• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
1217 indlæg • Side 15 af 82 • 1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 82

Indlægaf Jack J » lør 14. nov 2009 23:59

Jeg troede den danske afdeling af Axel var lukket? :shock: Fortsætter de eller hur??
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Vang » søn 15. nov 2009 07:53

Axel-forretningerne har, såvidt jeg har forstået, ikke noget at gøre med hjemmesiden længere, men drives som selvstændige musik/film forretninger. I Odense er forretningen i Banegårdscentret en slags outlet for brugte skiver og tilbud (tre for hundrede dask) og den i Rosengårdscentret er en helt almindelig musik/film forretning a la Stereo Studio og TP. Dog (også) med mange gode tilbud. Der er også et tilbudsoutlet et sted oppe i centeret. Har hørt at den på Kbh Hovedbanegård ligner den i Rosengårdscentret meget.

Uncuts Mikkel Svendstrup er gammel Axel-rotte og ved sikkert mere om, hvordan det hele hænger sammen. Mikkel?
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » søn 15. nov 2009 17:24

Det er blevet til et herligt gensyn med "Riget" og "Riget II" - sidstnævnte så jeg i går aftes.

Er der nogen, der ved, om Trier fik skrevet manuskriptet til treeren?
Jeg ved godt, at den ikke bliver til noget, men jeg vil meget gerne læse manuskriptet, hvis det nogensinde skulle blive udgivet.

Måske bliver det nævnt i ekstramaterialet, som jeg endnu ikke har kastet mig over (men vist nok set før), eller i den reviderede udgave af Schepelerns "Lars von Triers elementer" (jeg har kun førsteudgaven, fra da Trier lige havde lavet "Breaking the Waves").

Jeg faldt i øvrigt over denne artikel i går (foruden et par spøjse tråde på danskefilm.dk - i den ene giver selveste Mary (Annevig Schelde Ebbe) sit besyv med):
http://www.bt.dk/nyheder/fru-drusse-stadig-med-i-riget
Gad vide hvorfor den er opdateret 6 år senere... mon Kirsten Rolffes' spøgelse har haft en finger med i spillet?
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf rammy » tirs 17. nov 2009 11:59

Billede

Remakes. Os der kan huske de originale fra vores barndom er ikke meget for dem men hvis de store 70ér og 80ér ikoner skal overleve er det nok en nødvendighed. Hvis Machete svingende Jason, drømme-dæmonen med de sjove punchlines Freddy, den stumme dræbermaskine Michael Meyers og den overvægtige motorsavs fanatiker med den noget alternative ansigtsmaske skal ud til en ny generation er det nok en nødvendighed. Remakes indenfor horror-genren er der intet nyt i, det er noget man har gjort i 100 år - se bare på Dracula, Frankenstein, Dr. Jekyll og Mr. Hyde, Wolfman. Og det er da heller ikke alle forsøg på at give de gamle drenge nyt blod der har været lige forfærdelige. Texas Chainsaw Massacre ( 2003 ) og dens prequel The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning ( 2006 ) mener jeg personligt var ganske vellykkede. The Hills Have Eyes fra 2006 var også en rigtig flot og blodig opdatering. Halloween ( 2007 ) og Friday the 13th ( 2009 ) kunne havde været bedre men kunne også havde været MEGET dårligere. Når det er sagt skal der ikke herske den mindste tvivl om at der også er lavet rigtig mange rædselsfulde remakes ( The Fog 2005, Black Christmas 2006, The Wicker Man 2006, Psycho 1998 O.S.FUCKING.VIDERE ) Og nu vi snakker "rædselsfulde" kommer vi helt narturligt til My Bloody Valentine fra 2009... Nu har jeg ikke set den originale My Bloody Valentine fra 1981 så jeg kan ikke rigtig sammenligne MEN jeg kan tilgengæld fortælle min mening om Patrick Lussier´s afsindig ringe horrorfilm ( eller er det en komedie ??? ). Folk der har set mange film ( især horror-film ) har sikkert tit tænkt " hold da kæft det er ikke særlig godt det her - det kunne jeg havde gjort SÅ meget bedre " med et lille smil på læben. Det gør man også når man ser My Bloody Valentine - forskellen er bare at her der mener man det virkelig 100 procent. Der er intet der virker i denne film - overhovedet. Den er ufrivillig morsom på den ufede måde, tager sig selv alt, alt for alvorligt og skuespillet er så dårligt at man brækker sig en lille smule i munden når de talentløse fjolser udfolder sig på lærredet. Det her er en af de dårligste film jeg har set - nogensinde. My Bloody Waste Of Time får ½/5 stjerner ( Ebbe Iversen fra Berlingske Tidende gav den i sin tid 6/6 stjerner - ...what the FUCK! )

