (for mange åbenlyse referencer til andre film, mv), overdreven billedmetaforik (hvorfra jeg regnede hele plottet ud efter en af de første scener i huset), samt mangel på visuel konsistens. Måske derfor fandt jeg af en eller anden grund ikke filmen ubehagelig - nærmere var det til tider lidt ufrivilligt komisk anlagt.
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 29. jul 2008 14:37

Du er et ondt menneske, Skøtt, og du vil ende hos Belzebub.

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » tirs 29. jul 2008 15:08

Jack J skrev:... du vil ende hos Belzebub.

Han skal være hjerteligt velkommen. :twisted:

Nå, men nu var jeg ellers ved at få store forventninger til den film. Lægger en lille dæmper på dem. Håber den snart bliver anmeldt på Uncut.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » tirs 29. jul 2008 15:13

Nicolai skrev:
Jack J skrev:... du vil ende hos Belzebub.

Han skal være hjerteligt velkommen. :twisted:

Nå, men nu var jeg ellers ved at få store forventninger til den film. Lægger en lille dæmper på dem. Håber den snart bliver anmeldt på Uncut.

Du behøver ikke lægge dæmper på dine forventninger bare pga. sådan en udtalelse fra sådan en... musiker!!

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » tirs 29. jul 2008 15:26

Hey, jeg synes det er en fin fed film, ingen tvivl om det. Men det er altså ikke den nye messias. Den placerer sig snildt ved siden af Switchblade Romance. Jeg tør dog ikke skrive en anmeldelse af den, eftersom jeg ikke en sen juleaften vil have en mørkklødt herre stående udenfor mit vindue med en pose over hovedet. Jeg har absolut stadig lyst til at se de resterende/kommende franske slashere.

Bemærkede andre, at hun boede i hus nr 666? Eller var det bare min nedstigning til Belzebub der allerede der var påbegyndt?
Brugeravatar
Skøtt

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » tirs 29. jul 2008 15:30

Jack J skrev:Du behøver ikke lægge dæmper på dine forventninger bare pga. sådan en udtalelse fra sådan en... musiker!!

Bare rolig Jack, jeg skal nok få den set. Prøver bare ikke at få for store forventninger.

Skøtt skrev:Jeg tør dog ikke skrive en anmeldelse af den, eftersom jeg ikke en sen juleaften vil have en mørkklødt herre stående udenfor mit vindue med en pose over hovedet.

Afføder de fleste anmeldelser ikke den slags besøg?

Og var det sidste du skrev en spoiler? :?
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » tirs 29. jul 2008 18:56

Skøtt skrev:Jeg tør dog ikke skrive en anmeldelse af den, eftersom jeg ikke en sen juleaften vil have en mørkklødt herre stående udenfor mit vindue med en pose over hovedet.

Bemærkede andre, at hun boede i hus nr 666? Eller var det bare min nedstigning til Belzebub der allerede der var påbegyndt?

Kig ud ad vinduet. Ude under træet. Med slagtekniven.

Begynd hellere på dine Ave Maria... men det er nok for sent.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » tirs 29. jul 2008 19:16

Nicolai skrev:Og var det sidste du skrev en spoiler? :?

Nope. Det var bare sjovt i forhold til det Jack skrev om djævlen. Desværre ingen djævle i denne film... Selvom vi ved din avatar kræver det.
Brugeravatar
Skøtt

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » ons 30. jul 2008 13:45

Skøtt skrev:Nope. Det var bare sjovt i forhold til det Jack skrev om djævlen.

Okay, tak Jakob, så ånder jeg lettet op.

Jeg har ikke set nogen af disse nye franske horrorfilm, som bliver rost til skyerne for tiden. Hvilken anbefaler I, at jeg kaster mig over først? Helst noget der rumsterer i baghovedet længe efter, man har set den...
Den behøver i sagens natur ikke at være fransk.
(Og nej Jack, Béatrice Dalle behøver ikke at være med.)

