• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
6 indlæg • Side 1 af 1

Rapportpigen

Indlægaf Selvjustitsminister » man 7. aug 2023 18:11

Her fornyeligt købte jeg Rapportpigen på DVD. Jeg kunne ikke lige huske, om jeg havde den allerede. Jeg var dog sikker på, at jeg ikke havde genbrugsens version, jeg stod med i hænderne. Den røg med hjem.

Jeg havde den gode gamle On Air, fandt jeg så ud af. Så kunne jeg jo lige tjekke, om der skulle være nogen forskel på dem.

Det er der.

On Air omslag

Billede

Soul Media omslag

Billede

Begge DVD-omslag har (naturligvis) fejl i informationen.
On air skriver 4:3 og 85 minutter.
Soul Media skriver 4:3 og 84 minutter.
Ikke noget af det er korrekt.

On Air er 78 minutter og i en ikke anamorfisk widescreen (ser ud som 1.66).
Soul Media er 78 minutter og 11 sekunder. Billedet er anamorfisk widescreen (ser ud som 1.78 eller 1.85)

Jeg har ikke gennemtjekket for at se om filmene er identisk mht indhold, men forskellen på de 11 sekunder skyldes umiddelbart 2 logoer i starten af Soul Media udgaven.

Så skulle man tro, man skulle juble og fare ud og købe Soul Medias, hvis man kun har On Airs (eller ingen af dem). Det vil jeg dog fraråde. Faktisk vil jeg helt fraråde Soul Medias udgave.

Jeg tjekkede den lidt hurtigt på PC'en, og billedet pixelerer meget og ofte.

Men hvad så med widescreen billedet, det er jo anamorf. Tja, men i deres iver på at fylde skærmen på et moderne TV ud, så har de sgu klippet billedet i top og bund ohdarn

On Air

Billede

Soul Media

Billede

Jeg ved ikke om det er lige så tydeligt her på billederne, men her på PC'en kan jeg virkelig se hvor grimt Soul Medias billede er. On Airs billedkvalitet er ok for en billig dansk DVD, fra de tidlige dage.

Ifølge DFI skal Rapportpigen være 81 minutter lang, men det passer meget godt med film --> Pal omregningen, så jeg går ud fra begge versioner er uklippede.

De to eneste grunde til at købe Soul Medias version, er hvis man bare vil have en menu på sin DVD (On Airs har ikke en). Du kan vælge hele en ting, nemlig 'afspil film'. Eller hvis man bare vil have Obel Film og All Right Film Distribution logoer i starten af filmen.

Så her er til staklerne, som kun har On Airs version :mrgreen:

Billede

Billede

Billede

Jeg gider ikke lave en gif, så i får ikke den fulde glæde af de to logoer, men jeg tror i overlever :mrgreen:
Brugeravatar
Selvjustitsminister

Re: Rapportpigen

Indlægaf Selvjustitsminister » man 7. aug 2023 18:19

Jeg synes forøvrigt også at On Airs omslag er bedre, for det er lige lidt mere sleazy.

Det samme gælder selve DVD skiverne, hvor Soul Medias er røvkedelig

Billede
Brugeravatar
Selvjustitsminister

Indlægaf Selvjustitsminister » man 7. aug 2023 21:02

Jeg har lige tjekket, noget mht lyden på de to udgaver.
Soul Media har et 2 kanals wav lydspor
On Air har et 2 kanals ac3 lydspor

Af alle de DVD'er jeg har lånt lydklip fra tidligere, har jeg aldrig set et wav lydspor før.
Jeg er ikke den store lydnørd, så jeg ved ikke lige hvad konsekvensen er for det. Jeg går ud fra det er endnu en dårlig ting med SM's version
Brugeravatar
Selvjustitsminister

Indlægaf Gramm » man 7. aug 2023 23:11

Godt undersøgt af lyden og billedet og samlingningen :) men hvor god er filmen? Er lidt nysgerrig. Jeg har det lidt svært med danske film. Men jeg så en dokumentar om hende der spillede hovedperson og hun var vidst ikke så glad for filmen og alt det der fulgte med diverse retssager. Rapport havde vidst nul procent respekt for hende.Håber det er i orden jeg spørger:).
We need to get bigger guns. Big fucking guns!
Gramm

Indlægaf Selvjustitsminister » man 7. aug 2023 23:37

Gramm skrev:Godt undersøgt af lyden og billedet og samlingningen :) men hvor god er filmen? Er lidt nysgerrig. Jeg har det lidt svært med danske film. Men jeg så en dokumentar om hende der spillede hovedperson og hun var vidst ikke så glad for filmen og alt det der fulgte med. Håber det er i orden jeg spørger:).

Det gør ikke noget du spørger. Jeg kan desværre ikke svare på det, for jeg har aldrig fået taget mig sammen til at se den :mrgreen:
Brugeravatar
Selvjustitsminister

Indlægaf Jack J » ons 9. aug 2023 12:07

Tak for sammenligningen. Jeg tror vist nok, at jeg har filmen optaget eller downloadet fra en tv-kanal, men jeg har aldrig lige fået den set. Og ja, man må godt spørge om ting. Hvis der er een ting her i verden, man absolut må have lov til, så er det at spørge. Hvis folk bliver sure over at blive spurgt om ting - fuck 'em! Det er en menneskeret! :mrgreen:

RAPPORTPIGEN er svjv også ude på dansk video, men igen jeg har hverken set den eller ejer den.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Skriv et svar
6 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Genrefilm