• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
47 indlæg • Side 2 af 4 • 1, 2, 3, 4

Indlægaf Ovesen » man 18. maj 2009 09:21

Det er en god idé at lede, som du gør, men det hjælper altså også at sætte stemningen, og se filmene med et åbent sind. Jeg ved godt det lyder som noget abstrakt hippie-vrøvl, men hvis du bare pløjer dig igennem den ene film efter den anden i jagten på chock, tror jeg det bliver en lang og kedelig jagt.

Se filmene alene om natten og lad være med at se dem lige efter en anden film. Sørg for at se filmene en dag hvor du er ekstra sensitiv. Som barn og yngre skulle der ikke mere end et videocover til at fremmane de værste mareridt i min hjerne, mens der idag, mange tusinde horror-flicks senere skal kæmpes lidt for sagen. Som mange andre horror-fans jeg kender bliver jeg selv stadig skræmt fra tid til anden, men der er langt mellem snapsene. På den måde minder horror desværre om så meget andet godt, man opbygger hurtigt tolerance og skal have mere og mere....

God jagt!
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » man 18. maj 2009 09:27

Ovesen skrev:På den måde minder horror desværre om så meget andet godt, man opbygger hurtigt tolerance og skal have mere og mere....

Siger manden der satte sig ned og så Irreversible 2 gange i løbet af en nat. En god løsning hvis man søger det ekstreme bare at se filmene på konstant repeat. EXTREEEEEEMEEEEE!

Billede
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Anders » man 18. maj 2009 11:37

Jeg glæder mig som et lille barn til "Antichrist"..
Do you serve food here?
- Best in mexico!
.. I kinda' doubt that!
Anders

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Michael89 » man 18. maj 2009 11:58

Hvis du gerne vil chokeres, synes jeg nu det er ærgeligt at du begrænser dig ved kun at se gys og splat. Personligt kan jeg blive meget chokeret af sorte og vulgære komedier.

Genså Ferreris " Det store Ædegilde" igår og sad og grinte røven i laser, samtidig med at jeg fandt den dybt væmmende og pervers. Den samme kan jeg sige om "Pink Flamingos"!

Men ellers kan jeg anbefale Cronenbergs "Crash", som jeg fandt dybt rammende i sine vulgære og på ingen måde ophidsende sexscener. Og samtidig i sin uhyggelige skildring af det moderne menneskes tomhed.
Ikke en film med meget Splat må jeg dog tilføje.

"Deliverance" er der mange der finder forstyrrende pga. af sin berømte voldtægtsscene. Om man gør eller ej ,er den stadig et mesterværk!
Hvis du bestiller "Straw dogs" så se dem eventuelt som double bill én aften ;)
Michael89

Re: Anbefal mig nogle chokerende flicks!

Indlægaf TCM » man 18. maj 2009 12:38

Gizmo skrev:Det lyder som om du måske skulle udsætte dig selv for Lars von Triers nye værk, som min gode kollega Kim Kastrup har set nede i Cannes. Her er hans (spoiler-fyldte !!!) omtale:

http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/f ... 169107.ece

Ja, skal da love for at han spoiler - glad for jeg havde set filmen, før jeg kastede mig ud i læsningen - så vil bare lige igen advare mod at læse artiklen før man ser filmen - for den SKAL man se...! :twisted:
Mit filmsite, Filmskribenten - også med skrækfilm: www.filmskribenten.dk
Brugeravatar
TCM

Geografisk sted: København

Indlægaf Staal » man 18. maj 2009 12:43

Michael89 skrev:Hvis du gerne vil chokeres, synes jeg nu det er ærgeligt at du begrænser dig ved kun at se gys og splat. Personligt kan jeg blive meget chokeret af sorte og vulgære komedier.

Genså Ferreris " Det store Ædegilde" igår og sad og grinte røven i laser, samtidig med at jeg fandt den dybt væmmende og pervers. Den samme kan jeg sige om "Pink Flamingos"!

Men ellers kan jeg anbefale Cronenbergs "Crash", som jeg fandt dybt rammende i sine vulgære og på ingen måde ophidsende sexscener. Og samtidig i sin uhyggelige skildring af det moderne menneskes tomhed.
Ikke en film med meget Splat må jeg dog tilføje.

"Deliverance" er der mange der finder forstyrrende pga. af sin berømte voldtægtsscene. Om man gør eller ej ,er den stadig et mesterværk!
Hvis du bestiller "Straw dogs" så se dem eventuelt som double bill én aften ;)

Jeg takker for film-tipsne - checker det ud ved lejlighed.

Crash, er det ikke den film der omhandler racisme i forskellige kulturer og samfundslag? Mener da, at jeg blev udsat for den i folkeskolen på en klassetur til Øst For Paradis.
Staal

Indlægaf TCM » man 18. maj 2009 12:47

Staal skrev:Crash, er det ikke den film der omhandler racisme i forskellige kulturer og samfundslag? Mener da, at jeg blev udsat for den i folkeskolen på en klassetur til Øst For Paradis.

