• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
7 indlæg • Side 1 af 1

Kung Fu Calamity

Indlægaf DreFu » lør 14. nov 2009 20:09

Hello Everbody!

Er lige gået lidt Kung Fu Crazy i denne uge og har købt disse film:

Enter the Invincible Hero,
Shaolin Chastity Kung Fu,
Sleeping Fist,
Fury in the Shaolin Temple,
Shaolin Kingboxer,
Lady Iron Monkey,
Eagle Fist,
The Incredible Kung Fu Master,
Shaolin Drunk Monkey,
Shaolin Fist of Fury,
Shaolin Drunken Fight,
Dragon Snake Fist,
Killer Elephant,
Iron Phoenix
og 36 Shaolin Beads.

Skal ha' besøg af et par venner imorgen og har fået overtalt dem til noget Kung Fu! Hvilken af disse film skal jeg præsentér dem for?

På forhånd tak.
"Just call me Beardy"
Brugeravatar
DreFu

Geografisk sted: Dragon's Den

Indlægaf knockabout » søn 15. nov 2009 01:48

Du har da vist fået købt dig nogle "Wu Tang Clan Presents..." bootleg DVD'er :wink:

Flere af filmene kan findes i bedre version fra andre udgivere, men anyways lad os da se hvad du har fået dig :D

Du skal nok lige tænkte lidt over hvilken slags film du helst vil se med dine venner.

Du har fået dig en hel del koreanske film (dvs. ikke fra hong kong og uden de kendte stjerner). De er kendetegnet ved MEGET plat humor, MEGET low budget, og temmeligt svingende kvalitet med hensyn til kampscenerne.. Det gode ved disse film er at cheese faktoren tit er helt i top, hvilket gør dem ret sjove at se med vennerne HVIS der altså er øl tilstede.. Ellers kan det godt være lidt af en prøvelse at komme igennem dem.
Dette gælder følgende film:
-Enter the Invincible Hero
-Fury in the Shaolin Temple
-Shaolin Drunk Monkey
-Shaolin Drunken Fight
-Dragon Snake Fist
Af disse ville jeg nok vælge at vise EtIH.. Fuld af cheese og sjove effekter, og med Bruce Lee klonen Dragon Lee i hovedrollen sammen med super sparkeren Cassanova Wong.

Dernæst er der de hong kong produceret kung fu film, med flotte kampscener, kendte stjerner - Meeeen super plat kinesisk humor:
-Sleeping Fist
-The Incredible Kung Fu Master
Begge er gode, men hvis jeg skulle vælge én så ville det nok være SF.

Af de seriøse hong kong film er disse:
-Shaolin Kingboxer
-Shaolin Fist of Fury
-Iron Phoenix
-Eagle Fist
Helt klart SK, men SFoF hvis i har lyst til at se en ægte Bruce Lee klon på arbejde. Der er ikke meget gang i IP.

Der er også et par fra Taiwan, ikke noget specielt efter min mening. Men da bestemt værd at se engang ved lejlighed:
-Shaolin Chastity Kung Fu
-Lady Iron Monkey

De sidste to har jeg ikke set, men jeg har da hørt om dem.
-36 Shaolin Beads
-Killer Elephant
36SB er sandsynligvis fyldt med plat humor og KE er faktisk en Thai produktion - med et højdepunkt bestående af en mand der bliver slået ud af en elefant penis (han løber under en elefant - rammer svaberen - og bliver slået ud).

Håber du kan bruge noget af dette, god fornøjelse imorgen :D
knockabout

Indlægaf Mads » søn 15. nov 2009 14:53

Sleeping Fist fungerer lidt som en mindre fjollet, mindre vanvittig og mindre blodig udgave af Thundering Mantis, som har næsten samme persongalleri: Beardy som helt, Eddie Ko og Ma Chin Ku som skurke og Wong Lat Yung som akrobatisk barnestjerne. Til gengæld er det Simon Yuen (Sam the Seed fra Drunken Master), der har rollen som læremester i denne her. Gode over middel fight-scener med vægt på mantis- og drunken fist.

Killer Elephants har jeg ikke set. Men jeg har et tysk sæt lobbycards fra filmen, det ser ud til at være god trash-underholdning:

Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
Mads

Indlægaf DreFu » søn 15. nov 2009 15:13

Tak for jeres feedback!
Det er rigtige... et par af dem er Wu-Tang presents... haha! You know your stuff!
Men er Ground Zero Ent. bootleg? det vidste jeg ikke. Men har købt flere GZE tidligere og det var fin kvalitet.
Lady Iron Monkey er en kanon film! kan ikke forstå du ikke er vild med den... Potato/Potata.

Fede Lobbycards! Nu bliver vi nødt til at se den!
DEATH BY ELEPHANT DICK!
"Just call me Beardy"
Brugeravatar
DreFu

Indlægaf DreFu » søn 22. nov 2009 23:47

Jeg tænkte jeg ville lige fortælle lidt om Killer Elephants nu hvor vi havde det på bordet.

Det var ikke lige hvad jeg havde ventede mig.

Historien er rodet, meget rodet.
Dubbingen er noget af det dårligste jeg har hørt.
Kamp scenerne er elendige, kan tydelige se ingen kontakt flere gange.

Dog gode action scener, en bil jagt som er klippet fantastisk og fungere virklige godt og intens slow-motion i bedste Peckinpah-stil.
Hold da op en kanon soundtrack! En Shaft/Innermost Limits of Pure Fun (Farm) sammenblanding virkelige fedt!

Obs. Elephant dick death var det ikke, gutten snubler og falder ind i "sjoveren". mere var det ikke.

Han skulle ha' haft en særlige credit alá : Man that falls into the Elephant Penis.

Very trashy. men godt underholdt.
"Just call me Beardy"
Brugeravatar
DreFu

Indlægaf Jack J » søn 22. nov 2009 23:50

Yeps, Ground Zero er bootlegs, men derfor kan kvali jo godt være god. En dvd bootleg er jo ikke nødvendigvis en fjerde-gangskopi som i gamle dage på video-bootlegs.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Mads » man 23. nov 2009 19:48

Man skal vel også være lidt af en gnom for ligefrem at kunne løbe under en elefant.

Såvidt jeg ved er de fleste (hvis ikke alle) GZ's udgivelser sourced fra video, og meget af det er pan/scan.
Brugeravatar
Mads

Skriv et svar
7 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Genrefilm