• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
1217 indlæg • Side 53 af 82 • 1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 82

Indlægaf Anders » ons 8. jun 2011 11:19

Jeg havde den anden dag fornøjelsen af for første gang at se "The Prophecy" (1995, http://www.imdb.com/title/tt0114194/)

Skulle nogen tilfældigvis være lige så langsomme som mig, og endnu ikke have set denne film, så kan den fint anbefales. Fedt plot, glimrende handling og fede karakterere. Især Viggo Mortensen. :)
Do you serve food here?
- Best in mexico!
.. I kinda' doubt that!
Anders

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Ynz » ons 8. jun 2011 17:38

Billede

En gennemgang af ens let opløste videosamling giver mange god genopdagelser. Blandt andet dukkede to glemte Bo Svenson-film op og den slags muligheder må ikke misses: Der er dømt dobbelt op på Bo Svensson!

Først Double Target fra 1987, instrueret (sådan da!) af Bruno Mattei. Jeg har ladet mig fortælle at Mattei et sted har udtalt at han aldrig har lavet en god film – selvom han har instrueret en pæn håndfuld. Jeg synes dog at Mattei med DT beviser at han snildt kan servere en fin film i højt tempo og endda momentvist godt iscenesat. Voldscenerne virker i hvert fald velgennemtænkte med masser af slowmotion-lir og blod. DT er ren rip-off af Rambo II, men det er som bekendt heller ikke en dårlig film at planke. O’Keefe (som har hovedrollen) har jeg egentligt aldrig brudt mig om, men må dog anerkende at manden er med til at skrue op for 80er charmen. Overfor O’keefe spiller Bo Svensson en udmærket, men desværre lidt anonym skurkerolle som sadistisk russer. Selveste Donald Pleasence har også en lille rolle som dumt politiker-svin. Langt fra en mesterlig film, men den har bestemt sine øjeblikke!

Den danske X-rental fra Irish står knivskarpt men desværre i panscan.

Næste film er Blood Brothers fra 1988. Svensson har denne gang hovedrollen som en lettere alkoholiseret vietnamveteran der sammen med vennerne sætter sig for at befri en kidnappet ven. BB er instrueret af selveste Tonino ”Mit navn er Nobody” Valerii og den mand kan sit kram. Det viser han desværre alt for lidt hér. Ganske vist er den noget mere sikkert iscenesat end DT, men også mere konservativt og nærmest uinteresseret. Men selv et venstrehåndsarbejde fra Valerii er altså ikke uden underholdningsværdi. Alligevel lider den under at den hverken er helt tosset eller helt fantastisk - men jeg morede mig sgu’ nogenlunde.

X-rental’en fra Jaguar Film står fint – igen dog i panscan.
LASERDISC: THE FUTURE OF SOUND AND VISION
Brugeravatar
Ynz

Indlægaf Jack J » ons 8. jun 2011 23:06

Den danske "Blodbrødre" der er ikke helt usjælden! Jeg har netop selv måttet importere den fra en samler i Finland.

Jeg ved ikke, om Mattei sagde det med, at han aldrig har lavet en god film flere gange, men han siger det i alt fald på det interview, der er på den amk. dvd-udgave af HELL OF THE LIVING DEAD. Og så forsatte han med, at han helst gerne ville have genindspillet dem alle sammen! :mrgreen:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » lør 11. jun 2011 00:21

Har lige gloet animationsfilmen "Rango", der er en lettere excentrisk hyldest/spoof til/af de klassiske Spaghetti westerns. Den er bestemt rettet mod et mere voksent publikum med de tonsvis af referencer til klassiske film og den ofte ret grove (og indforståede) humor. Derudover er der en del mere dialog og færre "action-scener" end i de traditionelle animationsfilm, der popper op med jeævne mellemrum.
Den første film-reference man støder på er da Rango, i ørkenen, lander på forruden af Duke og Dr. Gonzo's bil. Herfra kører det i en lind strøm med f.eks. Apocalypse Now, Django, A Fistful of Dollars og mange andre (som jeg garenteret slet ikke fik fat i).

Hovedkarakteren Rango, er skræddersyet til Johnny Depp og stemme skuespillet er generelt meget vellykket. I andre roller hører man Harry Dean Stanton, Ned beatty, Bill Nighy, Alfred Molina og mange andre.
Animationen er skæv men fantastisk og de mere action-prægede scener fungerer upåklageligt.
Plottet er klassisk og i sig selv ikke voldsomt inspirerende, men fungerer i kraft af at det til dels er en spoof og kærlighedserklæring til de gamle westerns.
På musikfronten hørte jeg et gammelt nummer af LARD, et enkelt af Hank Williams og ellers står den på klassisk western-score og en enkelt banjo-version af Wagners Ride of the Valkyries.

