Side 2 af 3

Indlæg: tors 27. aug 2009 18:36
af Dr. Humpp
Du fik opfattet at VIRUS BIO er slut på Bolsjefabrikken...ikke fordi jeg tror du bevæger dig udenfor din dør. :wink:

Indlæg: tors 27. aug 2009 18:41
af Jack J
Dr. Humpp skrev:Du fik opfattet at VIRUS BIO er slut på Bolsjefabrikken...ikke fordi jeg tror du bevæger dig udenfor din dør. :wink:


Nu er det ikke ret tit jeg tager til København, så når jeg endelig gør, så har jeg sgu ærlig talt ikke tænkt mig at "spilde" besøget på at se polske arthousefilm, som rager mig en fløjtende fis!

Så nej, jeg begræder ikke Virus' afgang. Jeg har da sympati for klubben og synes det er synd for dem, der ser den slags film, men så er den ikke længere. Hvis du har lyst til at tro, jeg er hermit, så skal det være helt op til dig selv. Jeg ser aldrig dig i Slagelse, så det er måske ensbetydende med, at du heller ikke kommer udenfor din dør?

Indlæg: tors 27. aug 2009 18:52
af Larsemand
Dr. Humpp skrev:Ingen VIRUS BIO foreløbig, Bolsjefabrikken er lukket (flyttet?). Tak til alle der mødte op.


Skod, blev ellers lige så glad da jeg hørt om det :?

Indlæg: fre 28. aug 2009 12:36
af Dr. Humpp
Der bliver alligevel vist film en sidste gang mandag den 7. september kl. 19:00! :D

Billede
Pushing his themes of sexual liberation to their boiling point, Yugoslavian art-house provocateur Dušan Makavejev followed his international sensation WR: Mysteries of the Organism with this full-throated shriek in the face of bourgeois complacency and movie watching. SWEET MOVIE (1974) tackles the limits of personal and political freedom with kaleidoscopic feverishness, shuttling viewers from a gynecological beauty pageant to a grotesque food orgy with scatological, taboo-shattering glee. With its lewd abandon and sketch-comedy perversity, SWEET MOVIE became both a cult staple and exemplar of the envelope pushing of 1970s cinema.


Billede
Occasionally, one comes across a truly original, cinematic one-off that has no genre antecedent. Such is the case with Nikolaidis Nikolaidis’ SINGAPORE SLING, his 1990 neo-noir nightmare. If one could wrap one’s mind around the idea of Pier Paolo Pasolini (SALO) directing Otto Preminger’s great 1944 film noir classic LAURA, (which this sends up!) with a generous assist by underground filmmaker Curt McDowell (THUNDERCRACK), with some cribbage from the Marquis de Sade, you may have an inkling of the cumulative yuck-factor of this high gloss sick-fest. Like the eponymous cocktail of the title, the movie’s stately concoction of horror, humor, and eye-dropping perv is an acquired taste. SINGAPORE SLING offers no comforting middle ground.



Jack, jeg troede af en eller anden grund du boede i Valby. :oops:

Indlæg: fre 28. aug 2009 15:29
af Jack J
Det er okay. 8)

Måske du forveksler mig med Diabolik/Hans-Jørn, som rent faktisk bor der.

Indlæg: søn 30. aug 2009 19:13
af Dr. Humpp
Det er rykket en dag, så final curtain er tirsdag den 8. september kl. 19:00.

Ses.

Indlæg: ons 30. jun 2010 13:51
af Dr. Humpp
VIRUS BIO starter op igen i September på Valhalsgade 4!!!!

Billede

2200Kultur er en sammenlægning af Nørrebro Bibliotek, Nørrebrohallen og Osram-huset. Alt sammen under kommunen. Osram-huset skal fungere som kulturhus og nu er de begyndt at lede efter indhold.


.....vender tilbage med præcis dato

Tak til Sune fra KNTN.

Film jeg overvejer at vise:

The Saragossa Manuscript aka Rękopis znaleziony w Saragossie

Diamonds of the Night aka Démanty noci

Black Lizard aka Kuro tokage

Marketa Lazarová

The Hour-Glass Sanatorium aka Sanatorium pod klepsydra

Daisies aka Sedmikrásky

Indlæg: tirs 20. jul 2010 10:27
af Dr. Humpp
Premieren i OSRAM huset er rykket frem til tirsdag 5. Oktober. Fremover bliver det første tirsdag i hver måned.

Indlæg: søn 24. okt 2010 11:03
af Dr. Humpp
Tirsdag 2. november viser jeg:

Billede

In influential Japanese director Yasuzo Masumura’s RED ANGEL--set during the Sino-Japanese war--young Japanese military nurse Sakura Nishi (Ayako Wakao) is sent to the front line as a result of registering a complaint after she was assaulted by her patients. Sakura is posted to a demoralised unit where she assists the surgeon Dr Okabe (Shinsuke Ashida) in treating the wounded Japanese soldiers and amputating the limbs of a number of them. Sakura begins to fall in love with Dr Okabe who has become impotent due to his morphine addiction--a drug he uses in order in order to block out the pain of the carnage surrounding him. War veteran Masumura’s 1966 film is a stark and hard-hitting affair and his films undoubtedly had an impact on the Japanese New Wave and more extreme Japanese directors, such as Takashi Miike. The film is an adaptation of a novel by Arima Yorichika and shows the horrors of war in a bleak and graphic manner--something rarely seen in 1960s cinema--and the film still carries a forceful impact.

