• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
1217 indlæg • Side 32 af 82 • 1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 82

Indlægaf rammy » ons 4. aug 2010 16:14

Jack J skrev:"Sorensen exploitation cinema" :shock: :lol:

Hehe, det er skam bare min lille filmklub på FB og IRL :lol:
Brugeravatar
rammy

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » ons 4. aug 2010 16:17

rammy skrev:
Jack J skrev:"Sorensen exploitation cinema" :shock: :lol:

Hehe, det er skam bare min lille filmklub på FB og IRL :lol:

Ah! Kewl! 8)
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Gory-Glory » tors 19. aug 2010 00:12

Jag såg precis på

Primal Rage
Bolag: Pathe - Nordisk Film Video A/S - Danmark
Format: VHS PAL

Billede

http://www.imdb.com/title/tt0102709/

Engelskt tal, dansk text
Fullscreen 1.33:1

Primal Rage är en italiensk/amerikansk film från år 1988 som är regisserad av Vittorio Rambaldi och manus av Umberto Lenzi som handlar om två killar som är reportrar på skolans tidning på universitetet i Miami. Dom ska göra ett reportage om en professor som spelas av Bo Svenson som forskar om apor.

En av killarna bryter sig in på labratoriet och tar några bilder på apan som biter honom. Han blir sjuk av nåot sorts virus som han har fått av apan. Han biter en tjej i halsen och viruset sprider sig på univeritetetet och den andra killen och en tjej får försöka att sätta stopp på viruset och dom smittade, det blir inte bättre av att det ska vara en halloweenfest där smittan sprider sig.

Filmen var helt klart underhållande och bjöd på när 1980-talet var som bäst med tidstypiska frisyrer, kläder, inredning och musik. Det bjöds på en helt okej historia, bra handling, spänning och lite gore, men jag trodde faktiskt att filmen skulle vara bättre än den var.

6/10
https://www.instagram.com/goryglory
https://www.tiktok.com/@g0rygl0ry
https://www.youtube.com/@g0rygl0ry
Brugeravatar
Gory-Glory

Geografisk sted: Sverige
  • Hjemmeside

Indlægaf Vi Har Sjov » fre 20. aug 2010 13:13

Mine tre seneste bifture har været til The Expendables, Predators og Knight And Day. Tror jeg bliver nødt til at reparere med en lang fransk drama-kavalkade i Cinemateket for at få balance i systemet igen... :shock:
Brugeravatar
Vi Har Sjov

Geografisk sted: www.movieboxen.blogspot.com
  • Hjemmeside

Indlægaf Larsemand » lør 21. aug 2010 08:34

Inception: 7/10 - Jeg har det ikke så godt med Nolan's pacing. Kærlighedshistorien kom lidt ved siden af og en anelse for meget actionbrag i forhold til en idé med så meget potentiale. Men "vilde effekter mand" og "syret idé dér".
Larsemand

Indlægaf Gory-Glory » man 23. aug 2010 00:01

Jag såg precis på

Friday the 13th Part 2
Bolag: Paramount Home Entertainment (Spain) S.L. - Spanien
Format: DVD PAL region 2

Billede

http://www.clubparamount.es
http://www.imdb.com/title/tt0082418/

Engelskt, tyskt, spanskt, italienskt, franskt tal, engelsk, tysk, dansk, finsk, fransk, holländsk, norsk, svensk text
Widescreen 1.78:1

Friday the 13th Part 2 är en amerikansk slasher från år 1981 som är regisserad av Steve Miner som handlar om att tjejen i ettan halshögg Mrs Voorhess och nu är Jason tillbaka i skogarna i nordöstra USA för att hämnas mordet på hans mamma. Några killar och tjejer är på ett läger för att gå en lägerledarekurs.

Självklart så är Jason där för att hitta nya offer att hämnas på och när dom väl fattar att Jason finns på riktigt och inte en legend och påhitt så är det redan för sent och dom får kämpa för sina liv för at ha en chans att överleva.

Filmen var helt klart underhållande och bjöd på spänning, en bra historia, fina miljör, lite gore och naket.

6/10
https://www.instagram.com/goryglory
https://www.tiktok.com/@g0rygl0ry
https://www.youtube.com/@g0rygl0ry
Brugeravatar
Gory-Glory

Geografisk sted: Sverige
  • Hjemmeside

Indlægaf rammy » tirs 24. aug 2010 12:14

Centurion (2010).
Set d.23/08-10
Blu-ray
HD-Projektor
5.1 Surround
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=N2b2y7AKt_k
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt1020558/
Se stills fra filmen i gruppens billedarkiv.

In the year of our Lord 117. Det mægtige Romerrige hersker over halvdelen af verden, men er gået i stå i det nordlige England. De vilde barbarer kaldet Picterne (ledet af Ulrich Thomsen) vil ikke give sig og chokere Romerne med deres brutale og nådesløse Guerrilla warfare. Det legendarisk Niende Regiment bliver sat på opgaven med den vellidte general Virilus (Dominic West) i front. Regimentet falder i baghold og Quintus Dias (Michael Fassbender) prøver desperat at få en lille håndfuld overleverende helskindet hjem. Men de er fanget langt bag fjendens linier og nu begynder jagten.
Instruktøren Neil Marshall står bag filmen og kommer med kult hittet Dog Soldiers, nyklassikeren The Descent og den elendige Doomsday i bagagen. Heldigvis hører Centurion til blandt de to bedste af hans film. Centurion er en klassisk survival film i middelalderen, så historie og plot er der ikke meget af. Tilgengæld står den på action og fantastiske billeder i overflod. Landskaberne er smukke og bjergtagende mens de tætte nærkampe er beskidte og blodige. En vellykket actionfilm med solidt skuespil hele vejen rundt. Især helten i form af Michael Fassbender (Inglourious Basterds, Hunger, 300) er lige i øjet. Minusserne er filmens forudsigelighed og de til tider grimme CGI blodsprøjt men vi lander på et lille 4 tal og det skal nok ses i lyset af min kærlighed for såkaldte sværd-og-sandal-film.

Filmen: 4/5 chainsaws.
Billede: 5/5.
Lyd: 5/5.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
rammy

• Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » lør 28. aug 2010 22:47

Havde forleden en aften i selskab med nye(re) britiske instruktører. Christopher Smith's "Black Death" og "Triangle" og Neil Marshall's "Centurion". Ingen af dem voldsomt ophidsende men dog seværdige... Triangle dog ikke inkluderet. Jeg fandt simpelthen strukturen for repitativ og så var den ikke dét mindfuck, jeg havde forventet.

Derudover havde jeg den mildest talt opkast-fremkaldende "fornøjelse" at se Vampire's Suck. Ja, ja... Jeg var selv ude om det!
Det skal dog retfærdigvis siges at den var bedre end Date/Disaster/Epic Movie, så betegnelsen "elendig" er nok meget passende for filmen.

Black Death: 3/5
Centurion: 3/5
Triangle: 2/5
Vampire's Suck: Uden for skala!
Brugeravatar
El Schnaflos

Geografisk sted: Sønderbronx, DK
  • Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » man 30. aug 2010 23:20

På ingen måder er genrefilm i dette forums henseende, men en blændende smuk, smuk film; Jørgen Leth's En Forårsdag i Helvede... 10/10 Shimano-kranke!!! Glæder mig til at gense 'Stjernene og Vandbærerne' og 'Den Umulige Time'!!!!

Billede

/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Jack J » tirs 31. aug 2010 20:15

Diabolik skrev:På ingen måder er genrefilm i dette forums henseende, men en blændende smuk, smuk film; Jørgen Leth's En Forårsdag i Helvede... 10/10 Shimano-kranke!!! Glæder mig til at gense 'Stjernene og Vandbærerne' og 'Den Umulige Time'!!!!

EN FORÅRSDAG I HELVEDE!!
Jeg kunne sgu også godt tænke mig at gense den film, og du har ret; en smuk, smuk film. Jeg har aldrig set de andre.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf henschjell » tors 2. sep 2010 03:13

Som stor Cykel fan, har jeg set alle 3, er dog ved at være længe siden, jeg
så dem sidst. EN FORÅRSDAG I HELVEDE!! står i hukommelsen som den bedste.
Skyldes nok tildels, at løbet Paris-Rubaix næsten altid i sig selv,
er en fantastisk historie. Men de 2 andre er bestemt også værd at se.
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet

Indlægaf Diabolik » tors 2. sep 2010 09:49

henschjell skrev:Som stor Cykel fan, har jeg set alle 3, er dog ved at være længe siden, jeg
så dem sidst. EN FORÅRSDAG I HELVEDE!! står i hukommelsen som den bedste.
Skyldes nok tildels, at løbet Paris-Rubaix næsten altid i sig selv,
er en fantastisk historie. Men de 2 andre er bestemt også værd at se.

Du har ret i at En Forårsdag i Helvede er den bedste, men Stjernerne og Vandbærerne er faktisk ret så underholdende; især vandbærernes funktion; at sørge for vand, sodavand og ØL til stjernerne... Jow-jow... promillekørsel var åbenbart tilladt dengang! Og sekvensen fra en at de 'tørre' etaper, hvor rytterne 'raider' værtshusene langs ruten pga. tørst og ejerne ser det som en stor ære i at det netop er dem der bliver raidet!!!

