• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
178 indlæg • Side 2 af 12 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 12

Indlægaf henschjell » fre 16. mar 2007 15:42

"Sexy Killer" som er et totalt rip-off af Coffy, er vældig sjov som sådan
(den er ikke i nærheden af originalen)

"Kiss of Death" er efter egen mening, ret go´

Hvis man går ind på svenske http://www.atlanticfilm.se
kan man se at følgende Shaw titler er ude med Dansk Tekst
"The Oily Maniac" "7 blows of the dragon" "Come Drink With Me"
"Goliathon" "Shaolin Handlock" "Master Killer – 36th Chamber of Shaolin"
"Shaolin Temple" "The Boxer From Shantung" "The Magnificent Trio"
"The Shadow Boxer"
De er vist ikke allesammen ude i DK endnu, men man bare gå ind på CDON
og købe de svenske
Kvalitet og udgaver!?? Det må komme an på en prøve.

Kristensen skrev
Tro det eller lad være, jeg har aldrig se en Shaw Brothers flick.

Har du aldrig set "Bamboo House of Dolls" det er også en Shaw

For nye og gamle Shaw Fans.
http://www.shaolinchamber.com
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet

Indlægaf Jack J » fre 16. mar 2007 16:28

Som jeg skrev tidligere i denne tråd, så er nogle af Celestial-filmene nu udgåede og tidligere i denne uge ledte jeg faktisk efter Kiss of Death, men kan ikke finde den!! Jeg har vist prøvet alle de internetbutikker, jeg kender med HK-film. Ved du, om man ka få den et sted?

The mighty Peking Man (aka Goliathon) styrer for wildt. King Kong fra Hongkong (og så glemte de den iø i Mifune i deres King Kong-agtige-film-feature!! Bad dog, Thure, bad!. LOL.

Og interessant med de svensk/danske dvd'er. Gad vide om de blir en succes hertillands. Så vidt jeg kan se på Asian Visions hjemmeside, så er det længe siden, der er kommet noget nyt dér, hvilket desværre ku tyde på de ikke sælger tilfredsstillende i DK/Skandinavien.
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf henschjell » fre 16. mar 2007 18:47

Jack
så er nogle af Celestial-filmene nu udgåede og tidligere i denne uge ledte jeg faktisk efter Kiss of Death, men kan ikke finde den!! Jeg har vist prøvet alle de internetbutikker, jeg kender med HK-film. Ved du, om man ka få den et sted?

Det kan jeg desværre ikke hjælpe med, har været hele vejen rundt
uden held, så den blive nok svær (umulig) at skaffe
Selv på Ebay var der kun en Kopi, og det kan man jo også få andre steder!

Men ebay er alligevel nok den bedste mulighed
(hold dig væk fra VCDen, den er klippet)

Ellers trist at mange Celestial titler er udgået, men mon ikke de begynder
at dukke op rundt omkring
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet

Indlægaf Jack J » lør 17. mar 2007 17:33

Jeg har netop hørt fra Heine Sørensen, at han i dag har set OILY MANIAC i en Blockbuster, så dén er altså ude i DK! Og jeg kan kun opfordrer jer til at se den, osse selv om I ikke er til karatefilm overhovedet. Det er ikke en karatefilm, men en wildt underholdende (og kitchy) monsterfilm om en mand der (sjovt nok) bliver til et slimet oliemonster!! Han spilles iø af Danny Lee, som mange har set, da han meget senere spillede overfor Chow Yun Fat i THE KILLER. Bare lidt trist, hvis omslagene til de danske er magen til de svenske, som mildest talt er badr. Men ok, nu køber/lejer man jo filmen for filmens skyld, ikke coverets :wink:

Og hvis THE MIGHTY PEKING MAN (sikkert under den amk. titel Goliathon) også kommer, så se den osse! King Kong på mandarin og med en afklædt Evelyn Kraft! :D
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » søn 18. mar 2007 19:36

Jack J skrev:De to Flying Guillotine-film er feeede!

Kan anbefale dig at få fat i The Vengeful Beauty som vist er en slags uofficiel sequel til den første Flying Guillotine film. Godtnok har den ikke ret meget med de to andre film at gøre, udover at de få guillotine scener i filmen er hugget fra den første film. Til gengæld er den rimelig blodig og ret så underholdende, med både Chen Ping (fra bl.a. Kiss of Death)og Lo Lieh på rollelisten.

Shaw Bros guillotine film er ganske gode, men ikke tilnærmelsesvist ligespå feeede som Master of the Flying Guillotine!

Iøvrigt en meget spøjs diskussion omkring martial-arts/kampsportsfilm, omend det undrer mig lidt at sådan en pertentlig ordkløver som dig kalder dem for karate-film! Såvidt jeg ved (og jeg er ikke ekspert skal jeg lige tilføje), så er det primært kung fu der udøves i Shaw Bros film! Men fair nok hvis du vil kalde dem karatefilm, det var såvidt jeg kan se også hvad de oftest blev markedsført som i Danmark.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Jack J » man 19. mar 2007 03:37

Ok, jamen jeg vil da støve Vengeful Beauty og Master of the FG op!

Mht. termen har du ret; der er vel ikke ret meget karate i kung fu-film, men det er nu engang det, de oprindeligt hed på dansk (fejlagtigt eller ej). Det er lidt lissom at holde fast i at sige Maskernes nat i stedet for Halloween.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » man 19. mar 2007 10:18

Master of the Flying Guillotine, eller One-Armed Boxer vs The Flying Guillotine som den også hedder, er min all-time favorit når det kommer til old school martial arts! Det er som sagt ikke en Shaw Bros film. Den er instrueret af en af Hong Kong filmens absolutte sværvægtere, Wang Yu, som også spiller hovedrollen som den enarmede helt. Han er bl.a også kendt fra Shaw Bros' succesfulde One Armed Swordsman trilogi, og hans one-armed boxer figur er selvfølgelig stærkt inspireret af hævneren fra de populære Shaw Bros film.
Egentlig er Master of the Flying Guillotine en sequel til den knap så kendte Wang Yu film The One Armed Boxer (også kendt som The Chinese Professionals) men kan dog sagtens ses uafhængigt af den første. Filmen har alle de ingredienser der kendetegner et martial arts mesterværk: et papirstyndt plot, massevis af hæsblæsende og fantasifulde kampe mellem et vanvittigt persongalleri, og ikke mindst et ekstremt sejt lydspor med bl.a. Tangerine Dream og Neu!

Filmens liv på DVD er iøvrigt en temmelig trist historie. Den blev først restaureret og udsendt som single-disc version fra det amerikanske firma Pathfinder films, dog mangler der i denne udgave dele af det engelske lydspor, billedkvaliteten er langt fra perfekt, og discen er ikke 16x9 enhanced. Den blev så senere udsendt i en 2disc udgave med rigelige mængder extras, komplet engelsk lydspor og 16x9 enhanced. Desværre er billedkvaliteten i mellemliggende tid blevet mærkbart dårligere idet rettighedshaverne begik den utilgiveligt dumme fejl ikke at sikre sig en kopi af masteren. Ifølge Linn Haynes (som vel nok er en de største kompetencer når det gælder viden om klassiske martial arts film) er filmens lydspor tilmed blevet genstand for rettighedsproblemer, og således kan der efter sigende gå meget lang tid før der kommer en udgave som er bedre end de der allerede er udsendt, hvis det nogensinde sker.

Udover de amerikanske DVD udgaver findes der bl.a. også en vistnok udmærket r3 udgave, bl.a. dddhouse sælger den for sølle 40 HK$.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Gizmo » man 19. mar 2007 10:34

Jeg har ingen idé om hvad I taler om (selv om en titel som THE OILY MANIAC lyder interessant), men så en annonce i det nye Fango fra...

http://www.image-entertainment.com/

...hvor de reklamerer for THE WANDERING SWORDSMAN, THE WATER MARGIN, LEGENDARY WEAPONS OF CHINA, HAVE SWORD WILL TRAVEL, SUPER INFRAMAN, BLACK MAGIC, THE CAVE OF SILKEN WEB og THE BOXER'S OMEN. Aner ikke om disse udgaver er noget værd.
Brugeravatar
Gizmo

