• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
15 indlæg • Side 1 af 1

Bloddryppende film og vold

Indlægaf gorzelak » man 25. aug 2008 12:35

En ikke helt uinteressant undersøgelse:

http://www.ugebreveta4.dk/2008/200827/B ... derne.aspx

"Når voldelige og bloddryppende film vises i biograferne, mindskes antallet af voldelige overfald på gaderne. Det viser en ny og overraskende undersøgelse fra USA. Ifølge dansk ekspert er undersøgelsen et forfriskende pust i debatten om vold i medierne, der alt for længe har været præget af holdninger frem for fakta."

Tak til "Skræk og rædsel" for link.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 25. aug 2008 13:19

Hmm, det er sjovt, som viden ofte går i glemmebogen. I et af de første numre af "Psychotronic Video" stod der en længere artikel om Ghoulardi, der i 1960'erne hver uge præsenterede horrorfilm på tv i Ohio. Ghoulardi var en rebelsk tv-vært, der sprængte ting i luften i tv-studiet, havde en dårlig paryk på, og gentog udtryk som "stay sick!" og "turn blue". Forældrerne hadede programmet, men hos politiet rapporterede man, at hver uge faldt ungdomskriminaliteten drastisk i det tidsrum, hvor programmet kørte, fordi ungdomsbøllerne sad derhjemme og så skrækfilm! Men fint nok, at de har fundet ud af det nu. Igen. :lol:

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » man 25. aug 2008 13:42

Hele rapporten kan læses her:

http://elsa.berkeley.edu/~sdellavi/wp/m ... Forthc.pdf
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Re: Bloddryppende film og vold

Indlægaf AvatarDK » man 25. aug 2008 14:55

gorzelak skrev:"Når voldelige og bloddryppende film vises i biograferne, mindskes antallet af voldelige overfald på gaderne ....

Er det ikke bare fordi tosserne er off the streets og inde i den lune bio og se voldszombietorturfilm ? :wink:
Brugeravatar

Re: Bloddryppende film og vold

Indlægaf gorzelak » man 25. aug 2008 15:26

gorzelak skrev:"Når voldelige og bloddryppende film vises i biograferne, mindskes antallet af voldelige overfald på gaderne ....

Er det ikke bare fordi tosserne er off the streets og inde i den lune bio og se voldszombietorturfilm ? :wink:

Tid brugt i biografen er selvfølgelig tid, der ikke bruges på vold - men det fremgår, at undersøgelsen også viser, at de ikke går ud og begår vold bagefter. Det er også interessant, at der ikke er tale om film i den rigtigt splattede ende, men film a la "Hannibal".
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 25. aug 2008 21:15

Da ROMPER STOMPER kom ud, kan jeg huske, at en dommer en Australien dømte nogle racistiske skinheads til at se den. Jeg må nu indrømme, at jeg aldrig kunne se logikken i det; de har uden tvivl set den som den ultimative partyfilm. Skidt slutning eller ej.

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf togsverd » man 25. aug 2008 22:12

Jack J skrev: [...] og gentog udtryk som "stay sick!" [...]

Jack

Det er sgu' da et catchy udtryk... Gad vide, om man kunne bruge det til noget kreativt :wink:
Brugeravatar
togsverd

Geografisk sted: Hjørring, nord for nord

Indlægaf Diabolik » man 25. aug 2008 22:18

togsverd skrev:

Jack

Det er sgu' da et catchy udtryk... Gad vide, om man kunne bruge det til noget kreativt :wink:

Det kunne da være en fed titel til et fanzine... :wink:
/D
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Jack J » man 25. aug 2008 22:38

Diabolik skrev:
togsverd skrev:

Jack

Det kunne da være en fed titel til et fanzine... :wink:
/D

Nah, fænger ikke rigtigt. Personligt ville jeg nok hellere kalde det "Turn Blue". :D

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Dr. Humpp » tors 28. aug 2008 18:03

