• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
1217 indlæg • Side 54 af 82 • 1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 82

Indlægaf Ed Larsen » tors 7. jul 2011 01:31

Så "Sinbad of the Seven Seas" her til aften. 92 min af mit liv som aldrig kommer igen. Men et nydeligt widescreen print fra MGM. Det er ret tydeligt (hvad jeg faktisk ikke vidste på forhånd - en googling bagefter bekræftede min mistanke), at 'filmen' er nogle brudstykker af et fejlslagent projekt forsøgt limet sammen med voiceover fortælling. Med begrænset held.

Men John Steiner er fantastisk!
Brugeravatar
Ed Larsen

Geografisk sted: Jyderup
  • Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » tors 7. jul 2011 17:01

Ed Larsen skrev:Så "Sinbad of the Seven Seas" her til aften. 92 min af mit liv som aldrig kommer igen. Men et nydeligt widescreen print fra MGM. Det er ret tydeligt (hvad jeg faktisk ikke vidste på forhånd - en googling bagefter bekræftede min mistanke), at 'filmen' er nogle brudstykker af et fejlslagent projekt forsøgt limet sammen med voiceover fortælling. Med begrænset held.

Men John Steiner er fantastisk!

Det er efter min bedste overbevisning det mest (ufrivilligt) grinagtige, der nogensinde er produceret. Jeg genser dén fremfor PLAN 9 any day. Har netop erhvervet mig DVD'en, fordi det gik op for mig, at jeg ikke ku undvære den. Steiner og Ferrigno er begge helt hypnotiserende.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Selvjustitsminister » tors 14. jul 2011 02:28

Skullduggery - jeg havde helt glemt, at jeg havde set filmen før, nok fordi den ikke var særligt god. Tilbage til hylden med den, og nu skal jeg forsøge at huske, at jeg har set den, så jeg ikke ser den igen.

The last of the cowboys - trucker film med Henry Fonda, Susan Sarandon og Robert Englund. Historien giver ikke meget mening og der var alt for lidt truck mod (politi)bil action.

The new centurions - fremragende politifilm med Stacy Keach og George C. Scott. For fanden jeg blev overrasket over historiens drejning nogle gange, det var fedt.

Sudden death rape revenge film med taglinen "Diry Harriet' er løs!" på coveret. Revengen så man ingenting til, det kom kun som historier på nyhederne. Ikke før til sidst fik man lidt ok skud vold. Lidt for kedelig på trods af at den vel knap var 80 minutter.

The toy plat Richard Pryor komedie, med meget få sjove indslag.

Edge Codes.com: The Art of Motion Picture Editing ret god dokumentar om film editing. Sjovt nok fra 2004, samme år som "The Cutting Edge: The Magic of Movie Editing" som også behandler samme emne og også skulle være god. Det var åbenbart året hvor der skulle fokus på netop det emne.

Mortal Kombat + Mortal Kombat: Annihilation ok underholdning til en weekend. 1'eren havde ret flotte sets, men forfærdelige cgi effekter, men det var nu meget charmerende i en film som denne.

Piranha Aja ville underholde med blod og boobs, intet mere eller mindre og det lykkedes han ret godt med. Ikke noget mesterværk, men underholdende.

Tron: Legacy 1'eren har aldrig været noget specielt for mig, og det samme kan jeg sige om denne. Kedelig men flot var den vel hvis man kan lide designet. Ikke en film jeg kommer til at se igen.
Brugeravatar
Selvjustitsminister

Indlægaf Ed Larsen » lør 16. jul 2011 23:41

Så Sergio Corbuccis Il bianco, il giallo, il nero (på tysk dvd, med den herlige titel Drei Halunken erster Klasse) her til aften. Den var... ikke god. Jeg har set Spencer & Hill komedier, som var bedre. Faktisk er den eneste spaghetti western komedie jeg mindes at have set som var ringere Tutti per uno... botte per tutti. Af broder Bruno, i øvrigt. Mand, den var dælme dårlig.
Brugeravatar
Ed Larsen

Geografisk sted: Jyderup
  • Hjemmeside

Indlægaf Vi Har Sjov » søn 17. jul 2011 12:22

Fik så endelig set Performance. Glimrende! Bærer klart præg af beatnik-tiden den er lavet i, men stadig filmisk og handlingsmæssigt interessant nok. Og selvom Mick Jagger er højt priset for sin rolle er James Fox helt oppe på siden af ham.
Brugeravatar
Vi Har Sjov

Geografisk sted: www.movieboxen.blogspot.com
  • Hjemmeside

Indlægaf togsverd » lør 23. jul 2011 23:25

Har lige kæmpet mig gennem Submarino uden på nogen måde at være imponeret. En film, som hverken underholdt eller rørte mig...
First you wanna kill me, now you wanna kiss me... Blow!
Brugeravatar
togsverd

Geografisk sted: Hjørring, nord for nord

Indlægaf Anders » man 25. jul 2011 00:45

togsverd skrev:Har lige kæmpet mig gennem Submarino uden på nogen måde at være imponeret. En film, som hverken underholdt eller rørte mig...