Geografisk sted: København
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 19. mar 2007 13:36

Jeg har ingen idé om hvad I taler om

Hæ hæ. Det behøver du heller ikke, det gør dig ikke til et dårligere menneske (ret meget) :wink:

Men horrorfilmene fra Shaw Brothers er rigtig gode! Nå ja, det er der selvfølgelig delte meninger om, Mads er mere til karatefilmene, men jeg selv kan rigtig godt lide dem. SB lavede rigtig mange martial arts-film i 70'erne + diverse dramaer, kærlighedshistorier osv., men så i starten af 80'erne kom der mere sleazede film fx Kvindefælgselet i bambushelvedet (med Birthe Tove) og flere andre. Endvidere lavede man en stak skrækfilm, ikke særlig mange, men det som de har til fælles (og som fænger i alt fald hos undertegnede) er at de ofte er meget mørke og inkluderer ting, som er helt usete i horrorfilm fra andre lande. Folk, der banker store søm i hovedet på kvinder og masser af sort magi. Desværre har de været meget svære at opdrive, men et par stykker af dem kan nu fås nemt i flotte genudgivelser på Hongkong-DVD fra Celiestial, og, som du selv har opdaget, er nogle nu også kommet på DVD i USA. Er man ikke sikker på det er noget for en, så prøv at starte med BLACK MAGIC, hvor hovedrollen spilles af min all-time favorit skuespiller Lo Lieh. Den mand havde (RIP) bare et fjæs, der udstrålede bad guy!. Der er også en sequel, BLACK MAGIC 2, som indtil den kommer fra Celestial (skulle gerne ske senere i år!) kun kan fås på bootleg af en gml. US video under titlen REVENGE OF THE ZOMBIES. Prøv ellers også HUMAN LANTERNS eller KILLER SNAKES (begge på HK DVD) og SEEDING OF A GHOST.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » lør 24. mar 2007 03:06

Mads, bare sådan af ren nysgerrighed: er det dig, der er Knockabout ovre på FlashLegsRare kung fu-forummet?? :mrgreen:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » lør 24. mar 2007 23:09

Jack J skrev:Mads, bare sådan af ren nysgerrighed: er det dig, der er Knockabout ovre på FlashLegsRare kung fu-forummet?? :mrgreen:

haha, nej jeg har godtnok en profil der, men har aldrig gjort brug af den. Uncut er faktisk det eneste film forum jeg poster i efterhånden, her går det jo så tilpas langsomt at selv jeg kan følge med :wink:
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Jack J » søn 25. mar 2007 01:09

Hmmm, forum-spøgelset hærger vist igen; jeg svarede på dette indlæg for en halv times tid siden, men nu er det væk :shock:

Awrite, vi prøver igen:

er går det jo så tilpas langsomt at selv jeg kan følge med

Ja, det skal jeg love for. Hm, så må det jo være en anden dansker. De er efterhånden også alle vegne.

JJ
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Larsemand » søn 25. mar 2007 12:59

Så det kan næsten betale sig at købe de i forvejen billige VCDs? Hvad er grunden egentlig til at de ikke må sælges i Danmark?
Larsemand

Indlægaf Mads » søn 25. mar 2007 14:49

Larsemand skrev:Så det kan næsten betale sig at købe de i forvejen billige VCDs? Hvad er grunden egentlig til at de ikke må sælges i Danmark?

Hvem siger at de ikke må sælges i Danmark??
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Larsemand » søn 25. mar 2007 14:58

Mads Jensen skrev:
Larsemand skrev:Så det kan næsten betale sig at købe de i forvejen billige VCDs? Hvad er grunden egentlig til at de ikke må sælges i Danmark?

Hvem siger at de ikke må sælges i Danmark??

Måske er det bare af princip, men Accord og QXL vil ikke høre af dem.
Larsemand

ForegåendeNæste

Skriv et svar
178 indlæg • Side 2 af 12 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 12

Tilbage til Genrefilm