• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
4 indlæg • Side 1 af 1

Driller Killer Vipco vhs

Indlægaf Selvjustitsminister » lør 22. jan 2011 22:12

Jeg var ved at rydde op i vhs'erne, da jeg faldt over denne Driller Killer fra Vipco
Billede

Jeg synes rating mærket er lidt utraditionelt, da det ikke er det sædvanlige runde mærke med rækker af små "BBFC" i baggrunden.

Er der noget specielt ved denne, eller er det ikke et lovkrav at have den almindelige type mærke?
Brugeravatar
Selvjustitsminister

Indlægaf Jack J » lør 22. jan 2011 22:39

Jeg tror faktisk, det er et hollandsk rating-mærke det der! Vipco måtte jo klippe mange af deres film og lod derfor en del af dem udkomme i både Danmark og Bennelux for at undgå den engelske censur. Vist nok ikke så meget for egentligt at sælge dem i DK og NL/B, men for at kunne få butikker med specialimport til at tage dem hjem til UK og sælge under radaren.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Member-X » lør 22. jan 2011 22:49

It's a vipco released via Denmark or The Netherlands, it wasn't possible to release it uncut in the uk back in the days. Those were sold on fairs in the uk for example, I think some post order firms might also have sold them.
Here in Finland "Filmifriikki" sold them, though I don't know where they ordered them from.

That's a slightly rarer vipco release from the 90's, but not impossible to find.
Brugeravatar
Member-X

Geografisk sted: Kirkkonummi
  • Hjemmeside

Indlægaf Selvjustitsminister » lør 22. jan 2011 23:11

Tak for infoen, den kan jeg vidst godt leve uden, så den ryger i salgsstakken.
Brugeravatar
Selvjustitsminister

Skriv et svar
4 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Genrefilm