...jo, det er der også en film der hedder, men det er Crash af David Cronenberg du skal have fingre i (og alle hans andre film, for den sags skyld... :D )

http://www.imdb.com/title/tt0115964/
http://uncut.dk/show_review.php?review_id=1309
Brugeravatar
TCM

Indlægaf gorzelak » man 18. maj 2009 12:49

Staal skrev: [
Crash, er det ikke den film der omhandler racisme i forskellige kulturer og samfundslag? Mener da, at jeg blev udsat for den i folkeskolen på en klassetur til Øst For Paradis.

Nope, CRASH i Cronenbergs udgave handler om folk, der tænder seksuelt på bilsammenstød.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf Anders » man 18. maj 2009 13:42

gorzelak skrev:
Staal skrev: [

Nope, CRASH i Cronenbergs udgave handler om folk, der tænder seksuelt på bilsammenstød.

Se dér kan jeg følge med ^^ ;)

TCM -> Antichrist, er den fed? Jeg glæder mig voldsomt.
Do you serve food here?
- Best in mexico!
.. I kinda' doubt that!
Anders

Indlægaf TCM » man 18. maj 2009 13:49

Anders skrev: TCM -> Antichrist, er den fed? Jeg glæder mig voldsomt.

"Fed" er måske ikke det helt rigtige ord :wink: Men ja, det er en virkelig fremragende filmoplevelse der venter.
Selvom jeg ikke blev slået så følelsesmæssig omkuld, som jeg havde håbet på eller blev ligbleg af angst eller vildt chokeret af filmens eksplicitte volds- og sexscener var det en virkelig god oplevelse. Selve grundtonen i filmen er yderst faretruende, perverteret og ikke mindst forførende (hvis det da er det rigtige ord at bruge :D ). Æstetisk er filmen et studie for sig selv, for det er i høj grad en visuel og følelsesmæssig tur man kommer på. Og ja, jeg glæder mig allerede til et gensyn... Er spændt på hvad resten flokken herind siger til filmen...!
Brugeravatar
TCM

Re: Anbefal mig nogle chokerende flicks!

Indlægaf Skøtt » man 18. maj 2009 13:50

TCM skrev:Ja, skal da love for at han spoiler - glad for jeg havde set filmen, før jeg kastede mig ud i læsningen - så vil bare lige igen advare mod at læse artiklen før man ser filmen - for den SKAL man se...! :twisted:

Det skal man nemlig! I AFTEN! Woooooooo!
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Anders » man 18. maj 2009 13:54

TCM skrev:
Anders skrev: TCM -> Antichrist, er den fed? Jeg glæder mig voldsomt.

"Fed" er måske ikke det helt rigtige ord :wink: Men ja, det er en virkelig fremragende filmoplevelse der venter.
Selvom jeg ikke blev slået så følelsesmæssig omkuld, som jeg havde håbet på eller blev ligbleg af angst eller vildt chokeret af filmens eksplicitte volds- og sexscener var det en virkelig god oplevelse. Selve grundtonen i filmen er yderst faretruende, perverteret og ikke mindst forførende (hvis det da er det rigtige ord at bruge :D ). Æstetisk er filmen et studie for sig selv, for det er i høj grad en visuel og følelsesmæssig tur man kommer på. Og ja, jeg glæder mig allerede til et gensyn... Er spændt på hvad resten flokken herind siger til filmen...!

Det lyder godt. :D

Jeg håber på at jeg skal ind og se den Onsdag.. Hvor ser i den henne i aften? En screening på djævleøen?
Do you serve food here?
- Best in mexico!
.. I kinda' doubt that!
Anders

Indlægaf TCM » man 18. maj 2009 13:57

Anders skrev:Jeg håber på at jeg skal ind og se den Onsdag.. Hvor ser i den henne i aften? En screening på djævleøen?

Ja, der er forpremiere i Grand i København i aften... Men så kan du jo bare gå og glæde dig til onsdag :D
Brugeravatar
TCM

Indlægaf Nicolai » man 18. maj 2009 14:06

TCM skrev:Ja, der er forpremiere i Grand i København i aften... Men så kan du jo bare gå og glæde dig til onsdag :D

Hvordan kan det være, at du allerede har set den? Har du været til presseforestilling?

Da jeg kiggede forleden, var der alt for få billetter tilbage til forestillingen i Grand i aften - udelukkende dårlige pladser - så jeg må pænt vente til på onsdag... :cry:
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf TCM » man 18. maj 2009 14:08

Nicolai skrev:
TCM skrev:Ja, der er forpremiere i Grand i København i aften... Men så kan du jo bare gå og glæde dig til onsdag :D

Hvordan kan det være, at du allerede har set den?

Havde fået en plads ved sceeningen her til morgen... lucky me 8) Ja Grand er vist godt booket...
Brugeravatar
TCM

ForegåendeNæste

Skriv et svar
47 indlæg • Side 2 af 4 • 1, 2, 3, 4

Tilbage til Genrefilm