Billede

What does the energy harnessed through orgasm have to do with the state of communist Yugoslavia circa 1971? Only counterculture filmmaker extraordinaire Dušan Makavejev has the answers (or the questions). His surreal documentary-fiction collision WR: Mysteries of the Organism begins as an investigation into the life and work of controversial psychologist and philosopher Wilhelm Reich and then explodes into a free-form narrative of a beautiful young Slavic girl’s sexual liberation. Banned upon its release in the director’s homeland, the art-house smash WR is both whimsical and bold in its blending of politics and sexuality.



Første film starter k. 19.00. Entré 20,- kr. Snacks og sodavand vil blive solgt. Ses! :)

Indlæg: tirs 2. nov 2010 09:08
af Dr. Humpp
I aften!

Billede
Billede
Billede
Billede

Ses. Der sælges osse øl.

Indlæg: fre 19. nov 2010 07:28
af Dr. Humpp
VIRUS BIO : Tirsdag 7. December - Kl. 19.00 @ OSRAM, Valhalsgade 4

Billede

JAPANESE SUMMER : DOUBLE SUICIDE aka MURI SHINÛ : NIHON MO NATSU (1967. Japan)

En broget flok af anarkister, yakuza gangsters, en storbarmet nymfoman, en amerikansk snigskytte og andre særlinge mødes i denne ufattelige flotte nihilistiske kommentar til det materialistisk succesfulde men kaotiske Japan anno 1967. Sublimt instrueret af ny bølge geniet Nagisa Oshima (In The Realm Of The Senses) der her fornemt viser flere af sine besættelser som vold, sex, selvmord og et samfund i komplet opløsning. Filmen er ikke mindre end et surrealistisk frontal angreb mod sanserne og alle rigide dogmer, der kan lede tankerne hen mod Jean-Luc Godard’s Weekend og Lindsay Anderson’s If…., men dog befinder sig i sit helt eget bizarre foruroligende nærmest postapokalyptiske univers. 99 min.

Billede

DIAMONDS OF THE NIGHT aka DÉMANTY NOCI (1964. Tjekkoslovakiet)

Jan Némec’s debut er en milepæle i tjekkisk ny bølge film. To teenage drenge flygter fra et tysk tog på vej mod en KZ lejr. Desperate og sultne løber de over stok og sten i et hæsblæsende tempo gennem skove og isolerede landområder som i en hypnotisk feberdrøm, der nogle gange kan minde om et langt nådeløst jam med krautrock ikonerne Can. Diamonds Of The Night var og er stadig en af de mest opsigtsvækkende østeuropæiske film nogensinde. Et ekstremt innovativt filmet anti-krigs mesterværk der blandt andet inkl. hints til Dali/Bunuel’s Den Andalusiske Hund. Némec lavede senere den mere kendte The Party And The Guests, der blev totalforbudt af det kommunistiske regime. 64 min.



Begge film vises i sort/hvid 16:9 format med engelske undertekster.

Øl, sodavand og snacks sælges. Entré 20 kr. God fornøjelse.

mvh
VIRUS BIO Diktator Jens

Billede
VIRUS BIO er tilbage?!?

Indlæg: tors 25. nov 2010 11:38
af Larsemand
Argh, jeg er der helt sikkert...!

Indlæg: ons 22. dec 2010 17:16
af Dr. Humpp
VIRUS BIO : Tirsdag 4. Januar - Kl. 19.00 @ OSRAM, Valhalsgade 4

JEAN ROLLIN (1938-2010) TRIBUTE!

Billede


Denne fremvisning er lettere usædvanlig, da VIRUS BIO fravælger japansk og østeuropæisk nybølge film for at hylde den franske kult instruktør Jean Rollin, der døde 15. December. Jean Rollin kickstartede sin filmkarriere i 60erne med den notoriske ’skandale-film’ ”Rape Of The Vampire”, der fornemt viste hvad der senere skulle blive hans kendetegn. Den klassiske gotiske gyserfilm, specielt vampyr genren, bliver i Rollin’s unikke verden blandet med pulp adventure, store mængder sex og blod, alt sammen filmet med et poetisk og surrealistisk næsten avantgarde visuelt udtryk, der ikke minder om nogen anden instruktør. Hverken i exploitation film eller i kunstfilm, har man set en instruktør med samme eccentriske og visionære indfaldsvinkel, måske bortset fra Jess Franco, da han var bedst. Plot, action scener eller store skuespilspræstationer spiller ikke den store rolle hos i en lavbudget Rollin film. Hans bizarre univers kan beskrives som en drømmende psykedelisk tilstand, der både rummer gru og ufattelig melankolsk skønhed, når letpåklædte rastløse skønheder bevæger sig gennem middelalder slotte, kirkegårde og strande tilsat surreale kameravinkler og udsyret rockmusik. Jean Rollin er en af europa’s mest undervurderede filmskabere, der både forvirrer og irriterer hardcore horrorfans og elitære kunstfilm anmeldere med sine visionære og kompromisløse perler. VIRUS BIO præsenterer her to af mesterens absolut smukkeste film, ”Le Frisson Des Vampires” og ”Fascination”, der sublimt viser hvor meget frihed man havde i 70erne til at både lege og undergrave gyser genren - horrorfilmens svar på Bunuel og Jean Cocteau? Entré 20 kr.

Billede

Indlæg: man 24. jan 2011 15:47
af Dr. Humpp
VIRUS BIO - Tirsdag 1. Februar kl. 19 @ Valhalsgade 4

Billede
The Hour-Glass Sanatorium (1973. Polen)
An epic, dreamlike stream-of-consciousness film, Wojciech Has’s cinematic adaptation of Bruno Schulz’s story 'Sanatorium under the Sign of the Hourglass', is a cinematic feast, featuring superb performances, atmospheric flair and other-worldly sets.
Set in the pre-World War II era, the film sees Joseph (Jan Nowicki) travelling on astrange, dilapidated train to see his dying father (Tadeusz Kondrat) in a sanatorium. Upon arrival though, he finds a hospital crumbling into ruin, where time is slowed down in order to maintain his father’s life signs. As he is beset by events and figures from his own past, Joseph is visited by the fantasies and moments of his youth, before having to face up to the pedestrian present and the responsibility of middle age. A film that served as a precursor to the works of Terry Gilliam and Tim Burton, and a favourite of the Quay Brothers, Hourglass Sanatorium is a surreal exploration of immortality, memory and psychoanalysis.

Billede
Yûkoku aka Patriotism (1966. Japan)
Directed, produced and acted by the infamous writer/political idealogue Yukio Mishima, this short, minimalist and stark film offers an unflinching depiction of Mishima's personal and political ideology. Filmed just four years prior to his suicide, the undeniable similarity between this film's narrative and Mishima's own personal demise caused the film to be "destroyed" at his wife's request shortly thereafter. In 2005, following his widow's death, the film was re-released. It is nothing short of fascinating, particularly for those familiar with the political views and death of Mishima.
This is an eery, almost haunting film given its similarity to the reasons and methods whereby Yukio Mishima took his own life on November 25, 1970. Mishima himself said of the film that it was the purest and most complete statement of what he had striven to say through his myriad writings and dialogues.


Entré 20kr.

Indlæg: ons 23. feb 2011 16:04
af Dr. Humpp
VIRUS BIO 1. MARTS 2011 KL. 19:00 @ OSRAM, VALHALSGADE 4

Denne tirsdags VIRUS BIO bliver lidt anderledes og mere interaktivt end normalt. Temaet er forskellige former for sexarbejde, og der vises to film. Først den franske Maitresse (1975)

Billede

En ung mand (spillet af Gerard Depardieu) havner i den skjulte sadomasochistiske verden, da han bliver impliceret i et indbrud i en parisisk lejlighed, hvor indehaversken viser sig at være en professionel domina. Da den unge mand forelsker sig i kvinden og bliver hendes elsker, udfordres de begge. Han indføres i en ny verden af lyst og kærlighed - kontrol og magtovergivelse, og den kontrollerede kvindes ellers omhyggeligt adskilte verdener at gribe ind i hinanden. Hvor er grænsen mellem fantasi og virkelighed, og hvor langt vil man gå for kærlighed? Instruktøren Barbet Schroeder (Barfly, Single White Female) brugte i filmen rigtige kunder fra en Parisisk dominatrix i de autentiske S&M scener. Ikke for sarte sjæle. Engelske undertekster.

Derefter vises Irina Palm - Nattens røde lygter (2008)

Billede

Filmen er en fin skabelon over mange sexarbejder-issues. Hvis ikke man kender til branchen gennem bekendte der har afmystificere området, er det så tabubelagt, at det oftest kun er alvorlig og akut pengemangel, der får én til at træde ind i branchen. I Maggis tilfælde har manuskriptforfatteren opfattet det nødvendigt at opfinde et dødssygt barnebarn for, at seerne vil sluge Maggies valg som en plausibel mulighed. Der er mange rigtig gode scener i filmen. Som da Maggis veninder spørger hvorfor hun dog gør det? Maggi svarer, som en hver luder ville svare "for pengene, selvfølgelig". Den smukkeste scene er da man i fugleperspektiv ser den ene mand efter den anden stå klinet op ad Maggies Glory hul. Scenen viser, at det er forskellige mænd, den viser sårbarheden i udløsnings øjeblikket og, skønheden.

Efter filmene er der lagt op til debat og diskussion med publikum og med repræsentanter fra SIO (Sexarbejdernes Interesse Organisation) og De Røde Paraplyer.

Entré 20 kr.

Nærmere info om oplæg 27. februar og demonstration på Rådhuspladsen 3. marts findes her:
http://www.sexarbejderfestival.dk/