Mikkel Harris skrev: Jeg har også et soft spot for hans vanvittige børnelokker-score til Argentos "L´ucello dalle piume di cristallo".
Skøtt skrev:Mikkel Harris skrev: Jeg har også et soft spot for hans vanvittige børnelokker-score til Argentos "L´ucello dalle piume di cristallo".
Oh yeah, fucking klassisk. "... In The West" er hans mest overdådige, hvor "...in America" ramgerer blandt skraldet (som det, sjovt nok, også er tilfældet med selve filmene). Soundtracket til Il Grande Silenzio blev jeg også blæst væk af da jeg så den for nyligt.
Jeg har faktisk flere soundtracks med Morricone end jeg har film han har scorret Blandt andet sidder jeg nu og kigger forundret på Svegliati Uccidi samt Sacco E Vanzetti som jeg ikke anede jeg havde, og overhovedet ikke kender som film. Some spooky shit indeed.
Næst efter Morricone troner Badalamenti sig op i samlingen. Har også Arlington Road soundtracket, som jeg heller aldrig har set.
Og nu stjæler jeg Ovesens komplette Profondo Rosso soundtrack, han siger han alligevel kun hører sin skrabede vinyludgave. Any objections? Going once... SOLD, to the lady in the hat.
Dreyer skrev:Exorcist II: the Heretic har også et smukt tema for sopran, men man bør ikke se bort har de hektiske, stammeinspirerede elemnter. Filmen er ujævn (omend objektivt ikke så dårlig som sit ry), og Morricones score, fremmer for mit vedkommende fornøjelsen.
Dreyer skrev:Orca er faktisk slet ikke så dårligt, hvis man kan kan lægge den pinlige misforståelse at den er en kopi af Jaws bag sig. Morricones score er meget smukt, især kærlighedstemaet der optræder i begyndelsen, hvor de to hvaler muntrer sig. Desværre håndterer sopranen ikke slutsangen We Are One ideelt - hun har et nervøst vibrato i øvre mellemleje der besejrer patos og giver musikken et komisk anstrøg.
Skøtt skrev:Og nu stjæler jeg Ovesens komplette Profondo Rosso soundtrack, han siger han alligevel kun hører sin skrabede vinyludgave. Any objections? Going once... SOLD, to the lady in the hat.
Tilbage til Filmens virkemidler
Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster