• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
3104 indlæg • Side 164 af 207 • 1 ... 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167 ... 207

Re: Seneste VHS-fund (hvis det interesserer nogen...)

Indlægaf Diabolik » søn 28. feb 2016 14:40

warlock skrev:Jeg fik for et stykke tid siden dette skønne VHS cover til Giulio Berruti's Killer Nun (Suor Umicidi) fra 1978.
Coveret er identisk med det britiske pre-BBFC Video Nasty cover, men er fundet i Danmark.
Jeg ved at Techno film udsendte VHS med internationale covers i forskellige lande, deriblandt Danmark. De nævnte ikke altid på coveret, om de pågældende landes tekster var på selve båndet.
Så min nysgerrighed hviler på, om dette cover kommer fra en dansk udgivelse eller ej. Jeg har personligt ikke hørt om en dansk VHS udgivelse af Killer Nun, men jeg er ikke 100 % sikker i min sag. Mit gæt er at dette er et britisk pre-BBFC cover. Hvis der er en af jer derude der ved noget om en dansk VHS udgivelse
af Killer Nun (eller ej), kunne det være interessant at høre om. I alle tilfælde er jeg glad for mit cover.
Geek

Billede

Jeg kan se, at der sidder en Fletcher Video-mærkat på coveret og Fletcher var et rent engelsk foretagende, men det er bestemt ikke ensbetydende at den ikke har været til udlejning i en dansk videoforretning... I video'ens spæde var det faktisk fuldt ud legalt at leje udenlandske videokassetter uden danske undertekster, så på en måde så er din Killer Nun faktisk en form for dansk ex-rental... Forøvrigt, jeg har aldrig set en 'rigtig' dansk udgivelse af Killer Nun (dvs. med dansk cover og danske undertekster)... Har faktisk selv lige fået fat i et par 'danske' udgivelser; The Blood Spattered Bride (Mountain Video) & Corridors of Blood (Iver Film) som begge blev udlejet i City Video Center der lå på Kaalundsgade her i KBH.
/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Diabolik » søn 28. feb 2016 15:19

Lidt af hvert...
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Og sluttelig et par engelske 'danske' rentals;
Billede
Billede
Billede
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf warlock » søn 28. feb 2016 16:06

.
Senest rettet af warlock lør 11. feb 2023 20:45, rettet i alt 1 gang.
warlock

Indlægaf Diabolik » søn 28. feb 2016 16:47

warlock skrev:Jeg kan se at der har været ting ude på dansk ex-rental, som jeg personligt aldrig selv har set skyggen af.
Jeg kender godt til video-katalog-årbøgerne, men jeg ved ikke om de er helt komplette. Eller om der er film nævnt i dem der aldrig udkom ?

Desværre blev Videogramforeningens 'Videografen' kun holdt ajour op til okt. 1984, hvilket betyder at der, efter hvad jeg ved, findes ikke nogen oversigt over hvad der sidenhen blev udgivet... Jeg har kontaktet Videogramforeningen for at høre om de måske lå inde med noget materiale der dækkede perioden op til 1990 + om de havde en liste over medlemmer i perioden 1980-1990... Ikke fordi det stod direkte i svaret, meeeen jeg tror nok jeg blev anset lidt som en tosse (hvilket måske er fair nok?! :D ) ... Hvorom alting er, så fik jeg aldrig noget ud af det...
Hvad angår kompletheden, så er der ihvertfald 3 titler er nævnt i referenceværkerne, men som aldrig er set nogetsteds; Romero's Martin (Vampyrdrengen), Henenlotter's Basket Case (Kurvemonstret) & Hough's Twins of Evil (Draculas heksejagt)... Alle er angivet som værende udgivet af Sonet Video, men (jeg kan kan ikke huske hvem der fortalte mig det) eftersigende fortalte en Sonet medarbejder at filmene godt var indkøbt til videodistribution, men at det aldrig blev til noget...
Omvendt er det så også det, for mit vedkommende ihvertfald, der gør det danske videomarked interessant; Ingen har den komplette oversigt over hvad der er udgivet og fra tid til anden dukker der titler op som man aldrig har vidst været i distribution herhjemme...
Og så er der jo sagnene... myterne; Bava's Blood and Black Lace udsendt på Irish (eftersigende stået til udlejning i en kiosk i Søften), Cavara's Black Belly of the Tarantula (Nåle-mordene) udgivet på Video Action/Ole Jacobsen ApS & Gordon's Re-Animator (Re-Animator... Døden er kun begyndelsen) på Vestron... Indtil flere kilder (også her på forummet) har sagt at de har den danske udgave, men hver gang der er blevet bedt om et scan, så har båndet 'forputtet sig'...
/D
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Diabolik » søn 28. feb 2016 17:25

warlock skrev:Når jeg tænker tilbage kan jeg godt huske at jeg har set flere udenlandske vhs, fundet sammen med danske ex-rentals. Tit i form af britiske pre-BBFC udgivelser, bla. Ted V Mikels: Blood Orgy of the
She-Devils.

