• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
351 indlæg • Side 22 af 24 • 1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24

Indlægaf Vi Har Sjov » man 11. jul 2011 19:59

El Schnaflos skrev:Godt nok ikke horror, men jeg vil da anbefale doku'en The Aristocrats, der vises i aften klokken 22.50 på DR2.

Filmen som sådan, er måske ikke den store åbenbaring, men de forskellige komikeres udlægninger af aristokrat-joken er ganske underholdende.

Fremragende komisk doku! :D
Brugeravatar
Vi Har Sjov

Geografisk sted: www.movieboxen.blogspot.com
  • Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » man 11. jul 2011 22:07

Gilbert Gottfried iz da bomb!
Brugeravatar
El Schnaflos

Geografisk sted: Sønderbronx, DK
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » lør 1. okt 2011 19:06

I aften kl. 22.05 på DR K:
Billede

Lidt blandet omtale:
http://www.metacritic.com/movie/boardin ... ic-reviews
Adskillige af de negative kommentarer lyder næsten som anbefalinger.

Fra David Phelps' (Slant Magazine) anmeldelse:
Everything in Boarding Gate happens too fast. Flickers of light, crowds rushing by, jump cuts, discontinuities, inexplicable plot developments, Adderall-inspired camerawork, and a scene-storming Asia Argento, who looks ready to rape anything in sight: such is Boarding Gate's fodder.

[...]

Whereas even the supposedly feminist Catherine Breillat simply plays Argento as a savage-man in her upcoming The Last Mistress, Assayas makes her as feminine as she is masculine—and as doped as she is lively. Slowly coo-cooing her dialogue as if whimpering baby talk, Argento seems as new to the world as she is ready to fuck it over. She's through with it and just getting started. Both the first act, filmed in black and chrome, and the last, which opposes the starkness of the first two with the hyper-stimuli of cluttered Hong Kong, find Argento bursting out of traps like a caged Fury. The flipside to Clean's tranquil (tranquilized) Maggie Cheung, she's a woman on the run—and one also with nowhere to go.

http://www.slantmagazine.com/film/revie ... -gate/3465
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » søn 2. okt 2011 00:02

Tak for tippet. Jeg optog den sidste gang, den blev vist (og har stadig ikke fået set den!) :x
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » fre 11. nov 2011 13:57

Onsdag d. 16. november kl. 21:50 viser DR K Claude Chabrols svanesang "Le Fauteuil Hanté" ("Gaston Leroux: Det hjemsøgte sæde") fra tv-serien "Au siècle de Maupassant: Contes et nouvelles du XIXème siècle".
Billede
DR skrev:Fransk gyserdrama fra 2009.

Et ledigt sæde i Det Franske Akademi skal besættes, men pludselig begynder alle kandidaterne til den prestigefyldte stol brutalt at dø én efter én.

Journalisten Fandor begynder at undersøge fænomenet sammen med Lalouette, der er ekspert i det okkulte, uden at vide, at Lalouette selv drømmer om en plads i Akademiet.

Instruktion: Claude Chabrol.

Historien er skrevet af franskmanden Gaston Leroux. Han var journalist og forfatter, og han skrev i begyndelsen af 1900-tallet en række populære detektivromaner. Mest kendt er hans historie Le Fantôme de l'Opéra, som Andrew Lloyd Webber i 1986 omdannede til en musical. (Kilde: Den Store Danske)

Genudsendelse:
17. november 2011 kl. 16:10

Billede
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » tirs 15. nov 2011 17:05

Tak for tippet, Nicolai!! Den skal bestemt optages.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tors 17. nov 2011 01:34

Jeg præsterede naturligvis at missed den!!! :x

Nu er dvd-optageren sat for genudsendelsen i morgen!!! :?

Nu mangler vi så bare lige, at antenneselskabet skal udføre arbejde i morgen eftermiddag (hvor den sendes).
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Morbid Angel » tors 17. nov 2011 18:23

Jack J skrev:Jeg præsterede naturligvis at missed den!!! :x

Nu er dvd-optageren sat for genudsendelsen i morgen!!! :?

