• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
18 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Machete Maidens Unleashed

Indlægaf El Schnaflos » man 10. jan 2011 20:48

Gutten bag Not Quite Hollywood har denne gang kastet sin kærlighed på Filipinske genrefilm i denne nye doc. Den ser voldsomt underholdende ud...

Det må sgu' da være Jacks våde drøm..?
Brugeravatar
El Schnaflos

Geografisk sted: Sønderbronx, DK
  • Hjemmeside

Re: Machete Maidens Unleashed

Indlægaf Jack J » man 10. jan 2011 21:39

El Schnaflos skrev:Gutten bag Not Quite Hollywood har denne gang kastet sin kærlighed på Filipinske genrefilm i denne nye doc. Den ser voldsomt underholdende ud...

Det må sgu' da være Jacks våde drøm..?

Joh, jeg har skam papirservietter nær sengen i tilfælde af, at jeg skulle komme til at drømme lidt for meget om den, haha. Stockholm Film Festival havde faktisk inviteret mig til deres visning af filmen sidste år, men jeg kom ikke lige afsted, så jeg glæder mig bestemt til den udkommer på DVD.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf rammy » man 10. jan 2011 21:54

Har kendt til den i lang tid og kan slet ikke vente! Not Quite Hollywood var en af de bedste genre-dokumentar jeg har set.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds og exploitation-aficionados! Velkommen til Sørensen Exploitation Cinema...bloggen - klik her!
Brugeravatar
rammy

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 10. jan 2011 21:59

rammy skrev:Har kendt til den i lang tid og kan slet ikke vente! Not Quite Hollywood var en af de bedste genre-dokumentar jeg har set.

I virkeligheden er det Andrew Leavolds gamle, længe ventede dokumentarfilm THE SEARCH FOR WENG WENG, som producerne kun ville poste penge i, hvis han lod dem ændre indhold, titel, og instruktør. Så fra at handle om filippinske egenproduktioner kom den så til at handle om amerikanske film produceret på Filippinerne. Jeg elsker begge typer film, så jeg klager ikke, men jeg håber dog også, at den "rigtige" WENG WENG-film kommer en dag.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 10. jan 2011 22:05

I øvrigt, hvis man er hooked på doku'er om genrefilm, så kan jeg altså ikke anbefale VIDEO NASTIES: THE DEFINITIVE GUIDE for lidt!!!

Kort trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=QCgq-fkH ... r_embedded

Længere trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=8_ocrenOCPo

Billede
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » man 10. jan 2011 22:11

Jack J skrev:I øvrigt, hvis man er hooked på doku'er om genrefilm, så kan jeg altså ikke anbefale VIDEO NASTIES: THE DEFINITIVE GUIDE for lidt!!!

Kort trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=QCgq-fkH ... r_embedded

Længere trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=8_ocrenOCPo

Billede

Bestilte den på HMV forleden. satser på den dukker op i løbet af ugen.
Hvad er iøvrigt lige forskellen på de to udgaver af den? Collector's edition og den "normale"? Umiddelbart kunne jeg ikke lige se at der skulle være nogen forskel i forhold til indholdet på selve skiverne...
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 10. jan 2011 22:13

Cool, at du har købt den! Man får en håndfuld postkort med samlerudgaven og et nummer på bagsiden. :lol:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » man 10. jan 2011 22:24

Ah, ikke andet? Det lærer jeg sgu' nok at leve uden.
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 10. jan 2011 22:29

El Schnaflos skrev:Ah, ikke andet? Det lærer jeg sgu' nok at leve uden.

Det tvivler jeg sgu stærkt på!

Efter den store atomkrig i nær fremtid bliver de postkort givetvis det eneste med rigtig handelsværdi - ganske som rationeringsmærkerne under den sidste krig. Så mens vi andre udvalgte få kan købe mad for de postkort, så kan I andre trutte i et horn. :lol:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » man 10. jan 2011 22:40

Ha, ha... Var der ikke kun en HÅNDFULD postkort? Hvor lang tid satser du lige på at de holder?
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 10. jan 2011 22:51

Billede
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf rammy » tirs 11. jan 2011 01:22

Jack J skrev:Cool, at du har købt den! Man får en håndfuld postkort med samlerudgaven og et nummer på bagsiden. :lol:

Yes, den har jeg også. Super udgivelse lavet med en masse kærlighed til genren :D
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds og exploitation-aficionados! Velkommen til Sørensen Exploitation Cinema...bloggen - klik her!
Brugeravatar
rammy

• Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » tors 14. jul 2011 17:13

Så har jeg endelig fået set skidtet. For nogen tid siden blev Machete Maidens Unleashed vist på australsk TV og en venlig sjæl var så venlig at optage den.

Jeg var begejstret for Not Quite Hollywood og jeg må sige at jeg desværre blev skuffet over Machete Maidens Unleashed!, der må siges mest at henvende sig til fuldstændig novice'er, inden for exploitation-genren. Ikke nogen voldsomt interessante anekdoter, spilletid under en time, ikke nogen nævneværdig ny og sjov information og så bruger den det meste af sin spilletid på en håndfuld Roger Corman-produktioner og Apocalypse Now (hvilket jo i sig selv er fint nok, men man savner ligesom større bredde, i forhold til de mange film produceret i landet).

En tynd omgang, der dog lejlighedsvis underholder, men aldrig rigtig når ind til en interessant kerne. Den er simpelthen for overfladig...

Øv. Nu vil jeg sætte mig til at glo Blood, Boobs & Beast i stedet for...
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tors 14. jul 2011 18:13

El Schnaflos skrev:spilletid under en time, [...] En tynd omgang,

Nu ville det jo være mindre tynd omgang, hvis du så den rigtige 90 minutters version i stedet for den nedbarberede tv-udgave. :lol:

Smag og behag er naturligvis forskellige, men jeg har set den lange udgave og jeg synes, den er rigtig god. Den australske DVD indeholder i øvrigt Cirio H. Santiago-filmen THE MUTHERS (for første gang i letterbox) på en ekstra disk! Den amk DVD blir en 1-disk-udgivelse.

Jeg vil dog give dig 100% ret i, at det er synd, at filmen stort set næsten udelukkende handler om amerikanske produktioner lavet på Filippinerne, og slet ikke om "rigtige" filippinske film. Der er lige FOR YOUR HEIGHT ONLY, men det er da vist også den eneste lokale produktion, der blir vist noget fra.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » tors 14. jul 2011 19:58

Nå, for fanden. Forbandede aussies... Troede efterhånden at fusker-genet var avlet godt og grundigt ud af den hvide befolkning.
Eller måske er det bare mig der ikke har sat mig tilstrækkeligt ind i tingene.

Undrede mig da godt nok også over den meget korte spilletid. Hvorfor fanden barberer de ned til tv, de fjolser!?

Ok, så kan i roligt se bort fra min tidligere post.
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Næste

Skriv et svar
18 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Tilbage til Genrefilm