Bare der er stof/splat til eftertanke. Jeg har set lidt for mange uinteressante og hurtigt "glemte" film på det seneste.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » ons 30. jul 2008 14:10

Tja, Switchblade Romance is a good sted at starte. Og det endda på trods af, Béatrice Dalle ikke er med. Og hvis det så iø kan snige sig med som værende fransk, så er de to instruktørers remake af Slagterbanden også rigtig god. Det er sjældent, man kan sige det her om en remake, men den er en del bedre end originalen.

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » ons 30. jul 2008 14:18

Jack J skrev:Tja, Switchblade Romance is a good sted at starte. Og det endda på trods af, Béatrice Dalle ikke er med.

Ja, det er sgu da også for dårligt! :lol:
Men hvordan er den danske udgivelse? Der er ikke noget dvdtjek her på Uncut.

Jack J skrev:Og hvis det så iø kan snige sig med som værende fransk, så er de to instruktørers remake af Slagterbanden også rigtig god. Det er sjældent, man kan sige det her om en remake, men den er en del bedre end originalen.

Den har jeg bestemt også overvejet. Ser ud til at Uncutterne (Gorzelak undtaget) er ret glade for den. Nu hvor du har nedsablet Ils, hvad synes du så om The Hills Have Eyes (2006) Skøtt?

Men Jack, der er nu kun tale om en instruktør; Alexandre Aja. Mon ikke du tænker på instruktørerne af Ils?
Ja ja, "kvetch!", "kværulant!", jeg ved det...
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Kristensen » ons 30. jul 2008 14:37

Nicolai skrev:Men Jack, der er nu kun tale om en instruktør; Alexandre Aja. Mon ikke du tænker på instruktørerne af Ils.

Inside har også to instruktører, dog ingen sammenhæng med remaket af The Hills have Eyes svjv. Den ene af Inside-instruktørerne er forøvrigt tidligere skribent på det legendariske franske fanzine Mad Movies.

Ajas ny film Mirrors får snart svensk premiere, aner ikke hvornår den når til DK. Og som nævnt i en anden tråd skulle den nye franske film Martyrs være helt grænseoverskridende ulækker. Værre end havenissetisning!
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » ons 30. jul 2008 14:41

Kristensen skrev:Og som nævnt i en anden tråd skulle den nye franske film Martyrs være helt grænseoverskridende ulækker. Værre end havenissetisning!

Det kan jeg ikke tro. Der findes intet mere vederstyggeligt.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » ons 30. jul 2008 14:50

Nicolai skrev:Men hvordan er den danske udgivelse? Der er ikke noget dvdtjek her på Uncut.

Men Jack, der er nu kun tale om en instruktør; Alexandre Aja. Mon ikke du tænker på instruktørerne af Ils?

Kvetch!! Der er to danske, jeg har den første og den står helt fantastisk!! Der er ikke noget ekstramateriale, men den er absolut at foretrække fremfor både den amk og engelske! Den amk. har dubtitles, altså undertekster baseret på det engelske dub, og den engelske har fastbrændte store undertekster. Jeg ved det, jeg har set (købt) dem alle. Der er også en dansk udgivelse nr. 2, som du kan kende på, at bagsideteksten er på 4 skandinaviske sprog. Jeg kunne forstille mig, at selve dvd'en er den samme, MEN der står på kassetten, at filmen har det engelske dub!! Så træd varsomt.

Nej, jeg mener to!!! :evil:
De er et instruktørpar, som arbejder sammen. Officielt er den ene instruktør og den anden producent, men når man ser interviews med dem, får man hurtigt forståelsen af, at grænserne for hvem der laver hvad flyder ud. Jeg har sagt det til dig, Nicolai, du skal ikke tvivle på, hvad jeg siger. Jeg tar aldrig fejl! 8)

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
98 indlæg • Side 2 af 7 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 7

Tilbage til Genrefilm