Mads Jensen skrev:De startede i 1978 med at levere film til radio- og tv-forhandlere, men jeg mener at det var udenlandske kassetter og altså ikke deres egne udgivelser. I start-80'erne udgav de film under navnene Dansk Videofilm og Video Collection - og de stod også bag udgivelser på Techno Film, HemVideo, m.fl. Jeg ved ikke hvornår de udgav de første egentlige ABCollection-udgivelser, men mon ikke det har været omkring 83-84.
Diabolik skrev:Mads Jensen skrev:De startede i 1978 med at levere film til radio- og tv-forhandlere, men jeg mener at det var udenlandske kassetter og altså ikke deres egne udgivelser. I start-80'erne udgav de film under navnene Dansk Videofilm og Video Collection - og de stod også bag udgivelser på Techno Film, HemVideo, m.fl. Jeg ved ikke hvornår de udgav de første egentlige ABCollection-udgivelser, men mon ikke det har været omkring 83-84.
Fandt lige denne reklame i Ugens Rapport (nr. 14 - 1984) hvor AB-Collection reklamerer for Dansk Videofilm og Video Collection, men også for deres 'egne' AB-C.-udgivelser...
Tror faktisk, at de importerede utekstede Cinehollywood også... Det må da være nogen af disse udenlandske kassetter du nævner, Mads...
/D
Mads Jensen skrev:Det er meget sandsynligt. Det kunne sikkert også have været udgivelser fra et selskab som Videoring - som egentligt var tysk men bl.a. også udgav film med danske tekster.
I bladet Video Nyt fra 1982 er der en artikel om ABCollection, hvor der står at de udover udlejningsfilm også kan tilbyde ca. 200 titler fra Magnetic Video - som var et underselskab til 20th Century Fox.
Jack J skrev:Jeg husker, at Ugens Rapport også havde en videoklub (altså med almindelige film). Bl.a. lejede jeg EVIL DEAD II i start-90'erne og der var et klistermærke på omslaget med "Rapport videoklub" (eller noget i den stil). Er der nogen, der ved, hvor meget det egentligt var en rigtig klub? Kunne man fx abonnere? Og hvor mange film udgav de?
Jack J skrev:Jeg husker, at Ugens Rapport også havde en videoklub (altså med almindelige film). Bl.a. lejede jeg EVIL DEAD II i start-90'erne og der var et klistermærke på omslaget med "Rapport videoklub" (eller noget i den stil). Er der nogen, der ved, hvor meget det egentligt var en rigtig klub? Kunne man fx abonnere? Og hvor mange film udgav de?
Diabolik skrev: jeg tror egentlig bare at de blev brugt som et reklame-mæssigt 'kvalitetsstempel'...
Diabolik skrev:larsskive skrev:Hej med jer
Kan den passe at Dansk Video Distribution overtog irish i sin tid [...]
Jeg tror såmænd bare, at DVD (ikke at forveksle med københavnske DVD ApS 1982/3 som udgav på Royal Video-labelen) overtog et restlager af Irish's salgsudgivelser [...]
Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster