• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
20 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Fulci

Indlægaf Boogeyman » søn 13. feb 2005 19:17

Hvilken af hans film er bedst?
jeg har kun set "the beyond".. den var rimelig kedelig må jeg sige..
Brugeravatar
Boogeyman

Geografisk sted: Dragør

Indlægaf Kristensen » søn 13. feb 2005 19:23

Hvis du ikke synes om "The Beyond" vil du næppe kunne lide hans andre film, for det er klart en af hans bedste.
Ellers er "Zombie Flesh Eaters" et must see og også City of the Living Dead, The New York Ripper og House By the Cemetery er absolut værd at se.

Kristensen
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Boogeyman » søn 13. feb 2005 19:26

The Beyond var bare rigtig langtrukken.. kedelige effekter.. men jeg vil da tjekke hans andre ud..
Brugeravatar
Boogeyman

Indlægaf Gæst » søn 13. feb 2005 20:07

Hvis du kan lide spaghetti westerns bør du se nærmere på hans FOUR OF THE APOCALYPSE.
Gæst

Indlægaf Petter » søn 13. feb 2005 20:09

Anonymous skrev:Hvis du kan lide spaghetti westerns bør du se nærmere på hans FOUR OF THE APOCALYPSE.

Hovsa! Det var mig. Glemte bare at logge ind. Pokkers!
"I'm not a fag! But I've heard a lot about it and read exposes. I want to try it now to see how bad it is. Just once."
Brugeravatar
Petter

Geografisk sted: København

Indlægaf Boogeyman » søn 13. feb 2005 20:16

spaghetti westerns??? hvad har det at gøre med Fulci???
Brugeravatar
Boogeyman

Indlægaf Kristensen » søn 13. feb 2005 20:32

Fulci har lavet meget andet end horror. Westerns, "komedier", giallo, crime etc.

Kristensen
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Petter » søn 13. feb 2005 22:50

Det interessante ved italienske genre film, er jo netop det, at hver genre havde sin tid og de fleste instruktører har lavet mindst en film inden for hver genre. Det gælder specielt westerns.
Fulci lavede flerer westerns. MASSACRE TIME, A BULLET FOR SANDOVAL og SILVER SADDLE.
Hans crime film THE SMUGGLER kan også anbefales.
"I'm not a fag! But I've heard a lot about it and read exposes. I want to try it now to see how bad it is. Just once."
Brugeravatar
Petter

Geografisk sted: København

Indlægaf Ash » søn 13. feb 2005 23:00

Jeg synes nu The Beyond er meget god, men Zombie Flesh Eaters stadigvæk en del bedere... Så giv Flesh Eaters en chance, og skaf en uklippet version til at du får hele træsplint-i-øje scenen med!
Brugeravatar
Ash

Geografisk sted: Ja

Indlægaf gorzelak » man 14. feb 2005 19:16

Jeg vil klart sige Zombie Flesh Eaters. Men jeg er generelt heller ikke meget for Fulcis film.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Dreyer » tirs 15. feb 2005 22:53

Jeg holder mere af Zombie end The Beyond. The Beyond er narrativt spændende, og David Warbeck er altid skøn at se på, men Fulci giver lidt for meget los med special effects, og de fleste af dem er ikke særligt gode (edderkopperne, øjenudstikningerne, Al Clivers kunstige hovede, etc.). Jeg føler simpelthen at jeg bliver trukket ud af fiktionen FOR tit. Zombie er mindre ambitiøs mht. plot - den sigter lavere end The Beyond, men rammer højere, og effekterne er mere vellykkede.

House by the Cemetery er heller ikke uden kvaliteter. Desværre har den ca. lige så mange irritationsmomenter som The Beyond (her er det eftersynkroniseringen, der skurrer).

Fulcis horroropus omfatter ikke bare zombiefilm - der er også hans gialli, hvoraf Don't Torture a Duckling, A Lizard in a Woman's Skin og Murder to the Tune of Seven Black Notes nok må siges at være de vigtigste. Sidst men ikke mindst er der den sleske The New York Ripper, en væmmelig affære af en pseudo-giallo - den er stærk, grotesk, mildest talt deprimerende og faktisk noget undervurderet, så giv den en chance!
Brugeravatar
Dreyer

Indlægaf Ovesen » søn 20. feb 2005 19:42

Hvis du ikke bryder dig om Beyond, er der stor sandsynlighed for, at du heller ikke ville kunne lide resten af hans post-zombi 2 produktion. Tjek istedet, som tidligere foreslået, hans ældre ting, hvoraf især hans gialli er rigtig spændende. Beatrice Cenci er også yderst seværdig, ligesom han helt tidligere agent komedier er banebrydende på flere områder. De er stort set umulige at anskaffe med engelsk lyd, men køb dem alligevel, du vil aldrig fortryde det!
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf Ynz » ons 23. feb 2005 01:03

Ang. Fulci's agentkomedier: Ovesen forveksler begrebet 'banebrydende' med begrebet 'hjernedødende' !!!

Hvis man ikke kan lide Fulci skulle man måske prøve noget Albert Pyun: der er tonsvis af action og sublime effekter! Kan ikke anbefales nok.

Her er ikke noget med underlige huse og skøre malerier!!!
LASERDISC: THE FUTURE OF SOUND AND VISION
Brugeravatar
Ynz

Indlægaf gorzelak » ons 23. feb 2005 02:43

Ynz skrev:Hvis man ikke kan lide Fulci skulle man måske prøve noget Albert Pyun: der er tonsvis af action og sublime effekter! Kan ikke anbefales nok. Her er ikke noget med underlige huse og skøre malerier!!!

- Det er da i hvert fald en anbefaling, man ikke hører så tit! :) Pyuns debutfilm The Sword and the Sorcerer - jeg tror nok det er debutfilmen, men jeg er jo ikke kender - er for øvrigt lige udkommet på dansk billig-dvd.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Yousef » ons 23. feb 2005 03:12

Jep det er debutfilmen... Nemesis kan også fås på dansk bilig-DVD

Med Albert Pyun går man aldrig galt i byen :P
Brugeravatar
Yousef

Geografisk sted: Kokkedal

Næste