Mærkværdigt, jeg synes både at den var god, gribende og utroligt sørgelig!
Do you serve food here?
- Best in mexico!
.. I kinda' doubt that!
Anders

Geografisk sted: Århus

Frøerne

Indlægaf Ynz » lør 3. sep 2011 08:16

Billede

Frogs, George McCowan, 1972

Havde haft denne perle fra Walthers Video liggende i umindelige tider. De fleste vil sikkert huske Frank Brahes fine og dækkende anmeldelse i Obskuriøst 5/6, så jeg vil ikke spilde tiden på at gentage Franks arbejde.

For de der ikke måtte ligge inde med Obskuriøst (findes de?) vil jeg dog lige fastslå at det drejer sig om en naturen-går-amok-film. Desuden vil jeg supplere med to iagttagelser. For det første er lydsiden super-cool. Ingen musik, men psykedeliske lydeffekter der passer fint til filmens let udknaldede 70er-stemning. For det andet vil jeg nævne at billedet er rigtigt rigtigt fint på Walters-båndet. Filmen fremstår i 4:3, men snarere end at miste noget, får man for meget idet filmen skulle have været præsenteret afmaskeret i 1:1.85.

Fint lille 70er gys. Er man til menneskeædende frøer, øgler, firban, alligatorer, og andet, er der faktisk ingen grund til ikke at tjekke den ud.
LASERDISC: THE FUTURE OF SOUND AND VISION
Brugeravatar
Ynz

Indlægaf Ynz » man 12. sep 2011 09:00

Så Alien (1979) igår aftes. Det var egentligt fordi jeg ville sammenligne min DVD og Laserdisc for at være sikre på at de var identiske. Det var de. Ikke desto mindre faldt jeg i filmen, for det gik op for mig at det må være henved 10 år siden jeg sidst har set den.

Hvor er det dog en vanvittigt fantastisk film! I mine øjne er den ganske enkelt fejlfri. Nævn én nyere sci-fi-film (fx post-1990), der når den til sokkeholderne og jeg græder af lykke! But I'm sure it ain't gonna happen!
Brugeravatar
Ynz

Re: Frøerne

Indlægaf Jack J » man 12. sep 2011 16:20

Ynz skrev:For de der ikke måtte ligge inde med Obskuriøst (findes de?)

Du ved godt, at der er et nyt på vej?

:D
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Kinski » man 12. sep 2011 19:14

Jack J skrev:

Spændende 8)
Kommende koncerter:

http://www.myspace.com/DoomedDenmark
Brugeravatar
Kinski

Geografisk sted: Amager
  • Hjemmeside

Indlægaf Ynz » man 12. sep 2011 19:56

Jack J skrev:

Jeg har hørt rygter desangående, jo. Var der ikke også noget med et brandnyt SS snart? :)
Brugeravatar
Ynz

Indlægaf Jack J » man 12. sep 2011 20:26

Ynz skrev:
Jack J skrev:

Jeg har hørt rygter desangående, jo. Var der ikke også noget med et brandnyt SS snart? :)

:shock: Det må være løse rygter.

:lol:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Vi Har Sjov » tirs 13. sep 2011 00:24

Ynz skrev:Så Alien (1979) igår aftes. Det var egentligt fordi jeg ville sammenligne min DVD og Laserdisc for at være sikre på at de var identiske. Det var de. Ikke desto mindre faldt jeg i filmen, for det gik op for mig at det må være henved 10 år siden jeg sidst har set den.

Hvor er det dog en vanvittigt fantastisk film! I mine øjne er den ganske enkelt fejlfri. Nævn én nyere sci-fi-film (fx post-1990), der når den til sokkeholderne og jeg græder af lykke! But I'm sure it ain't gonna happen!

Havde en lignende oplevelse for et par år siden. Nu har jeg desværre genset den lidt for mange gange så den er falmet lidt i oplevelsen, men ja fantastisk!
Brugeravatar
Vi Har Sjov

Geografisk sted: www.movieboxen.blogspot.com
  • Hjemmeside

Indlægaf Ynz » tirs 13. sep 2011 08:49

Vi Har Sjov skrev:
Ynz skrev:Så Alien (1979) igår aftes. Det var egentligt fordi jeg ville sammenligne min DVD og Laserdisc for at være sikre på at de var identiske. Det var de. Ikke desto mindre faldt jeg i filmen, for det gik op for mig at det må være henved 10 år siden jeg sidst har set den.

Havde en lignende oplevelse for et par år siden. Nu har jeg desværre genset den lidt for mange gange så den er falmet lidt i oplevelsen, men ja fantastisk!

Man skulle have sådan en resetknap til hjernen, så man kunne gense klassikerne som "jomfru" hver gang. :D
Brugeravatar
Ynz

ForegåendeNæste

Skriv et svar
1217 indlæg • Side 54 af 82 • 1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 82

Tilbage til Genrefilm