Nu mangler vi så bare lige, at antenneselskabet skal udføre arbejde i morgen eftermiddag (hvor den sendes).

Den skal nok komme en fire fem ganger mere det er jo DR :roll:

Mvh

MA
Morbid Angel

Indlægaf Jack J » søn 20. nov 2011 10:15

Morbid Angel skrev:Den skal nok komme en fire fem ganger mere det er jo DR :roll:

LOL. Jeg fik den skam optaget ved genudsendelsen dagen efter. 8)

I øvrigt vil jeg lige gøre opmærksom på, at DR2 hver mandag sender nye franske spændingsfilm. For et par uger siden sendte de fx CHRYSALIS, som jeg optog og her til morgen netop har siddet og set - og jeg giver fuldstændig Søren Hardy ret i hans begejstrede anmeldelse her på Uncut! Den er virkelig god!

http://uncut.dk/show_review.php?review_id=1801
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » ons 21. dec 2011 08:42

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at Walter Hills kanonfede MED DE BARE NÆVER (Hard Times) med Charles Bronson kommer på DR2 kl. 18:20 i dag! Jeg så (og optog) den første gang, da den blev vist på TV engang i 80'erne, og så og genså det betamax-bånd igen og igen. :mrgreen:
Jeg husker, at kokken på den restaurant, hvor jeg dengang arbejdede, beskrev filmen som en typisk Bronson-film: "Han kommer ind med toget, så ordner han det han skal, og så stiger han på toget og tar fra byen igen", som han sagde (sådan cirka). :lol: Sandt nok!

http://www.dr.dk/DR2/film_paa_dr2/Films ... 161934.htm

Bagefter viser DR2 iø også INGLORIOUS BASTARDS (den nye).
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf rammy » ons 21. dec 2011 12:26

HØRT!
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds og exploitation-aficionados! Velkommen til Sørensen Exploitation Cinema...bloggen - klik her!
Brugeravatar
rammy

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » fre 17. feb 2012 18:36

Lørdag d. 3. marts har DR HD premiere på "Doctor Who" (med Matt Smith i titelrollen):
DR skrev:'Doctor Who' vises på DR HD hver lørdag kl. 20.00 og genudsendes søndag eftermiddag kl. ca. 14.00 og igen onsdag kl. ca. 18.00.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Vi Har Sjov » fre 17. feb 2012 19:29

Genså DePalmas Body Double i aftes på TV2. Hold fast en mærkelig film. Sær blanding af Hitchcock-pastice, 80er bondage - og skal noget af det ikke forestille at være drøm? Meget hyggelig 80er nostalgi :)
Brugeravatar
Vi Har Sjov

• Hjemmeside

Indlægaf Vi Har Sjov » lør 18. feb 2012 19:18

Showtime viser i aften lørdag Motorsavsmasakren 2 fra 1994 m Renee Zellweger og Matthew McConaughey - såer underholdningen hjemme som man siger.......
Brugeravatar
Vi Har Sjov

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » lør 18. feb 2012 19:23

Vi Har Sjov skrev:Showtime viser i aften lørdag Motorsavsmasakren 2 fra 1994 m Renee Zellweger og Matthew McConaughey - såer underholdningen hjemme som man siger.......

Jeg skal ærligt tilstå, at den har jeg aldrig set. Jeg husker bare, at Vang svinede den til i et rev. her på Uncut. LOL.

"Hvad fanden er det for en film du har anbefalet?" spurgte en flok vrede ungdomsskoleelever mig anklagende for en del år tilbage. Filmen, som havde vakt deres harme, var Kim Henkels aldeles tandløse og ligegyldige genindspilning af Tobe Hoopers klassiske Motorsavsmassakren (The Texas Chain Saw Massacre) (1974). Jeg havde omtalt originalen i yderst positive vendinger i undervisningen. Dog havde jeg glemt at nævne det forfærdelige remake, hvilket viste sig at være fatalt, da de stakkels elever skulle leje film til den næste videoaften.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
351 indlæg • Side 22 af 24 • 1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24

Tilbage til Genrefilm