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
rammy

• Hjemmeside

Indlægaf Vang » tirs 17. nov 2009 12:48

rammy skrev:Ebbe Iversen fra Berlingske Tidende gav den i sin tid 6/6 stjerner - ...what the FUCK!

Eet var en fejl, der blev rette i onlineudgaven. Filmen fik fire stjerner af Ebbe.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf rammy » tirs 17. nov 2009 12:51

Vang skrev:
rammy skrev:Ebbe Iversen fra Berlingske Tidende gav den i sin tid 6/6 stjerner - ...what the FUCK!

Eet var en fejl, der blev rette i onlineudgaven. Filmen fik fire stjerner af Ebbe.

:lol: - stadig 4 for mange og helt til grin.
Brugeravatar
rammy

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 17. nov 2009 13:46

rammy skrev:Og det er da heller ikke alle forsøg på at give de gamle drenge nyt blod der har været lige forfærdelige. Texas Chainsaw Massacre ( 2003 ) og dens prequel The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning ( 2006 ) mener jeg personligt var ganske vellykkede. The Hills Have Eyes fra 2006 var også en rigtig flot og blodig opdatering.

Selvom jeg ofte har skreget "svin" efter remake'ene, når de gik forbi på gaden, så gir jeg dig alligevel ret. Jeg må nok indrømme, at der ikke går noget af de gamle film, blot fordi der bliver lavet en remake. Personligt fik jeg konstant krampe i øjenlågene af al den himlen, da jeg i sin tid fik nyheden om, at Motorsavsmassakren skulle genindspilles, men jeg må jo nok indrømme, at originalfilmen jo hverken bliver dårligere eller går i glemmebogen af at der blir lavet en ny version. Rent faktisk kan det virke omvendt, nemlig at en gammel klassiker, der er røget lidt ud i glemslen, bliver trukket frem igen ifm med remaken og at en del nye horrorfans, der ser remaken, får lyst til at se originaludgaven. Så i al sin bizarthed er det slet ikke så tosset endda. Og, lo and behold, nogen gange er remake'ene endda rigtig gode. TCM-remake'en var ganske habil og TCM: BEGINNING var en kanonfed tilbagevending til de sjaskede splatterfilm. :D
Og HILLS var slet og ret meget bedre end originalfilmen! (og det samme var efterfølgeren bestemt, selvom det ikke var en remake af den oprindelige HILLS 2, men det ville fa'me osse ha' været svært ikke at lave en bedre film end den, imho!).
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 17. nov 2009 13:57

Vang skrev:Axel-forretningerne har, såvidt jeg har forstået, ikke noget at gøre med hjemmesiden længere, men drives som selvstændige musik/film forretninger. I Odense er forretningen i Banegårdscentret en slags outlet for brugte skiver og tilbud (tre for hundrede dask) og den i Rosengårdscentret er en helt almindelig musik/film forretning a la Stereo Studio og TP. Dog (også) med mange gode tilbud. Der er også et tilbudsoutlet et sted oppe i centeret. Har hørt at den på Kbh Hovedbanegård ligner den i Rosengårdscentret meget.

Uncuts Mikkel Svendstrup er gammel Axel-rotte og ved sikkert mere om, hvordan det hele hænger sammen. Mikkel?

Nå sådan. Thanks. 8)

Og den udgave af Axel, der sælger Reg. 1-dvd'er lever jo videre på nettet, som om intet var hændt, blot med (så vidt jeg husker) kanadiske ejere.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Dr. Humpp » tirs 17. nov 2009 18:52

Dr. Humpp skrev:
gorzelak skrev:Købt for 30 kr. inkl. porto gennem det døende danske Axelmusic - sammen, i øvrigt, med Tartan-udgivelser af 3 X Bergman, Bigas Lunas' GOLDEN BALLS og GORE GORE GIRLS af Lewis, alle til samme pris.