Rent filmisk, så synes at den flotteste af de tre er 'Den Umulige Time' om Ole Ritters forsøg på at generobre timerekorden fra Eddy Merckx... Wauuuuvvvv!!!!

Iaften står den så på hans rejsefilm... Især Haiti - Uden Titel!!! Rå og brutal film om Haiti... lidt ovre i Prosperi/Jacopetti's Mondo-tradition, dog noget mere poetisk og non-exploiterende!!!
Så vidt jeg husker så er der 'verdens vildeste begravelse' i... og så er den ovenikøbet ægte!!!
Man følger er bisættelse på en haitiansk kirkegård; følget har store problemer, pga. pladsmangel, med at skubbe kisten ind på marmorhylden... Stooor opstandelse, man vender og drejer kister på alle leder og kanter, maser og skubber til ingen nytte.... Lige ind til at et klogt hoved finder på at smadre kisten og propper kisten ind i bidder!! Total syret!!!

Billede

Billede

Gad godt vide hvordan de fik liget proppet ind bagefter!!! Kisten ser nemlig ud til at være tom, da de endelig fik den bakset på plads!

/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

The mist og the brood

Indlægaf Trillian » lør 4. sep 2010 16:47

Jeg har nylig set The Mist og The Brood (tak for anbefalingen Vang :)).

Som stor fan af Stephen Kings bøger var det med spænding jeg satte The Mist i afspilleren. Men Darabont's seneste king-fimatiseringer (Shawshank redemption og Den Grønne mil) lovede det da godt, selvom Darabont nu bevæger sig over i Kings horror-univers.

Og ja, ganske god film med fokus på at skræmmer du menneskene og fratager dem strøm og den teknologiske tryghed, så er der ikke brug for uhyrer ude fra, de skal nok selv slå hinanden ihjel hvad de da også gør.

Der bliver lånt rigeligt fra både Tågen, Aliens og Hitchcocks Fuglene (slutscenen) men det gør nu ikke noget. Og modsat mange kunne jeg lide Darabonts slutning der afviger fra Kings - I redningens stund ser man et menneske i frit fald brrrrrr !

http://www.uncut.dk/show_review.php?review_id=1881

The Brood er en veldrejet 70'er gyser af fantastiske Cronenberg. Også her bliver der lånt fra bl.a. Roegs Don't Look Now - men små dværgmonstre er altid skræmmende.

http://www.uncut.dk/show_review.php?review_id=1881

Der var nu en del jeg ikke forstod.

SPOILER - SPOILER - SPOILER

Hvis Dr. Raglan fra starten vidste hvor farlige misfostrene var, hvorfor greb han ikke ind og hvorfor fortsatte han Nolas terapi med de grusomme konsekvenser det fik ?

Begge kan anbefales
Hilsen
Trillian
Brugeravatar
Trillian

Geografisk sted: Endnu længere ude på landet på Fyn

Re: The mist og the brood

Indlægaf Jack J » lør 4. sep 2010 20:36

Trillian skrev:
SPOILER - SPOILER - SPOILER

Hvis Dr. Raglan fra starten vidste hvor farlige misfostrene var, hvorfor greb han ikke ind og hvorfor fortsatte han Nolas terapi med de grusomme konsekvenser det fik ?

Begge kan anbefales

Og SPOILER alert her også!

Nu er det godt nok længe siden, jeg har set THE BROOD, men skyldes det ikke "bare", at Dr. Raglan var en afsporet doktor? Afsporede doktorer og videnskabsmænd har det med at fortsætte, selvom det får uheldige konsekvenser for andre. Videnskaben før mennesket.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Re: The mist og the brood

Indlægaf Skøtt » lør 4. sep 2010 21:29

]
Trillian skrev:
Hvis Dr. Raglan fra starten vidste ...

Måske var han fuld?

Billede

Jeg overhørte en far og søn snakke om The Expendables, så jeg skyndte mig direkte ind og se den "...shotgun der blæser hoveder af...", "...ham der var godt nok glad for sine knive..." - børn kan noget med at se de gode ting i film.
Det mindede mig sgu helt om en regulær 80er action-film. Comboen Lundgren & Stallone er fucking ace! Krydret med Jet Li & Mickey Rourke - og så en cameo fra Bruce Willis & Arnold Schwarzenegger. Ka-boooooom. Ikke Rambo 4 niveau i awesomeness - men absolut seværdig og moralsk depraveret på den fede bodycount-agtige måde...

Billede
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
1217 indlæg • Side 32 af 82 • 1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 82

Tilbage til Genrefilm