• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Filmmagasiner, blogs og websites

Anbefalinger og indhold. Alt hvad der angår filmmagasiner, blogs og websites. Danske såvel som udenlandske.
Skriv et svar
32 indlæg • Side 2 af 3 • 1, 2, 3

Indlægaf Kristensen » fre 29. feb 2008 22:48

Skøtt skrev: hans mesterværk fra 1985 Blood Meridian - en apokalyptisk billedmættet syrewestern, som ærligt talt er skrevet som ingen anden litteratur! .

Blood Meridian var fandme tung at komme igennem, og det er sådan set positivt ment. Kan ikke huske en bog hvor jeg dvælede ved hver eneste side, ja nærmest sætning i minutter. Havde flere gange nogle trip-agtige flashbackfornemmelser af at "have været her før" og opdagede så at jeg var sprunget tilbage og læste det samme kapitel igen. Nå ja og så bliver der spyttet en hel del i den ;-)
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » fre 29. feb 2008 22:51

Kristensen skrev:Nå ja og så bliver der spyttet en hel del i den ;-)

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Var det dig, der spyttede?
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Skøtt » fre 29. feb 2008 23:55

Spyt, pis, bræk og blod er en ret vigtig del af den bog. Og ja, hver sætning er vitterligt adskillige minutter værd. Især scenen hvor indianerne første gang angriber er ufatteligt skrevet.
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » lør 1. mar 2008 15:58

Har modtaget det nye Ekko i dag. Hvis meningen var at lave et helt nyt blad, med lige dele Ekko og Mifune, så burde man vel ha begyndt ved nr. 1 og ikke, som tilfældet er, at køre videre med Ekkos gamle nummerering. Det virker lidt som om Ekko bare har spist Mifune. Jeg savner også allerede Thures personlige leder. Men okay, så på den anden side får man en dejlig bog med om en ny dansk film. :wink:

Jack
Senest rettet af Jack J lør 1. mar 2008 16:00, rettet i alt 1 gang.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » lør 1. mar 2008 16:00

Jack J skrev:Okay, jeg kan godt se det på den måde, men da Thure og Henrik (Rytter) startede Mifune var det jo netop for at lave et "den tænkende mands filmtidsskrift" end bare endnu et... nå, ja... Ekko. Man må ikke håbe, at der bliver mere Ekko end Mifune over det nye blad. Det kan godt være, at I nu kan gøre flere af de ting, I gerne ville, men når man rækker Fanden sin lillefinger er der gerne en pris at betale.

I know. Det har heller ikke været uden seriøse overvejelser, og redaktionen som helhed tog lang tid om at sluge den. Men vi var også alle klar over, at det ikke kunne fortsætte længere på samme måde, hverken økonomisk eller menneskeligt. Fra min side var det et spørgsmål, om jeg kunne bede bl.a. Thure om at sætte sit liv på standby endnu et år og arbejde gratis i, hvad der reelt udviklede sig til noget nær en fuldtidsstilling for ham. Mifune var jo ikke længere et lille hyggeprojekt, men et seriøst blad med forpligtelser overfor sine kunder.

Jeg kunne selv sagtens have fortsat et år mere på samme vilkår. Men jeg synes ikke, jeg ville pådutte andre en frygteligt masse arbejde, blot fordi det var sjovt og hyggeligt at være med for mig.

Nu er jeg ikke længere en del af redaktionen og har ikke nogen anelse om, hvordan det er forløbet med det nye blad. Men som en anden af de gamle redaktionsmedlemmer sagde til mig i går: Hvis det går helt galt, så laver vi sgu bare noget nyt om et par år. :)

Jeg er i hvert fald klar til at lave noget fanzine-halløj. Måske skulle jeg søge ind blandt staben på uncut?
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Nicolai » man 3. mar 2008 00:39

Tore Leifer skrev:Ekko og Mifune fusionerer

Tore Leifer taler med redaktørerne for Ekko og Mifune om de to blades fusion

Er der tale om tvangsægteskab, hvor kærligheden MÅSKE kommer med tiden, eller er der tale om ægte kærlighed, nu hvor de to store filmmagasiner Mifune og Ekko samles i et fælles favntag?

Når de to filmmagasiner Ekko og Mifune slår nu pjalterne sammen og bliver til ét, vil det nye blad videreføre navnet EKKO, og målet er at skabe Nordens bedste og største filmmagasin. Men er der reelt tale om et tvangsægteskab, hvor økonomien har tvunget parterne sammen?

P2 Plus har haft de to filmmagasiners chefredaktører i studiet, chefredaktør for Ekko Claus Christensen, og Thure Munkholm, chefredaktør for Mifune.

Den første udgave af det nye filmmagasin er på gaden den 27. februar.