Rango er for skæv til det store publikum men har en alvorlig chance for at blive en fremtidig "kultfilm" (hvad det så i bund og grund indebærer).
Jeg er ihvertfald en fan og Rango er den bedste og mest underholdende animationsfilm, jeg har set i nogen tid.

En klar anbefaling herfra, altså.
Brugeravatar
El Schnaflos

Geografisk sted: Sønderbronx, DK
  • Hjemmeside

Indlægaf Selvjustitsminister » søn 19. jun 2011 05:05

An eye for an eye - jeg havde ikke set den siden den blev udgivet på laserdisc, så når de nu ville vise en hævnerfilm på tv måtte jeg gense den. Field er ok i hovedrollen, og Kiefer er altid troværdig som afskum. Men filmen hæver sig ikke over middel.

The Conversation - første gang jeg ser denne klassiker. Rigtigt god uden jeg faldt i svime over den, men jeg tror den vinder ved gensyn. Jeg ser frem imod at se den igen.

The Negotiator - ok underholdning og et godt gensyn, med solide præstationer over hele linien og et fremragende cast. Jackson gør det han gør bedst, og det var fra før jeg begyndte at blive træt af ham.

The Running Man - ikke Arnold filmen, men en der er næsten lige så god. Pga af nogle problemer med deres forsikringsselskab er ægteparret Black ved at løbe tør for penge, og manden vil derfor fake hans egen død, så de kan få pengene tilbage fra forsikringselskabet. Det lykkedes, men så let skal det selvfølgelig ikke være. Lee Remick er fantastisk smuk og god i rollen, som Stella Black, og Alan Bates og Laurence Harvey gør det rigtigt godt også i de to andre hovedroller. Godt spændings niveau, bestemt seværdig.

Thor: Hammer of the Gods - det her er ikke en god film, men den var godt nok underholdende. Historien giver ikke meget mening eller også halvsov jeg undervejs. Zachery Ty Bryan spiller Thor og det går han så lidt overbevisende at han med længder er den dårligste skuespiller i en film fuld af mere eller mindre talentløse tv skuespillere. Se den.
Brugeravatar
Selvjustitsminister

Indlægaf Ynz » søn 19. jun 2011 21:20

Billede

Ark of The Sun God, Antonio Margheriti, 1988: Et kært gensyn med dette møgbillige men svært underholdende Indiana Jones rip-off (et indtryk som det danske videocover bestemt ikke prøver at mindske!).

Påfaldende, men nok ikke særligt sandsynligt, er det hvor meget Lucas' Indy III faktisk minder om den hér film om en skat, der kan give verdensherredømme, og ligger gemt et tempel i ørkenen, bevogtet af et hemmeligt broderskab. Hér er det hele bare knald-i-låget the italian way. Sørme om ikke skatten befinder sig i et HAGEKORSFORMET bjerg(!!)

Ligeså påfaldende er Margheritis karakteristiske brug af miniaturer i actionscenerne. Det fungerer sandt at sige ikke særligt overbevisende, men det er alligevel charmerende cheesy. Warbeck spiller desuden hovedrollen i AOTSG, og det gør han med vanlig charme på den dér lidt off-agtige måde som var hans stil.

Vigtigst af alt er at filmen er pisseunderholdende på den helt dumme måde. Lige som kenderne foretrækker det!

Den danske video fra Irish kan ikke prale af et fantastisk billede, men i det mindste er den da delvis letterboxed.
LASERDISC: THE FUTURE OF SOUND AND VISION
Brugeravatar
Ynz

Indlægaf El Schnaflos » tors 23. jun 2011 14:16

Har de sidste dage set:

American Scary

Billede

Amerikansk dokumentar omkring det MEGET amerikanske fænomen "Horror Hosts", der startede i 50'ernes USA. Enkelte klips fra shows og ellers er det "talking head"-formatet, der hersker.
Tror man havde fået mere ud af filmen, hvis man havde været knægt i 60'ernes Pennsylvania. Folk der ikke har noget forhold, eller kender til, de ofte MEGET pjattede Midnight-programmer, får ikke megen nyttig information.

2/6

Yellowbrickroad

Billede

Kedelig "atmosfærisk" horror. Absolut intet interessant sker i løbet af de ca. 90-100 min, hovedpersonerne render rundt i en skov og langsomt bliver mere og mere sindsyge.

