• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
15 indlæg • Side 1 af 1

My name is Bruce. Bruce LE!!!

Indlægaf Jack J » tirs 14. apr 2009 15:14

Jeg skal prøve at gøre det simpelt. :lol:

I den filippinske/Hongkong co-produktion BRUCE AND THE SHAOLIN BRONZEMEN spilles hovedrollen af Bruce Lee-klonen Bruce Le. På HKMDb kan man i en kort bemærkning læse, at en del af filmen senere dukkede op i BRUCE SECRET KUNG FU
http://hkmdb.com/db/movies/view.mhtml?i ... ay_set=eng

Jeg har søgt på dén title uden held. På hjemmesiden for Bruceploitation-film står den heller ikke. Bruce Le lavede ca. samtidig en anden ren filippinsk produktion, BRUCE'S FISTS OF VENGEANCE, og den står godt nok på Bruceploitation-listen, men ikke med den alternative SECRET KUNG FU-titel, så jeg tvivler på, det er den.

Et sted, hvor der til gængæld står en film med netop den titel er på hjemmesiden for Hongkongs filmarkiv:
http://ipac.hkfa.lcsd.gov.hk/ipac20/ipa ... mat=#focus#focus
(obs: linket er for langt, så man er nødt til at copypaste det op i adressebjælken for at det skal virke!)
Men her er ikke nævnt andre aka-titler og jeg har stadigvæk ikke kunnet finde den. For at forvirre yderligere kom en bruger på ADG med filmen Bruce Lee's Deadly Kung Fu som skulle have været gået under aka-titlen BRUCE SECRET KUNG FU... problemet er bare at det er en film med den forkerte Bruce Lee-klon, nemlig Bruce Li!! Billede Billede Billede

Mads eller Knockabout eller nogen anden... ved I noget??? Har SECRET en aka-titel? Er den ude på dvd/vhs?
Senest rettet af Jack J tirs 14. apr 2009 23:21, rettet i alt 1 gang.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf deodato » tirs 14. apr 2009 16:58

Filmen er ihvertfald heller ikke nævnt i Bruce Le-filmografien i T. Weissers ACC. Og der er ingen af de øvrige Brucesploitation film i bogen, der har BRUCE SECRET KUNG FU som aka. titel.

Virker også underligt hvis den skulle være identisk med BRUCE LEE'S DEADLY KUNG FU , der er fra 1976/1977. Inde på HKMDB står der jo netop at "footage [was] used again". Så den må være lavet der i 80'erne enten samtidig med eller efter BRUCE AND THE SHAOLIN BRONZEMEN (1982)...
deodato

Indlægaf Mads » tirs 14. apr 2009 22:53

Kender ikke filmen, men hvis den er fra 1988 som der står på HKFA er det ikke old school, og så kan det også være ligemeget..

Kan se at en af mine traderbuddies har den på sin liste. Den er udsendt af Tai Seng på VHS, så den burde være til at finde.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Jack J » ons 15. apr 2009 15:31

Mads Jensen skrev:Kender ikke filmen, men hvis den er fra 1988 som der står på HKFA er det ikke old school, og så kan det også være ligemeget..

Old school, pffft! :P

Du har selvfølgelig ret og hvis man kun er til de karatefilm, der er seriøst gode, så har du ret, men der er vel næppe heller mange, der ser en Bruce Le- (eller Bruce Li) film, fordi den er god. Eller en Godfrey Ho-film, fordi de forventer et stort mesterværk. Vi er ovre i kung fu-trashfilm her og når man ser en BRUCE LEE IN NEW GUINEA, så ved man godt, at man ikke får et Shaw Brothers-mesterværk fra 1975. :lol: Du ved naturligvis godt, at noget nemt kan være underholdende... selvom det ikke er godt som sådan.

Det kan godt være TaiSeng har udgivet den, men en (indrømmet: hurtig) søgning gav ikke noget. Heller ikke inde på deres egen hjemmeside.

Deodato; tak for hjælpen. Selvom HKMDb er gode, så er de ikke perfekte, der står jo fx at BRONZEMEN er en ren HK produktion, og den er altså filippinsk/HK.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf deodato » ons 15. apr 2009 17:26

Jack J skrev:
Deodato; tak for hjælpen. Selvom HKMDb er gode, så er de ikke perfekte, der står jo fx at BRONZEMEN er en ren HK produktion, og den er altså filippinsk/HK.