Lyt til det 7 minutter lange indslag her:
http://www.dr.dk/P2/p2plus/aktuelt/2007 ... onerer.htm

Men hvis spisebord endte så med at indgå i den endelige konstellation?! :roll:
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Vang » tirs 4. mar 2008 18:11

Thomsen skrev:Jeg er i hvert fald klar til at lave noget fanzine-halløj. Måske skulle jeg søge ind blandt staben på uncut?

Du skal være velkommen. Nikolaj har i øvrigt også truet med, at han bliver en del af uncutkonstellationen i nær fremtid.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » ons 5. mar 2008 20:08

Vang --> Det lyder godt. Jeg har da en stak italienske og japanske film, som verden trænger til at blive delagtiggjort i.

Skøtt --> Du kan trøste dig med, at jeg er i samme båd. Min (meget lille) dvd-anmeldelser af den spanske gyser FRAGILE er heller ikke med. Det gør ikke så meget, men jeg ville da gerne have haft det at vide.

Generelt synes jeg, at bladet er skuffende. Hvis det var chefredaktørens intention at lave et reelt filmblad, som bladets nye navn jo antyder, hvad fanden laver en artikel om Google så i det? Det bærer også præg af den sædvanlige leflen for kendte skribenter - uanset den faktiske kvalitet af det anvendte materiale (Hov! Jeg har åbenbart også fået mig en lille morgenbitter!)
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Jack J » ons 5. mar 2008 20:18

Jeg synes også, det bærer præg af, at skribentholdet er den gamle garve stab af "kendte" mennesker/skribenter, der er filminstruktører, forfattere, tv-værter, kändisser. Hvorfor kom du og Skøtt ikke med. Hvor er Markvardsen!!!

Og hvorfor skal layoutet ligne "Nyhedsbrev for bibliotikarer". De sku' ærlig talt ha' givet layouteren de to numre der kom af Scatter!! Dét var layout!

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Kinski » fre 7. mar 2008 22:56

Der er en halvsides artikel i dagens Nyhedsavisen (gratisavis) med overskriften: Filmanmeldere kan ikke selv tåle kritik.
Der er kommentarer fra Christian Monggaard, Per Juul Carlsen og Louise Kidde Sauntved, som var tre af de avis anmeldere, som blev anmeldt i det nye Ekko. De synes, at grundlaget for kritikken i mere eller mindre grad er skudt over mål. Jeg skal scanne artiklen ved lejlighed...
Kommende koncerter:

http://www.myspace.com/DoomedDenmark
Brugeravatar
Kinski

Geografisk sted: Amager
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » fre 7. mar 2008 23:08

Anmelder anmelderne i det nye Ekko andre anmeldere?! :shock:

Du må godt scanne Ekkos artikel, nu du er ved det... vi er jo nogle, der hellere bruger vores penge på andre ting... :wink:
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » fre 7. mar 2008 23:09

Kinski skrev:Der er en halvsides artikel i dagens Nyhedsavisen (gratisavis) med overskriften: Filmanmeldere kan ikke selv tåle kritik.
Der er kommentarer fra Christian Monggaard, Per Juul Carlsen og Louise Kidde Sauntved, som var tre af de avis anmeldere, som blev anmeldt i det nye Ekko. De synes, at grundlaget for kritikken i mere eller mindre grad er skudt over mål. Jeg skal scanne artiklen ved lejlighed...

Haha, herligt. Ekko ku' lige så godt ha' hyret en dør eller et køleskab til at skrive anmeldelser i stedet for ham Per Juul Carlsen, :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Skynd dig at scanne, Nils!!!

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » fre 7. mar 2008 23:15

Man kan også læse det her:
http://e.avisen.dk/kbh/index.php?alias= ... 78&p=39846
Forresten er artiklens forfatter lig det fjols, som i sin tid åbenbart mente, at det var en tvingende nødvendighed selv at kaste med brosten for at kunne skrive en dybdeborende gang journalistik om balladen om Ungdomshuset. :lol:

Hvis man, som man bliver opfordret til, klikker på www.ekkofilm.dk for at følge med i sagen i deres nyoprettede debatforum, får man at vide, at det er en 'Bad Request'! :mrgreen:
Senest rettet af Nicolai fre 7. mar 2008 23:39, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » fre 7. mar 2008 23:27

Nicolai skrev:Man kan også læse det her:
http://e.avisen.dk/kbh/index.php?alias= ... 78&p=39846

Fino! Tackar så hemskt mycket! 8)

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » lør 29. mar 2008 16:41

Betragtninger...:
http://www.ekkofilm.dk/anmelder.asp
Brugeravatar
Nicolai

ForegåendeNæste

Skriv et svar
32 indlæg • Side 2 af 3 • 1, 2, 3