2/6

Slime City Massacre

Billede

Lamberson's efterfølger til Grindhouse favoritten fra 80'erne, Slime City. Igen er der masser af slim og et par sjove effekter. Plottet er naturligvis noget vrøvl, men fungerer alligevel. Teknisk er filmen meget godt med, på trods af et mikroskopisk budget. Skuepsillet er ligeledes fint, når man tager filmens natur i betragtning. Kort sagt kan man beskrive den som en knap så pjattet Troma-film, hvor folkene bag har fået forholdsvis meget ud ganske lidt.

3/6

Stake Land

Billede

Makkerparret, Damici og Mickle, er tilbage med endnu en horrorfilm, efter deres ganske fine Mulburry Street, for nogle år siden.
Det er Zombieland uden humor... og zombier. For i Stake Land er zombierne byttet ud med vampyrer, der har udslettet store dele af verdenens befolkning. To overlevende forsøger at nå til den vampyrfrie by, New Haven og møder på deres vej andre overlevende, masser af vampyrer og religiøst fanatiske canadiske kannibaler.
Filmen er ikke voldsomt original, plotmæssigt, men er alligevel ganske vellykket. Skuespil, stemning, effekter er ganske ok og vampyrvolden er tilpas. Om det er vampyrer eller zombier er sådan set underordnet, for vampyrerne opfører sig i grove træk som zombierne i 28 Weeks Later, som Stake Land også minder om (dog uden af have samme kontanter i ryggen).
Ganske fin og underholdende horrorfilm, der på trods af en plot der går på krykker, stadig formår at underholde.

4/6

Film jeg skal hygge mig med idag: Stripperland, Dylan dog: Dead of Night, Insidious og Killjoy 3. En gang i mellem er sgu' godt at ligge syg.
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Indlægaf Vi Har Sjov » søn 26. jun 2011 23:46

Har endelig fået set The Wicker Man. Og hold da ferie...! :shock:
Brugeravatar
Vi Har Sjov

Geografisk sted: www.movieboxen.blogspot.com
  • Hjemmeside

Indlægaf Morbid Angel » man 27. jun 2011 16:15

Vi Har Sjov skrev:Har endelig fået set The Wicker Man. Og hold da ferie...! :shock:
forhåbentligt originalen?

Mvh

MA
Morbid Angel

Indlægaf Ed Larsen » man 27. jun 2011 17:11

Jeg så The Blancheville Monster (1963) i nat. Temmelig skramlet print fra Alpha Video (no surprise there). En af de ganske få italienske gotikere, jeg ikke havde sat før. Tempoet var som det sig hør og bør i genren slæbende langsomt, skuespilpræstationerne mådelige og handlingen sådan lidt la-la. Men relativ set en ok film. I hvert tilfælde på et punkt også en smule original: Den obligatoriske edgarallanpoeske familiehemmelighed blev afsløret (eller gjorde den) allerede indenfor den første halve time.
Brugeravatar
Ed Larsen

Geografisk sted: Jyderup
  • Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » man 27. jun 2011 17:49

Morbid Angel skrev:
Vi Har Sjov skrev:Har endelig fået set The Wicker Man. Og hold da ferie...! :shock:

Mvh

MA

Med fare for at blive klynget op i klunkerne, synes jeg nu heller ikke den originale var voldsomt ophidsende. Har aldrig helt forstået fascinationen af den.
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Indlægaf Goodbyte » man 27. jun 2011 18:12

Går også ud fra jeg er den eneste der fandt den nye med Nicolas Cage ualmindelig underholdende og ganske glimrende? :lol:
Mine DVD'er
Brugeravatar
Goodbyte

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Morbid Angel » man 27. jun 2011 19:43

El Schnaflos skrev:
Morbid Angel skrev:

Mvh

MA

Med fare for at blive klynget op i klunkerne, synes jeg nu heller ikke den originale var voldsomt ophidsende. Har aldrig helt forstået fascinationen af den.

Jeg syntes den er fantastisk og skræmende ikke at sammenligne med andre horrorfilm, jeg har det samme med Picknic at hanging rock, the wave og don't look now, de er ikke i samme liga som f.eks. Motorsavsmassakeren.
Hvis du gider læse en masse så syntes jeg denne analyse kommer godt omkring, hvad jeg selv føler når jeg ser den http://www.offscreen.com/index.php/phil ... icker_man/

Mvh

MA
Morbid Angel

Indlægaf El Schnaflos » man 27. jun 2011 20:26

Tak for linket men Chrome vil sgu' ikke lade mig komme ind på siden. Den vrøvler noget om at siden er stopfyldt med malware.

Andre der har problemer med linket?
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Indlægaf Morbid Angel » tirs 28. jun 2011 15:28

Kører fint her på iPad.

Mvh

MA
Morbid Angel

ForegåendeNæste

Skriv et svar