Kan ikke rigtigt finde de tilbud på Axelmusic's hjemmeside
http://www.imusic.dk/page/dvdfilm

Hjælp!

Jeg kan altså finde 3 x Bergman film til 30kr (eller 30 pr. Bergman film) i Axelmusic på Hovedbanen, men ikke online? Oder fuckin' was?
http://devilution.dk/ (House Of Franco)
Dr. Humpp

Geografisk sted: Olga's House Of Shame aka Amar

Indlægaf Jack J » tirs 17. nov 2009 20:21

Dr. Humpp skrev:
Dr. Humpp skrev:
gorzelak skrev:Købt for 30 kr. inkl. porto gennem det døende danske Axelmusic - sammen, i øvrigt, med Tartan-udgivelser af 3 X Bergman, Bigas Lunas' GOLDEN BALLS og GORE GORE GIRLS af Lewis, alle til samme pris.

Hjælp!

Jeg kan altså finde 3 x Bergman film til 30kr (eller 30 pr. Bergman film) i Axelmusic på Hovedbanen, men ikke online? Oder fuckin' was?

Hvis du checker Vangs indlæg lidt længere oppe skriver han:

Axel-forretningerne har, såvidt jeg har forstået, ikke noget at gøre med hjemmesiden længere, men drives som selvstændige musik/film forretninger.

Så hvis hjemmesiden er selvstændig og ikke har noget med Axel-butikkerne at gøre, så har de grangiveligvis heller ikke de samme tilbud. De der Bergman-film koster iø "hele" 50 kr. i TP og Fona.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » ons 18. nov 2009 16:35

Dr. Humpp skrev:

Hjælp!

Jeg købte dem via axelmusic.dk. Det var en slags ophørstilbud, de kørte lige i ugen/ugerne før, sitet lukkede. Som sagt var det de engelske Tartan-udgivelser, jeg købte - men de danske Bergman-udgivelser kan, som Jack nævner, købes lidt dyrere via fx TP-butikkerne herhjemme.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » ons 18. nov 2009 16:57

gorzelak skrev:... men de danske Bergman-udgivelser kan, som Jack nævner, købes lidt dyrere via fx TP-butikkerne herhjemme.

De er vist nok noget billigere i Fona (2000). Man kan evt. slå dem op på hjemmesiden.

Gorzelak skrev:Og kig så på forside-coveret til Bob Dahlins monsterkomedie Et monster i skabet – og føl, hvordan en langt mere frodig videokultur lader sig ane bagom nutidens forsidetristhed. Efter at have overværet nævnte værk kan jeg betro dig, at den kun lige med nød og næppe er værd at spilde 85 minutter på – men hvem vil ikke være ellevild for at se sådan en film, når man får boksen stukket i næven? En behåret og bekloet monsterhånd rækker lige ind i sylten på tilskueren, og om lille-fingeren vikler sig elegant en BH. Læg hertil det endnu mere kulørte bagsideslogan ”Et monster i skabet – er bedre end 10 varulve i kælderen…!” Komplet meningsløst men who cares, så længe der er et udråbstegn for enden.

Pragtfuld anmeldelse Gorzelak. Det eneste problem er, at man får lyst til at se skidtet. :mrgreen:
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf gorzelak » ons 18. nov 2009 17:01

Nicolai skrev:
Pragtfuld anmeldelse Gorzelak. Det eneste problem er, at man får lyst til at se skidtet. :mrgreen:

Don't do it! Eller rettere: do it! Køb den af mig. :wink:
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » ons 18. nov 2009 17:33

gorzelak skrev:Don't do it! Eller rettere: do it! Køb den af mig. :wink:

Hehe, det anede mig, at anmeldelsen var skrevet med et skummelt formål for øje...
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » ons 18. nov 2009 17:36

Nicolai skrev:De er vist nok noget billigere i Fona (2000). Man kan evt. slå dem op på hjemmesiden.

Hvad koster de da i Fona2000? Og er der forskellige hjemmesider for Fona og Fona2000? Og hvis ja, hvad er så adressen på sidstnævnte? Hvornår har Fona åbent? Og holder Fona2000 længere åbent end Fona? Og hvis ja, hvor længe?
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
1217 indlæg • Side 15 af 82 • 1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 82

Tilbage til Genrefilm