Tilbage engang i 80'erne viste DR TV-serien The Ray Bradbury Theater under titlen Tusmørkehistorier. Jeg kan ikke huske, hvor mange afsnit DR viste eller præcist hvornår den kørte. De første 3 afsnit er udsendt på en dansk VHS (anmeldt engang i STAY SICK!), men der blev lavet i alt 65 afsnit. Jeg tvivler på dog på, at de alle blev vist herhjemme og de eneste, jeg rent faktisk kan huske at have set, er netop de tre første. Serien er udsendt komplet på amk DVD og jeg er netop begyndt at se den fra enden til anden. Jeg er stadig i gang med den første disk. Desværre er kvaliteten ikke helt i top, de 65 afsnit er presset ned på 5 dvd'er og der mangler noget af introen og hele credits-slutsekvensen (Ray Bradbury kører ned i elevator og ler djævelsk), men det er bedre end ingenting og de enkelte afsnit er intakte.
Men altså, er der nogen, der kan huske, hvor mange afsnit, der kom i DK og hvornår serien blev vist. Eller som måske endda har blade/bøger med omtaler af serien og dermed kan finde konkret info???
Her er standard-introen:
http://www.youtube.com/watch?v=dIxWOsvYInI