Billede

Den VCL-udgivelse... er den dansk?
Fandt engang denne VCL-udgivelse, som ligner den engelske 2. udgivelse dog med norsk bagside-tekst, men har danske undertekster...

Billede

/D
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf warlock » søn 28. feb 2016 17:33

.
Senest rettet af warlock lør 11. feb 2023 20:44, rettet i alt 1 gang.
warlock

Indlægaf warlock » søn 28. feb 2016 17:57

.
Senest rettet af warlock lør 11. feb 2023 20:44, rettet i alt 1 gang.
warlock

Indlægaf Diabolik » søn 28. feb 2016 18:01

warlock skrev:Billede

Åh, ja... Go'e gamle City Video på Bruuns Bro i Aarhus... Nøøøj, hvor ville jeg gerne have været der da de solgte ud... Desværre fik jeg først besked om udsalget 14 dage efter og da havde 'Inferno'-folket rippet biksen!!
/D
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf warlock » man 29. feb 2016 04:32

.
Senest rettet af warlock lør 11. feb 2023 20:43, rettet i alt 1 gang.
warlock

Indlægaf Selvjustitsminister » tors 3. mar 2016 05:41

Shotgun har jeg også på VHS, jeg kan ikke lige huske hvordan den ser ud. Derudover har jeg en til jeg også Mac-10. Jeg kan ikke huske om den har en undertitel

warlock skrev:Min teori Mht myterne er at det kan være flere ting. Det kunne f.eks være folks hukommelse der spiller
dem et puds. Det vil sige at deres hukommelse roder det hele lidt rundt. En anden teori er at de har set
skrift på enten norsk eller svensk og forveksler det med dansk. En tredje teori kunne være at de gerne
vil være lidt interessante. En fjerde teori er at de rent faktisk har set de påståede udgivelser, men at de ikke har nogen fysiske beviser. Min egen holdning til det er at de ikke findes førend kassetterne kommer
fysisk på bordet. Det virker lidt underligt at der er flere som siger at de har den danske udgivelse af Re-Animator, og ingen af dem kan finde den frem. Underligt... :? Folk skal bestemt være velkommen til at
ligge dem frem her på Uncut hvis de skulle have dem i deres samlinger. Det er der sikkert flere af os som
vil sætte pris på. Så kan vi få opklaret myterne og få titlerne skrevet ind i dansk video historie.

Disse tre vhs'er er dog ikke myter. Det er nogle af mine mere værdsatte video'er i samlingen.
De er alle tre instrueret af Nick Millard. Slagteren.. er set flere gange, de to andre kender jeg kun fra
mine egne eksemplarer.

Billede
Billede
Billede

/W
Brugeravatar
Selvjustitsminister

Indlægaf warlock » tors 3. mar 2016 15:47

.
Senest rettet af warlock lør 11. feb 2023 20:57, rettet i alt 1 gang.
warlock

Indlægaf Selvjustitsminister » man 7. mar 2016 04:34

warlock skrev:
Selvjustitsminister skrev:Shotgun har jeg også på VHS, jeg kan ikke lige huske hvordan den ser ud. Derudover har jeg en til jeg også Mac-10. Jeg kan ikke huske om den har en undertitel

Billede

Hvis det er den samme identiske VHS, så er vi minimum to der har den.

BTW. Tak for responsen. Det er sjovt at høre hvad folk ligger inde med derude. topdollar

Shotgun's originale titel er Gunblast. Jeg ved godt at den også er ude på en anden dansk VHS som Mac 10.
Mac 10 udgaven som jeg har set, er en salgs-kassette. Det kunne iø godt ligne en af Video International's
egne Bootlegs.

Den ser således ud:
Billede

/W

Jeg mener nu ikke Mac-10 og Shotgun er samme film, men jeg kan huske forkert
Brugeravatar
Selvjustitsminister

Indlægaf warlock » man 7. mar 2016 13:39

.
Senest rettet af warlock lør 11. feb 2023 20:56, rettet i alt 1 gang.
warlock

Indlægaf vonhegnet » man 7. mar 2016 16:17

Mht Re-Animator på DK lejevideo så er det yyyderst tvivlsomt.....MEN, folk der mener/tror de har set den, KAN muligvis bare ha' set en recordet optagelse fra den hedengangne tv-kanal 1000 (tror jeg det var), som faktisk viste den. Jeg ved f.eks. at de unge i ungdomsklubben hvor jeg arbejdede ,lod en mystisk udseende 2-3 gangs kopi gå på omgang i vennekredsen.....cheers, Lars
"Jens....kald mig...Jens"(Dr Jerslev i SCHIZOFRANTIC)
vonhegnet

Geografisk sted: aalborg

Indlægaf larsskive » man 7. mar 2016 23:37

Dælme mange gode bånd Diabolik.
Brugeravatar
larsskive

ForegåendeNæste

Skriv et svar
3104 indlæg • Side 164 af 207 • 1 ... 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167 ... 207

Tilbage til Genrefilm