Ingen årsag. Var vist ikke til megen hjælp... Nej, det er nogle gange problemet med den slags databaser. Den kære Weisser er bestemt heller ikke fejlfri: Flere af årstallene på de film, han anmelder, er forkerte.
deodato

Indlægaf Mads » ons 15. apr 2009 17:30

Jeg kiggede selv på Tai Sengs hjemmeside, og der er den ikke. Men de har jo udgivet meget andet end hvad der står på deres side. Når/hvis du finder den vil jeg skam gerne se den, tror bare ikke lige det er noget jeg gider at jage selv. Men det skal da nok passe at det sikkert er en superfed film, nu hvor jeg har på forhånd har ytret mig negativt om den uden at se den.
Brucesploitation er generelt affald, men dermed ikke sagt at det ikke kan være underholdende affald. Jeg har på fornemmelsen at Bruce Secret Kung Fu også har footage fra Bruce's Deadly Fingers - en del af castet svarer ihvertfald til HKFA-siden, og istruktøren er også den samme (Joseph Velasco = Joseph Kong Hung):
http://www.hkcinemagic.com/en/movie.asp?id=2593

-det er en helt OK film hvis man kan li brucesploitation, og den er nem at få fat på i en rimelig god lbx version:
http://www.amazon.com/Bruces-Deadly-Fin ... 765&sr=8-2

Bruce Strikes Back er også fabelagtig cheezy underholdning - produceret af trashkongen Dick Randall (geniet bag mesterværker som Frankensteins Castle of Freaks, Pieces og Don't Open Till Christmas):
http://www.hkcinemagic.com/en/movie.asp?id=4729

-også nem at få fingre i lbx i en version, der næsten er for flot:
http://www.play.com/DVD/DVD/4-/3364874/ ... chsource=0

Andre old school brucesploitation-favoritter: Exit the Dragon - Enter the Tiger, Bruce vs Shaolin Kung Fu, Game of Death 2, Enter the Game of Death og ja, Bruce Li in New Guinea.

Billede
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Jack J » ons 15. apr 2009 21:43

Tusind tak for tipsene, Mads. Jeg vil skam checke dem ud, du linker til. :D
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » lør 18. apr 2009 15:00

Tyske lobbycards til Bruce Strikes Back:

Billede
Billede
Billede

+ et par stykker til Bruce's Deadly Fingers:
Billede

Bruce's Deadly Fingers er også ude på DK video (FilmLab), har desværre glemt titlen.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Jack J » søn 19. apr 2009 00:13

Herligt! Tak, Mads. Hæhæ, man bemærker, at de har smækket den rigtige Bruce Lee på ude i siden af Bruce's Deadly Fingers-lobbykortene. :lol:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » søn 19. apr 2009 09:15

Her er iø lige min BRUCE AND THE SHAOLIN BRONZEMEN:

Billede

Og her lige BRUCE LEE FIGHTS BACK FROM THE GRAVE med en af de andre Bruce Lee'er; Bruce K.L. Lea :lol:

Billede
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Ovesen » søn 19. apr 2009 22:01

Jeg har den danske Bruce Lee Fights Back From The Grave. Tosset film, der nogle steder er krediteret til Umberto Lenzi!?
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » søn 19. apr 2009 22:09

Ovesen skrev:Jeg har den danske Bruce Lee Fights Back From The Grave. Tosset film, der nogle steder er krediteret til Umberto Lenzi!?

Jeg har også den danske og ja, tosset! Og ja, den er visse steder (og rygtet gik i årevis) at den skulle være instrueret af Lenzi. Det passer bare ikke. Jeg kan ikke huske, hvordan det var, men, øh, Hans-Jørn ringede vist til ham og spurgte, eller Hans-Jørn snakkede med en, der ringede og spurgte, eller sådan noget. Eller Lenzi ringede og spurgte Hans-Jørn, eller noget i den stil. Men det er i alt fald ikke Lenzi. 8)
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » søn 19. apr 2009 22:14

Okay, jeg fandt det (det var faktisk en tråd, jeg selv havde åbnet, haha)

http://www.avmaniacs.com/forums/showthr ... 735&page=2
(post #16)
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Ovesen » søn 19. apr 2009 22:32

Vildt nok. Tak for arbejdet, Diabolik!

Rart at få det definitivt afgjort.
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside