• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Ikke-genrefilm

Diskussionsforum for alle de film, der ikke hører til under genre-film. Kort sagt dine guilty pleasures, det nyeste mainstream-drøn eller fortidens klassikere og arthouse-kuriøsiteter.
Skriv et svar
9 indlæg • Side 1 af 1

NATFILM

Indlægaf Mads » fre 24. mar 2006 23:05

Hvor mange her på forummet skal ind og se film på Natfilm festivalen i år, og hvad skal i se? Mit eget program er meget hurtigt at komme igennem, idet jeg lige har været inde og se 'Bangkok Loco' og ellers kun har planlagt at se 'The Red Shoes'.

'Bangkok Loco' var forresten alle pengene værd. Et vanvittigt genremix i et hæsblæsende tempo, visuelt imponerende og helt bestemt 'loco'!
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Beikes » lør 25. mar 2006 13:14

Travlheden melder sig:

American Hardcore

Bangkok Loco

Breakfast On Pluto

The Red Shoes

Stoned

Sympathy For The Devil

Oculto

Die Weisse Massai

Grain In Ear

A Shot in the Dark

Og så kommer der sgu sikkert et par flere til, som jeg har overset i farten..
Rock N Roll is not a fashion, it's a way of life..
Brugeravatar
Beikes

Geografisk sted: The Gates Of Hell..
  • Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » lør 25. mar 2006 20:22

Jeg har først haft tid til at se på programmet nu. Vil gerne ind og se Kenneth Anger, hvis der stadig er billetter og Drawing Restraints, igen hvis der er billetter.

Ellers kan jeg anbefale belgiske "The Ordeal" og på det kraftigste advare mod den skrækkelige "Night of the Living Dorks"
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Mads » søn 26. mar 2006 01:02

Så fik jeg også set 'The Red Shoes'... Flot billedside og et par velfungerende chokeffekter, desværre også ret langtrukken og egentlig ret så ligegyldig.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Skøtt » søn 26. mar 2006 17:52

Jeg så Haneke og Moodyssons nye i fredags. Haneke's film er dybt foruroligende, men et fucking mesterværk - mørk, dunkel og voldsomt chokerende til tider.
Moodysson leger med 16mm i over en time - og det kan selv ikke fede mænd i lange lakstøvler og spænstige asiater veje op på.
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Petter » tors 30. mar 2006 22:10

Her er så min høst i den rækkefølge jeg så dem:

Bangkok Loco- Jeg kan kun slutte mig til. Den var for vild! Den indledende kredit sekvens alene, var nok noget af det mest originale jeg længe har set.

Kenneth Anger 1+2 - Eaux d'artifice, Scorpio Rising og Rabbit's Moon var specielt fede. Jeg var glad for endelig, at se hvad det egentligt var for noget.

The Aura- Glimrende thriller, med rigeligt rå vold, ubehagelige personer og et kringlet plot. Rigtigt fed.
"I'm not a fag! But I've heard a lot about it and read exposes. I want to try it now to see how bad it is. Just once."
Brugeravatar
Petter

Geografisk sted: København

Indlægaf Thure » fre 31. mar 2006 12:52

Herfra:
Kan kun støtte op om Haneke, som virkelig er en af hans bedste. Moodysson var jeg også ret glad for, da jeg så den i Berlin tidligere på året! Den går hen og bliver decideret meditativ, og det kan jeg virkelig godt lide.

Ellers er Battle of Heaven en film, jeg havde håbet at nå at se igen. Jeg så den i januar og blev slået omkuld af den. Voldsom og ekstremt rå film i stil med både Bruno Dumont og ... jaeh..Reygadas' debutfilm Japón.

Anger fungerer rigtig godt glimtvis - men nogen over all stor instruktør er han ikke. Til gengæld er hans glimtvise originale øjeblikke større end de fleste andre instruktørers - og det opvejer ham sgu for mig. Og fedt at se ham på det store lærred.

Af cinema novo-filmene er Macunaíma værd at fremhæve. Et virkelig fjollet skæmte-film (hvis man kan sige det) - ikke ulig Arrabals J'irai comme un cheval fou. Der er dømt tosse kannibalkomedie blandet med Gargantua og Satyricon (skæmteromanen - ikke filmen).

The Ordeal så jeg på Kaspers anbefaling og må give ham ret: Ganske vederhæftig outback-gyser.

- af mere mainstreamede anbefalinger kan man vist ikke komme uden om hverken Philippe Garrels Les amants regulièrs og Dardenne-brødrenes Barnet.
Brugeravatar
Thure

Indlægaf Kristensen » søn 9. apr 2006 16:18

Det blev ikke til så meget for mit vedkommende, men jeg fik da set Tørre liv, Antonio dræberen, Last Days, de to Anger-retroer samt Mathew Barneys nyeste æggestokkesymboloverkill Drawing Restraints 9 ,som jeg var ret skuffet over med The Cremaster Cycle som reference.

Anger-retroerne var hele Natfilm værd også selvom der gudnådeogtrøsteos var gøgl og mimere med i den ene af filmene.

K
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Larsemand » søn 9. apr 2006 18:56

Cinematekets program i April er også skidegodt.
Larsemand

Skriv et svar
9 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Ikke-genrefilm