Skøtt skrev:Jeg skal nok lige se den igen, men det virkede måske netop bare som om hele filmen 'virkede' og var for forståelig i første gennemsyn. Og derfor aldrig blev rigtigt medrivende eller overraskende i sin sammensplejsning.
Staal skrev:- Hvad var der med de sko, der vendte forkert?
- "She" skrev en afhandling om kvindedrab, og endte med at 'adoptere' tankerne om, at kvinder er onde?
- Hvad skete der for den talende ræv?
- Hvad symboliserede dyrene i det hele taget. Her tænker jeg hjorten, ræven og fuglens tilstedeværelse. Ligeledes scenen med den "fødende" hjort/dådyr.
- Hvad skete der for hjorten bag barnet i epilogen?
Anders skrev:Angående stjernebilledet er jeg også helt lost.
Men angående slutningen, så forstod jeg det som om alle de "forfulgte" kvinder fra middelalderen og op, som kommer gående og er blevet udfriet af "She"s ærlighed omkring kvindens natur. De selv samme kvinder, som vi ser ligge døde under "kneppe-på-træ"-scenen, og de selv samme lig som vi ser ligge overalt på jorden i det smukke billede da Dafoe lister væk fra hytten om natten.. Hvilket forresten fik mig til at tænke voldsomt meget på billederne fra Dante's Guddommelige Komedie..
Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster