Jack J skrev:Anders skrev:Rent aprospos - har du et tip til hvor man kan "skaffe" Nekromantik?
Hvad betyder gåseøjnene?
Et øjeblik forstillede jeg mig lige, at du måske mente, hvor du kunne downloade den gratis, men det må tydeligvis være mig, der både er dybt paranoid og lider af tvangstanker, for det ville du naturligvis ikke.
Denne undergrunds-filmmand, der for egne surt sammensparede penge, (som han har tjent ved at feje gulv i Aldi) har lavet en helt uafhængig film uden støtte fra nogen offentlige instanser (fordi hans film blev gjort forbudt i Tyskland), ham bør man ikke snyde for hans penge. Hvis der er nogen, der fortjener deres penge, så er det sgu independent filmfolk, som Buttgereit, der stædigt trodser censur-instanser og modgang. Engang måtte han fx gemme original-negativerne hos nogle venner, fordi han havde fået et tip om, at politiet ville storme hans hus, så de kunne tage filmen og destruere den. Ikke ligefrem de forhold Suzanne Bier arbejder under, LOL.
Alle Jörg Buttgereits film kan bestilles fra hans egen hjemmeside i Tyskland:
http://jb.derknecht.net/
Men ellers kan den også gerne findes på eBay og Kenneth Eriksen har den også i sin butik www.absurd-online.dk hvor den godt nok ikke er på lager, men bestilles hjem, når der er nogen, der bestiller dem.
Hold da op - godt jeg ikke mente hvad du tror.

Jeg er fuldstændig enig i, at speciel independent film-folk har det hårdest, og derfor fortjener deres penge.
Mine gåseøjne var ment som en "så vidt jeg ved er den totalt svær at finde, så måske du har den og jeg kan låne den engang"-remse..
Bare rolig.

EDIT: Og mange tak for links. Jeg vil kigge på det med det samme..