Jack J skrev:Hmm, det er sjovt, som viden ofte går i glemmebogen. I et af de første numre af "Psychotronic Video" stod der en længere artikel om Ghoulardi, der i 1960'erne hver uge præsenterede horrorfilm på tv i Ohio. Ghoulardi var en rebelsk tv-vært, der sprængte ting i luften i tv-studiet, havde en dårlig paryk på, og gentog udtryk som "stay sick!" og "turn blue". Forældrerne hadede programmet, men hos politiet rapporterede man, at hver uge faldt ungdomskriminaliteten drastisk i det tidsrum, hvor programmet kørte, fordi ungdomsbøllerne sad derhjemme og så skrækfilm! Men fint nok, at de har fundet ud af det nu. Igen. :lol:

Jack

Cramps var store fans of Clevelands Ghoulardi, og brugte som alle ved "Stay Sick" som en album titel for et 1990 album. Har du hørt Micheal "Psychotronic" Weldons eget proto-punk band, THE MIRRORS? Det er pissefedt psychpunk fra de tidlige 70ere. Kan godt lave noget kopi til dig...
Billede
Weldon spillede trommer i THE MIRROS fra 1972 til 1975.
http://devilution.dk/ (House Of Franco)
Dr. Humpp

Geografisk sted: Olga's House Of Shame aka Amar

Indlægaf Jack J » tors 28. aug 2008 18:19

Dr. Humpp skrev:
Cramps var store fans of Clevelands Ghoulardi, og brugte som alle ved "Stay Sick" som en album titel for et 1990 album. Har du hørt Micheal "Psychotronic" Weldons eget proto-punk band, THE MIRRORS? Det er pissefedt psychpunk fra de tidlige 70ere. Kan godt lave noget kopi til dig...

Jeg husker godt, at Weldon omtalte bandet fra tid til anden i bladet, men jeg har aldrig hørt dem. Og en kopi siger jeg aldrig nej til. Thanks! :D
(hvis du stadig har min adresse fra gamle dage, så er det den samme).

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Dr. Humpp » tors 28. aug 2008 18:33

Kom til COLA FREAKS og DE HØJE HÆLE imorgen på Stengade. Jeg ved at absolut ingen danske horrorfreaks aldrig nada nix, bortset fra Nils og Mads, forlader sofaen for live punk shows med chicks og booze...men prøv det. Så har jeg MIRRORS kopien med. :)
Dr. Humpp

Indlægaf Jack J » tors 28. aug 2008 19:18

Dr. Humpp skrev:Kom til COLA FREAKS og DE HØJE HÆLE imorgen på Stengade. Jeg ved at absolut ingen danske horrorfreaks aldrig nada nix, bortset fra Nils og Mads, forlader sofaen for live punk shows med chicks og booze...men prøv det. Så har jeg MIRRORS kopien med. :)

Det skulle jeg gerne, hvis ikke det var fordi jeg er så flad, at jeg ikke har penge nok til døren. Eller til togturen. End ikke penge nok til bussen ned til stationen. No kidding! Billede
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Dr. Humpp » tors 28. aug 2008 20:06

Vås. Vi får alle penge imorgen. Live koncerter er NU (bands kan blive opløst imorgen), div. dvd udgaver af film er der altid, og tit billigere hvis man venter...har aldrig forstået horrorfans prioriteringer...bare det at se mindre end 200 bands om året ville drive mig vanvittig!
Dr. Humpp

Indlægaf Jack J » tors 28. aug 2008 20:23

Dr. Humpp skrev:Vås. Vi får alle penge imorgen. Live koncerter er NU (bands kan blive opløst imorgen), div. dvd udgaver af film er der altid, og tit billigere hvis man venter...har aldrig forstået horrorfans prioriteringer...bare det at se mindre end 200 bands om året ville drive mig vanvittig!

Ahm, nej det gør jeg ikke.

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Skriv et svar
15 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Genrefilm