• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
29 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

NEKROLOG???

Indlægaf Reinhold » søn 30. nov 2008 18:08

Ja, det er Ian Helstrups film "Nekrolog" der er tale om... : )

Er der nogle derude der skulle ligge inde med en kopi som de vil sælge, eller lign.?

Vil rigtigt gerne se den film igen. : )
Reinhold

Geografisk sted: Herning

Indlægaf Jack J » søn 30. nov 2008 20:30

:x :x

Jeg havde en 3-4 generations kopi på vhs, men slettede den, fordi jeg kendte en, der havde en original, og tænkte, at jeg bare kunne få en ordentlig kopi på et eller andet tidspunkt... og nu er det for sent. Æv! Den er rigtig god. :cry:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Reinhold » søn 30. nov 2008 22:46

Ja, det er sgu træls - den må være derude et sted.

Det er rigtigt synd den ikke er tilgængelig. Det er nok det bedste bud på en dansk zombie film og så er den yderst professionelt lavet.

Håber der er nogle herinde er med på noget kopi-halløj eller salg.
Reinhold

Indlægaf Ovesen » man 1. dec 2008 18:06

Som jeg har forstået det, var hans efterladte af en eller anden grund ikke interesseret i at få filmen ud, efter han døde?

selv har jeg heller aldrig set den, og hvis ovenstående er sandt, er det rigtig ærgeligt, at filmen skulle forsvinde sammen med instruktøren.
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 1. dec 2008 18:25

Ovesen skrev:Som jeg har forstået det, var hans efterladte af en eller anden grund ikke interesseret i at få filmen ud, efter han døde?

selv har jeg heller aldrig set den, og hvis ovenstående er sandt, er det rigtig ærgeligt, at filmen skulle forsvinde sammen med instruktøren.

Jeg mener faktisk, at det var, hvad Uncuts brevkasseredaktør i sin tid svarede en læser, der spurgte, om Uncut vidste, hvor man kunne få fat i filmen. Og ja, det er sgu mærkeligt, eftersom det (vel) var hans eneste film og dermed det, som han ville blive husket for i den brede offentlighed.

Også en underlig holdning fra familiens side, når nu det var hans store passion. Lidt kynisk kan man jo sige, at de dermed ikke respekterer det, som han satte så stor ære i. :?
Jesper Moerch fortalte mig i sin tid, at han har et af de få originalbånd, der blev udsendt, med cover og det hele.

Og det er ikke mindst trist, netop fordi den var så god. Næsten alt andet makværk, som i tidens løb er blevet lavet i undergrunden, slår den af pinden med et par hundrede lysår, hvis man spørger mig.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Ovesen » man 1. dec 2008 19:07

Hov, jeg HAR jo set den! Det er bare ved at være en del år siden..... :oops:
Brugeravatar
Ovesen

• Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » man 1. dec 2008 20:18

Måske Thure har en kopi? Vi interviewede instruktøren sammen i sin tid, så måske han var hurtig til at negle en opi.
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 1. dec 2008 20:36

Kristensen skrev:Måske Thure har en kopi? Vi interviewede instruktøren sammen i sin tid, så måske han var hurtig til at negle en opi.

Uhhhhh, jeg fik i sin tid mit bånd af Henrik Larsen, som havde fået det af... Thure og jeg tror faktisk, at det var Thures eget ex! Hvis det holder stik, så var det iø ikke en kopi direkte fra en originalvideo, men som nævnt en 3-4 gangskopi (sådan så det i alt fald ud).
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Ovesen » man 1. dec 2008 21:32

jeg mener jeg lånte mit bånd af caspar Vang, men måske det var en anden fynsk uncut'er?
Brugeravatar
Ovesen

• Hjemmeside

Indlægaf Reinhold » tirs 2. dec 2008 01:42

Ja, jeg lånte også filmen af Jesper Moerch for en del år siden, og så "NEKROLOG" nogle gange inden jeg afleverede båndet tilbage.

Til dem som ikke har set filmen kan jeg sige at den er super flot lavet. Bare det at optage på 16mm S/H film er i sig selv fedt og ambitiøst, men make-up effekterne er også rigtigt gode. Skuespillet er ikke helt i top, men dog langt langt bedre end de gængse undergrunds amatørfilm.
Derudover er den flot filmet og med god brug af Steadycam. Yderst ambitiøst og rigtig vellykket, og det absolut bedste og mest seriøse bud på en dansk zombiefilm!!! : )

Men det lyder efterhånden til at jeg nok ikke får den at se igen - det er sgu trist. : ( Kunne ellers være fedt - også hvis den bare blev f.eks. lagt op på nettet eller lign. Men det var da forsøget værd at efterlyse den her. : )
Reinhold

Indlægaf Jack J » tirs 2. dec 2008 10:27

PM
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » tirs 2. dec 2008 23:45

Og jeg som aldrig har set den... *snøft* :cry:

Er der ikke nogen med cv'et i orden, der lige gider at banke på hos det lukkede forum?
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » ons 3. dec 2008 00:11

Nicolai skrev:Og jeg som aldrig har set den... *snøft* :cry:

Er der ikke nogen med cv'et i orden, der lige gider at banke på hos det lukkede forum?

Billede
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Vang » ons 3. dec 2008 16:10

Nicolai skrev:Og jeg som aldrig har set den... *snøft* :cry:?

Vil prøve at kigge videoerne i gennem. Jeg tror der ligger et vhs-eksemplar i stakken i videokælderen.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » ons 3. dec 2008 23:26

Vang skrev:Vil prøve at kigge videoerne i gennem. Jeg tror der ligger et vhs-eksemplar i stakken i videokælderen.

Fornemt Caspar, det lyder bestemt lovende.

Desværre virker min videomaskine ikke for tiden, men jeg håber på at få løst problemet snart.
Brugeravatar
Nicolai

Næste

Skriv et svar
29 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Tilbage til Genrefilm